Για 3η χρονιά επιβραβεύθηκε η προσήλωση του κλάδου στην καινοτομία & την ανάπτυξη!

Η βράβευση των εξαιρετικών πρακτικών των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην 3η διοργάνωση του θεσμού αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση πως ο κλάδος, στις δύσκολες συνθήκες που διανύει η χώρα, εξακολουθεί να είναι μεταξύ των πρωτοπόρων σε ό,τι αφορά την καινοτομία και τις επενδύσεις που συμβάλλουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των επιχειρήσεων. Τα βραβεία, που διοργανώνονται από το περιοδικό σελφ σέρβις της BOUSSIAS με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, είχαν την υποστήριξη των φορέων ΣΕΒΤ, ECR Hellas και ΙΕΛΚΑ, οι οποίοι εκπροσωπήθηκαν και στην κριτική επιτροπή, ενώ τελούσαν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας. Μεγάλοι νικητές των βραβείων ήταν, από την πλευρά των σούπερ μάρκετ οι: Ελαΐς-Unilever Hellas (6 βραβεία), Μαρινόπουλος ΑΕ (5 βραβεία), ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ (3 βραβεία), Δ. Μασούτης ΑΕ (3 βραβεία), Μetro AEBE (3 βραβεία), Χαλκιαδάκης ΑΕ (3 βραβεία). Συγκεκριμένα:

• H Ελαΐς- Unilever Hellas ΑΕ βραβεύθηκε στις κατηγορίες: Αύξηση Πωλήσεων / Μεριδίου προϊόντων, με τη συμμετοχή «Μερίδιο Αγοράς Μαργαρινών Unilever: επιστροφή σε τροχιά ανάπτυξης μέσω μιας πολυεπίπεδης στρατηγικής προώθησης (Άριστη Επίδοση), Καινοτόμες Τεχνικές / Τεχνολογίες Πωλήσεων, με τη συμμετοχή «Dove Masterbrand Fixture» (Εξαιρετική Επίδοση), Direct Διαφημιστικές Καμπάνιες, με τη συμμετοχή «Η πρωτοποριακή ιδέα της Knorr «Meal Corner» ανατρέπει τις τάσεις της αγοράς» (Εξαιρετική Επίδοση), ενώ έλαβε 3 βραβεία στην Ενότητα «Βέλτιστες Συνεργασιακές Πρακτικές Λιανεμπορίου / Προμηθευτών FMCG», στις κατηγορίες Συνεργασία στη Βελτιστοποίηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, με τη συμμετοχή «End-to-End στρατηγική συνεργασία των εφοδιαστικών αλυσίδων Μασούτης και Ελαΐς – Unilever, με σκοπό την ανάπτυξη και τη δημιουργία πηγών συγκριτικού πλεονεκτήματος», σε συνεργασία με τον όμιλο Δ. Μασούτης (Άριστη Επίδοση), Category Management & Customer Segmentation, με τη συμμετοχή «Ανάπτυξη της κατηγορίας του κρύου τσαγιού στον Βερόπουλο», σε συνεργασία με τον όμιλο Βερόπουλος (Εξαιρετική Επίδοση),και Κοινές Ενέργειες CSR, με τη συμμετοχή «Ενέργεια Κοινωνικής Ευθύνης «Κίνηση Αγάπης» Ελαΐς – Unilever Hellas και My Market», σε συνεργασία με την Metro (Εξαιρετική Επίδοση).

• Η Μαρινόπουλος ΑΕ βραβεύθηκε στις κατηγορίες: Ηλεκτρονικό Σούπερ Μάρκετ, με τη συμμετοχή «Caremarket» (Άριστη Επίδοση), Shop in Shop, με τη συμμετοχή «Shop in Shop – Κωτσόβολος» (Εξαιρετική Επίδοση), Μάρκετινγκ & Διαφήμιση, με τη συμμετοχή «Μεγάλη Επιστροφή» (Εξαιρετική Επίδοση), Επιτυχημένο Λανσάρισμα Προϊόντος / Σειράς Προϊόντων (PL), με τη συμμετοχή «Κατεψυγμένα Λαχανικά Carrefour 1Kgr από τη Μακεδονική Γη» (Εξαιρετική Επίδοση), και Customer Relationship Management, με τη συμμετοχή «Wine Club» (Εξαιρετική Επίδοση).

• Η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ βραβεύθηκε στις κατηγορίες: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR) / Περιβάλλον, με τη συμμετοχή «Πρόγραμμα Βελτίωσης Αλιευτικού Στόλου» (Άριστη Επίδοση), Αξιοποίηση Κινητών Εφαρμογών, με τη συμμετοχή «AB Mobile App… και παίξτε τα ψώνια σας στα δάχτυλα» (Εξαιρετική Επίδοση), Στρατηγική Social Media, με τη συμμετοχή «Social Media Στρατηγική ΑΒ» (Εξαιρετική Επίδοση).

• Η Δ. Μασούτης ΑΕ βραβεύθηκε στις κατηγορίες: Προώθηση Τοπικών Παραγωγών, με τη συμμετοχή «Η Διαμαντής Μασούτης στηρίζει τους Έλληνες παραγωγούς και τα ελληνικά προϊόντα» (Εξαιρετική Επίδοση), Καινοτομία Νέα Τεχνολογία, με τη συμμετοχή «WebOrders Express Market» (Εξαιρετική Επίδοση), ενώ έλαβε και ένα βραβείο στην Ενότητα «Βέλτιστες Συνεργασιακές Πρακτικές Λιανεμπορίου / Προμηθευτών FMCG», στην κατηγορία Συνεργασία στη Βελτιστοποίηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, για την πρωτοβουλία που υλοποίησε σε συνεργασία με την Ελαΐς – Unilever Hellas (βλ. παραπάνω).

• Η Metro ΑΕΒΕ βραβεύθηκε στις κατηγορίες: Επιτυχημένο Λανσάρισμα Προϊόντος / Σειράς Προϊόντων (PL), με τη συμμετοχή «Εκλεκτές Γεύσεις Αποξηραμένα βασιλομανίταρα 30gr (porcini)» (Εξαιρετική Επίδοση), και στην Ενότητα «Βέλτιστες Συνεργασιακές Πρακτικές Λιανεμπορίου / Προμηθευτών FMCG», στην κατηγορία Συνεργασία στη Βελτιστοποίηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, για την πρωτοβουλία που υλοποίησε σε συνεργασία με τη Barilla Hellas, με τίτλο «Μείωση Περιβαλλοντικού Αποτυπώματος και Αποτελεσματική Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας» (Άριστη Επίδοση) και Κοινές Ενέργειες CSR, για την πρωτοβουλία που υλοποίησε σε συνεργασία με την Ελαΐς – Unilever Hellas (βλ. παραπάνω).

• Τέλος, η εταιρεία Χαλκιαδάκης ΑΕ έλαβε τρία βραβεία Άριστης Επίδοσης, στις κατηγορίες: Προώθηση Τοπικών Παραγωγών, με τη συμμετοχή «Όλος ο κόσμος Κρήτη…», Καινοτομία / Νέα Τεχνολογία, με τη συμμετοχή «Έρευνα Eye Tracking» και Παραδοσιακό Κατάστημα, με τη συμμετοχή «Γεύσεις Κρήτης Χαλκιαδάκης… επιστροφή στο παραδοσιακό παντοπωλείο του παππού».
Οι διοργανωτές των σελφ σέρβις Excellence Awards και η κριτική επιτροπή αποφάσισαν να τιμήσουν για τη συνεισφορά τους στον κλάδο δύο σημαντικούς εκπροσώπους του, απονέμοντάς τους το Τιμητική Βραβείο Συνεισφοράς «Life Achievement Award».

Ο κ. Παντελής Παντελιάδης, πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων ο οποίος περιλαμβάνει και τη Μetro και ο κ. Κωνσταντίνος Βιτουλαδίτης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής ΑΕ, παρέλαβαν τα βραβεία τους καταχειροκροτούμενοι από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι αναγνώρισαν τη σημαντική τους συμβολή στην ανάπτυξη του κλάδου. Ο κ. Παντελής Παντελιάδης ευχαρίστησε την επιτροπή για την απονομή του βραβείου και τόνισε πως η αξία του είναι ακόμη μεγαλύτερη διότι αποτελεί επιβράβευση όχι μιας προσωπικής επιτυχίας αλλά της συνεισφοράς σε έναν κλάδο. Από την πλευρά του, ο κ. Βιτουλαδίτης μίλησε για τις εξαιρετικές συνεργασίες με επιχειρήσεις οι οποίες στην πλειονότητά τους παρευρίσκονταν στην τελετή βράβευσης και για την προσήλωση του ίδιου και της εταιρείας του στην υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας.

«Η Ελλάδα μπορεί»
Για πρώτη χρονιά, απονεμήθηκαν τρία βραβεία «Η Ελλάδα μπορεί» σε επιχειρήσεις και πρόσωπα που διακρίθηκαν σε διεθνείς διαγωνισμούς, προβάλλοντας όχι μόνο τις εταιρείες τους αλλά και την Ελλάδα στο εξωτερικό: Στην Αφοί Βερόπουλοι, για την κατάκτηση του βραβείου του ECR Europe Leaders Forum στην ενότητα ECR Achievement Award, στην Δ. Μασούτης, για τις διακρίσεις στα European Business Awards sponsored by RSM, «Ruban d’ Honneur» και «The Chairman’s Selection Award», και στον κ. Γιώργο Κατσιφώλη, διευθυντή του καταστήματος «ΑΒ Καλαμάτα 3», της AB Βασιλόπουλος, για το βραβείο «2014 – Store Manager Award», στην κατηγορία International, του διεθνούς οργανισμού «Food Marketing Institute».

Απονεμητές
Τα βραβεία απένειμαν στους νικητές της βραδιάς: εκ μέρους του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, οι κκ Στέφανος Κομνηνός, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Γιώργος Στεργίου, Ειδικός Γραμματέας Βιομηχανίας & Καταναλωτή, ο κ. Βασίλης Zαφείρης, Εντεταλμένος Σύμβουλος, Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ο κ. Νίκος Καραγεωργίου, Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων  (ΕΣΒΕΠ) και Διευθύνων Σύμβουλος της Αφοί Καραγεωργίου, 3Α, ο κ. Μιχάλης Φανδρίδης, Γενικός Γραμματέας ΔΣ, ECR Hellas, ο κ. Σπύρος Δεσύλλας, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, ο κ. Νίκος Σκουλάς, Επιχειρηματικός Σύμβουλος, NSA Consultants, ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης, ο κ. Παναγής Μανουηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Odysea Ltd, ο καθηγητής κ. Γιώργος Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος, Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ),
ο κ. Ηλίας Μαμαλάκης, Δημοσιογράφος / Συγγραφέας, η κα Κατερίνα Πραματάρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ο κ. Λευτέρης Κιοσές, υπεύθυνος ερευνών ΙΕΛΚΑ. Η παρουσίαση της εκδήλωσης έγινε από την κ. Κατερίνα Μπουσμπουκέα, υπεύθυνη διαφήμισης του «σελφ σέρβις».

Κριτική Επιτροπή
Οι βέλτιστες πρακτικές των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών διακρίθηκαν βάσει μιας αδιάβλητης ηλεκτρονικής διαδικασίας. Η διευρυμένη με νέα πρόσωπα επιτροπή εξέτασε τα αναλυτικά στοιχεία και την τεκμηρίωση που κατέθεσαν οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις, και αποφάσισε με γνώμονα παραμέτρους όπως η αποτελεσματικότητα και τα οφέλη της κάθε πρωτοβουλίας, η καινοτομία / πρωτοτυπία της, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στην υλοποίησή της, η δυνατότητα αξιοποίησής της από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου κλπ. Όσες πρωτοβουλίες συγκέντρωσαν βαθμολογία άνω του 8 (σε κλίμακα 1-10), κατέκτησαν το βραβείο Άριστης Επίδοσης, και οι πρωτοβουλίες με βαθμολογία μεταξύ 7,5 και 8, το βραβείο Εξαιρετικής Επίδοσης. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε από έγκριτη κριτική επιτροπή, στην οποία συμμετείχαν οι: Γεώργιος Δουκίδης (Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής), Βασίλης Zαφείρης, Νίκος Καραγεωργίου, Μιχάλης Φανδρίδης, Σπύρος Δεσύλλας, Νίκος Σκουλάς, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Παναγής Μανουηλίδης, Ηλίας Μαμαλάκης, Κατερίνα Πραματάρη, Λευτέρης Κιοσές.

Περισσότερα για τους νικητές και τα βραβεία: www.selfserviceexcellenceawards.gr