Πώς θα αλλάξει στο μέλλον η ιχνηλάτηση της συμπεριφοράς;
Με τα third-party cookies να οδηγούνται σε «θάνατο» στο άμεσο μέλλον, θεωρώ ότι στην Ad-Tech αγορά θα προκληθούν κλυδωνισμοί. Αρκετοί θα είναι οι παίκτες που θα προσπαθήσουν να κάνουν κυρίαρχους τους δικούς τους μηχανισμούς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο παιχνίδι θα πρέπει μπουν τα ψηφιακά Μέσα, τα οποία έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν βάσεις δεδομένων και να εκμεταλλευτούν πολύτιμα -για την ψηφιακή διαφήμιση- data. Τέλος, και τα ίδια τα brands θα πρέπει να συλλέξουν με στρατηγική, δεδομένα των απευθείας επισκεπτών τόσο στα websites τους όσο και σε φυσικά καταστήματα.
Ποια εξέλιξη θα καθορίσει το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης
Αν θεωρήσουμε ότι έχουμε ξεπεράσει το πρόβλημα με τη συλλογή και αξιοποίηση των δεδομένων από διαφημιζόμενους και διαφημιστές, θεωρώ ότι η μεγαλύτερη εξέλιξη που θα καθορίσει το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης είναι η ψηφιοποίηση και αυτοματοποίηση του buying διαφημιστικού χώρου σε όλα τα μέσα επικοινωνίας. Φανταστείτε ένα διαφημιζόμενο brand να έχει τη δυνατότητα μέσα από μία πλατφόρμα να αγοράσει από διαφημιστικό χώρο στην τηλεόραση μέχρι digital outdoor διαφήμιση. Να είμαστε βέβαιοι ότι στο εγγύς μέλλον θα αναπτυχθούν νέες μορφές διαφήμισης κάτω από το πρίσμα του digital transformation.
Ποια Performance metrics θα κυριαρχήσουν αύριο και γιατί;
Δύο θεωρώ ότι είναι τα πιο σημαντικά για την επιχείρηση η οποία επενδύει στο performance. Το πρώτο είναι το ROAS (Return on Ad Spend), το απόλυτο metric για το λογιστήριο και το διαπιστευτήριο για την επιτυχία μιας performance καμπάνιας. Το δεύτερο είναι το CLV (Customer Lifetime Value), το οποίο πιστεύω ότι αφορά τους πάντες και κρύβει πολλά slides στρατηγικής πίσω από την ευρύτερη έννοια του.
Ποιες γνώσεις οφείλουν να κατακτήσουν οι αυριανοί επαγγελματίες;
Η μεγαλύτερη πρόκληση σε επίπεδο γνώσης για τους επαγγελματίες σήμερα είναι η δυνατότητα ανάλυσης των δεδομένων. Λόγω του τεράστιου όγκου δεδομένων, οι marketers θα πρέπει να τα αντλούν, να τα ενοποιούν, να τα συσχετίζουν και να τα αξιοποιούν με άμεση ανταπόκριση και πάντα με βάση τις ανάγκες του πελάτη.
Ο ΙΑΒ Hellas (Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας) αποτελεί εδώ και 18 χρόνια την κορυφαία Ένωση εταιρειών digital και Interactive marketing. Μέρος ενός παγκόσμιου δικτύου, με το οποίο μοιράζεται γνώση και εμπειρία και με πάνω από 85 μέλη, εκπροσωπεί το μεγαλύτερο μέρος της digital αγοράς.