Με σπουδές στη φιλοσοφία, στο computer science και με MBA από το Stanford, ο Seth Godin θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένας φιλόσοφος του Marketing. Στα 18 βιβλία που έχει στο ενεργητικό του, είτε ασχολείται με υπάρχουσες ιδέες που τις πάει ένα βήμα παραπέρα, είτε εισάγει νέες πάνω σε θέματα που αποδεικνύονται «καυτά» στο μέλλον. Όλα όμως έχουν κάτι κοινό: τον άνθρωπο στο επίκεντρό τους.

Από το Permission στο Personalized Marketing
Είχε ενδιαφέρον, λοιπόν, να ρωτήσουμε τον άνθρωπο που συνέλαβε και ανέλυσε την ιδέα του Permission Marketing, τι πιστεύει για την εξέλιξη αυτού που σήμερα αποκαλούμε Personalized Marketing: «Πάντα ήταν σημαντικό για τον καθένα μας να παίρνει αυτό που θέλει, τη στιγμή που το θέλει. Τώρα, όμως, είναι η πρώτη φορά που αυτό μπορεί να είναι εφικτό με τόση ακρίβεια». Η ανθρωποκεντρική του προσέγγιση στα πράγματα επιβεβαιώνεται και από την άποψή του γύρω από το μεγάλο θέμα των Data και το κατά πόσο μπορούν αυτά να βοηθήσουν τη δουλειά των marketers. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Τα Data είναι υπερεκτιμημένα. Το νοιάξιμο, οι σχέσεις και οι ιστορίες που ταξιδεύουν λειτουργούν καλύτερα. Αν κοιτάξετε γύρω σας, όλες οι εκπλήξεις στο χώρο του marketing έχουν προκύψει από ανθρώπους, όχι από Data».

Η σημασία της ιστορίας που διαδίδεται
Η σημασία που δίνει στην ιστορία που ταξιδεύει, ή αλλιώς που αξίζει να διαδοθεί, φαίνεται και μέσα από τα έργα του. Στο περίφημο βιβλίο του Μωβ Αγελάδα εισάγει τον όρο «remarkable». Στην ερώτησή μας για το ποια «remarkable» προϊόντα ή υπηρεσίες έχει συναντήσει τελευταία, μας απάντησε: «Αυτό που έχει ενδιαφέρον με το να είναι κάτι remarkable είναι ότι δεν χρειάζεται απαραιτήτως να εντυπωσιάζει εμένα. Σημασία έχει ότι κάποιος θα αποφασίσει να το δει ως remarkable και θα επιλέξει να διαδώσει το νέο. Αυτή είναι η όλη δυναμική της ιδέας». Συνεχίζει πάνω στην ίδια προσέγγιση, πηγαίνοντάς την ένα βήμα παραπέρα. Οι ιστορίες που λέγονται από τις επιχειρήσεις και τους marketers πρέπει να ταιριάζουν στην κοσμοθεωρία της επιχείρησης για να είναι αυθεντικές. Και η αυθεντικότητα είναι το καλύτερο marketing, όπως έχει γράψει. Συνεχίζει να πιστεύει σε αυτό, με την έννοια της συνέπειας μιας επιχείρησης σε αυτό που υποστηρίζει ότι είναι και στη σημασία του να κρατά τις υποσχέσεις της. «Η αυθεντικότητα είναι διαθέσιμη σε όλους. Αλλά το πόσο αυθεντικός είναι ο καθένας διαφέρει».

Η πρόβλεψη για το μέλλον
Στην ερώτηση τι προβλέπει για το μέλλον του marketing, απάντησε χαρακτηριστικά: «Μια από τα ίδια. Περισσότερο clutter, περισσότερος θόρυβος, περισσότερη σύγχυση, περισσότερες αλλαγές. Αυτό είναι το νέο normal!».

Η απάτη του Ίκαρου
Στο νέο του βιβλίο «Η απάτη του Ίκαρου» δείχνει πώς να διαπρέψει κανείς σε μια οικονομία που επιβραβεύει την τέχνη και όχι την ασφάλεια. Τον ρωτήσαμε αν απευθύνεται περισσότερο σε ελεύθερους επαγγελματίες ή επιχειρηματίες και λιγότερο σε εργαζόμενους σε μεγάλες εταιρείες: «Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι δεν έχει σημασία ποιος διευθύνει, ποιος είναι το αφεντικό. Όλοι μας έχουμε τη δυνατότητα να ανέβουμε επίπεδο, να νοιαστούμε περισσότερο, να κάνουμε τη διαφορά. Αν όχι τώρα, πότε;».

Who is Who
Ο Σεθ Γκόντιν είναι συγγραφέας 18 μπεστ σέλερ, τα οποία έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 35 γλώσσες. Γράφει για την ψηφιακή εποχή, τον τρόπο που μεταδίδονται οι ιδέες, το μάρκετινγκ και την ηγεσία. Είναι μέλος του Direct Marketing Hall of Fame και το blog του είναι από τα δημοφιλέστερα παγκοσμίως (sethgodin.com).