Προκύπτουν και από την πραγματική επανάσταση που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στο digital advertising: Native advertising, programmatic marketing, inbound marketing, SEO, content marketing, performance marketing, affiliate marketing αποτελούν ορισμένες μόνο από τις νέες (;) τεχνικές επικοινωνίας που εξελίσσονται στο χώρο του διαδικτύου – και όχι μόνο. Μορφές, οι οποίες ακόμα δεν είναι αποκωδικοποιημένες από τα στελέχη του marketing και της διαφήμισης, ωστόσο αποτελούν ήδη το νέο πεδίο στο οποίο καλούνται αυτά να διαχειριστούν τα brands τους. Δεν θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε ότι κάθε μέρα που περνάει προσθέτει ένα ακόμα «λιθαράκι» στο puzzle της αποκωδικοποίησής τους. Πρόκειται όμως για πληροφορίες που η πολυπλοκότητά τους απαιτεί την πλήρη και διαρκή προσοχή σε αυτές. Τα brands που έχουν καταφέρει να αποκωδικοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό τις παραπάνω έννοιες, είναι σαφές ότι κερδίζουν πόντους στη μάχη του ανταγωνισμού. Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα σε μια από τις παραπάνω τεχνικές επικοινωνίας, το native advertising.

Σε ένα χορταστικό 5σέλιδο αναλύονται ορισμοί, καταγράφονται πρακτικές και ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία που προσφέρουν μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα για αυτό. Θα ακολουθήσουν και άλλα ανάλογα αφιερώματα και ρεπορτάζ για τις νέες αυτές μορφές επικοινωνίας. Πέρα από την ανάγκη που έχει η αγορά να εντρυφήσει σε αυτές, να τις κατανοήσει και να μπορέσει να τις εντάξει στρατηγικά στα marketing plan της, η εστίαση διαφημιστών και marketers σε ζητήματα που άπτονται του καθημερινού business και αφορούν στην ουσία του marketing και της διαφήμισης, βοηθάει στον απεγκλωβισμό τους από τις επικίνδυνες θεσμικές παρεμβάσεις του κράτους και στον εκνευρισμό που αυτές δημιουργούν. Κάτι που μόνο θετικό μπορεί να είναι για την δημιουργικότητα και την παραγωγικότητα του ευρύτερου κλάδου.