Αύξηση δαπάνης για ηλεκτρικά είδη, μείωση για διασκέδαση

Ολοκληρώθηκε η 2η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο που πραγματοποιεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Η έρευνα υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του ΟΠΑ, την περίοδο 9-19 Ιουνίου 2020. Σύμφωνα με τα ευρήματα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής τον Ιούνιο 2020 διαμορφώθηκε στο -38, σαφώς μειωμένος σε σχέση τον Οκτώβριο 2019. Όπως φαίνεται, η συγκεκριμένη εξέλιξη δεν σχετίζεται τόσο με τις οικονομικές εξελίξεις, αλλά εμφανίζεται κυρίως λόγω των μειωμένων προσδοκιών για το προσεχές διάστημα.

Στην κατανομή των λιανικών αγορών, η κύρια κατηγορία όσον αφορά τις δαπάνες είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 46% (41% στην προηγούμενη μέτρηση). Η εστίαση η οποία στην προηγούμενη μέτρηση βρισκόταν στη δεύτερη θέση υποχωρεί από 12% σε 9% και τα εισιτήρια-ξενοδοχεία από 5% σε μόλις 1%.

Αύξηση παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη από 7% σε 12%. Η συνολική μέση αξία αγορών παρουσιάζει μείωση κατά 8% από 420 ευρώ σε 388 ευρώ, αλλά αν δεν συνυπολογιστεί η αξία εστίασης και εισιτηρίων τότε είναι αμετάβλητη στα 350 ευρώ. Μείωση καταγράφουν οι δαπάνες για διασκέδαση (εστίαση -32%, ψυχαγωγία -81%).