Μετά από ένα «ήσυχο» 2019 –χωρίς πολλές σημαντικές αλλαγές στον κλάδο των σούπερ μάρκετ– προέκυψε η καταιγίδα της πανδημίας του Covid-19 και μία οικονομική κρίση το 2020, η οποία άφησε σημαντικό αποτύπωμα στις λογιστικές καταστάσεις των επιχειρήσεων του κλάδου, με τα περισσότερα οικονομικά μεγέθη και δείκτες να έχουν θετική πορεία. Στο Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021 παρουσιάζονται, βάσει των ισολογισμών 34 αλυσίδων που αποτελούν το δείγμα ανάλυσης, οι σημαντικότερες οικονομικές εξελίξεις στον κλάδο και σε επιμέρους επιχειρήσεις.

Παρά τις πολύ θετικές εξελίξεις που αποτυπώνονται στις διαφορετικές ενότητες της έκδοσης, όπως η αύξηση των πωλήσεων και η βελτίωση των δεικτών διαχείρισης αποθεμάτων, τα αποτελέσματα της χρηματοοικονομικής ανάλυσης για τη χρονιά που πέρασε έχουν και κάποια ευρήματα που συνεχίζουν να προβληματίζουν, όπως το εδώ και καιρό χαμηλό επίπεδο της ρευστότητας. Ενδεικτικά, το 2020, οι 34 υπό μελέτη επιχειρήσεις κατέγραψαν πωλήσεις αξίας 9,98 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54% σε σχέση με το 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής αύξησης.

Στην ανάλυση όπου εξετάζονται τα βασικά οικονομικά μεγέθη των 10 μεγαλύτερων σε πωλήσεις εταιρειών του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη και τους ενοποιημένους ισολογισμούς όσων εξ αυτών δημοσιεύουν, τις υψηλότερες πωλήσεις -αλλά και τη μεγαλύτερη αύξηση στον κλάδο-, καταγράφει ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, στη δεύτερη θέση βάσει κύκλου εργασιών βρίσκεται ο όμιλος Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος και στην τρίτη θέση η Μετρό.