Η έννοια της διαφάνειας μας έχει στοιχειώσει. Ασφαλώς όχι άδικα, αφού κάποιοι φρόντισαν με τις συμπεριφορές τους να τη μετατρέψουν σε πρωτεύουσας σημασίας παράγοντα όχι μόνο για το υγιές επιχειρείν, αλλά και για την καθημερινότητά μας. Στην επιστημονική ορολογία της επικοινωνίας, όλα τα παραπάνω οδηγούν σε έναν όρο, στο lobbying. Όρο του οποίου οι πολλαπλές ερμηνείες, προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη αίγλη στο μύθο του. Επειδή όμως στις μέρες μας δεν υφίσταται πλέον η λογική του «πίστευε και μη ερεύνα», το lobbying και οι πρακτικές του πρέπει να αποκωδικοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό, έτσι ώστε η επιστήμη της επικοινωνίας να μπορέσει να το αξιοποιήσει ορθολογικά και αποτελεσματικά.

Αυτήν την ανάγκη προσπάθησε να καλύψει η πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποίησε το δίκτυο της Burson-Marsteller στη χώρα μας και σε 15 ακόμα χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη ανωτέρου επιπέδου, που λαμβάνουν αποφάσεις σε κάθε χώρα, όπως βουλευτές, ευρωβουλευτές, στελέχη του δημόσιου τομέα, εργαζόμενοι σε οργανισμούς της ΕΕ κ.ά. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας παρουσίασαν την προηγούμενη εβδομάδα η Μαρία Λαζαρίμου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Advocate/Burson-Marsteller, και ο Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος της MRB Hellas, της εταιρείας που πραγματοποίησε την έρευνα στη χώρα μας.

Το επόμενο θέμα αφορά στον παγκόσμιο διάλογο για την προώθηση υγιέστερων προτύπων ομορφιάς, ο οποίος άνοιξε και πάλι, με αφορμή την πρωτοβουλία 50 γάλλων βουλευτών, που αποφάσισαν να καταθέσουν πρόταση νόμου ο οποίος ζητά από τα περιοδικά και τις εφημερίδες να τοποθετούν ενημερωτικό μήνυμα στις φωτογραφίες προσώπων οι οποίες έχουν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία. Στο σχετικό ρεπορτάζ καταγράφουμε τις πτυχές αυτού του σημαντικού ζητήματος, το οποίο είναι σίγουρο ότι αργά ή γρήγορα θα μας απασχολήσει και σε θεσμικό επίπεδο.

Τέλος, διαβάστε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ για τη δημιουργία του Cooking Odyssey, μιας τηλεοπτικής εκπομπής της Art’N’Sports για την ελληνική διατροφή, η οποία θα προβάλλεται από τον ερχόμενο Ιανουάριο στο αμερικανικό δίκτυο PBS. Δείτε πώς μια τηλεοπτική εκπομπή μπορεί να αποδειχθεί αποτελεσματικός πρεσβευτής του ελληνικού τουρισμού, ιδιαίτερα όταν ο τελευταίος κινείται με ρυθμούς χελώνας.