Εμπλουτισμός του portfolio προϊόντων και υπηρεσιών, επέκταση δικτύου και έμφαση στο customer experience διαμορφώνουν τη στρατηγική των εταιρειών καυσίμων, με τη βιωσιμότητα να εξελίσσεται σε καταλύτη των εξελίξεων.

Σημαντικές ανακατατάξεις με «πράσινο» προσανατολισμό λαμβάνουν χώρα στη διεθνή και την εγχώρια αγορά καυσίμων, με τις μεγαλύτερες εταιρείες να επανεξετάζουν τα χαρτοφυλάκιά τους και να επαναπροσδιορίζουν τη στρατηγική τους με ορίζοντα την αειφορία. Την ίδια στιγμή, ο πελάτης τίθεται στο επίκεντρο, με δεδομένο μάλιστα ότι φροντίζει πλέον να ενημερώνεται σφαιρικά και να αξιολογεί συνολικά την εμπειρία του από κάθε brand, ωθώντας τις εταιρείες να επικεντρωθούν σε αναβαθμισμένο CX αλλά και ολοκληρωμένη επικοινωνία. Οι πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τοποθετούνται ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες του κλάδου, ενώ η αλληλεπίδραση με τον καταναλωτή εκτυλίσσεται με όρους ποιότητας και υπευθυνότητας.

ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ
Αν και οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις υποδεικνύουν ότι περίπου το 75% της παγκόσμιας ενεργειακής ζήτησης θα καλύπτεται από υδρογονάνθρακες σε βάθος χρόνου, στόχος, από εταιρείες και καταναλωτές, είναι η ανάληψη δράσης για τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών. Προς αυτή την κατεύθυνση, τα brands καυσίμων προχωρούν σε στρατηγικές συνέργειες και εμπλουτίζουν το portfolio τους με ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο.

Σε αυτή τη λογική εντάσσεται η συνεργασία του ομίλου Motor Oil με την NRG για την τοποθέτηση στα πρατήρια φορτιστών ABB Terra 54 High Voltage, τάσης μέχρι 900 Volt, που είναι ικανοί να φορτίσουν ένα αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του μέσα σε μόνο 20 λεπτά. Οι φορτιστές είναι εγκατεστημένοι σε πρατήρια αυτοκινητοδρόμων, καλύπτουν σημαντικό μέρος του οδικού δικτύου στην Ελλάδα και τροφοδοτούνται με ρεύμα από την εταιρεία του ομίλου NRG με ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

Στόχος της εταιρείας είναι να καλύψει πλήρως το οδικό δίκτυο στην Ελλάδα, έχοντας πάνω από 50 φορτιστές στα πρατήρια του ομίλου. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Ελινόιλ εισήλθε στην αγορά του φυσικού αερίου κίνησης, τοποθετώντας το πρώτο της πρατήριο υγρών καυσίμων και φυσικού αερίου κίνησης σε στρατηγικά επιλεγμένο σημείο, στη Λάρισα.

Η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της στρατηγικής για την εξέλιξή της σε ενεργειακό όμιλο, εμπλουτίζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της με τα δύο νέα προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, electricon και aerion. Στο πλαίσιο αυτό, από την αρχή του 2019, ξεκίνησε η συνεργασία της με δύο διεθνείς φορείς πιστοποίησης: την Lloyd’s Register, που εγκρίνει τη διασφάλιση ποιότητας του συνόλου της εφοδιαστικής της αλυσίδας και την Bureau Veritas, που διενεργεί ποιοτικούς ελέγχους στα καύσιμα.

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ
Αξιοσημείωτη ήταν και η επικοινωνιακή δραστηριότητα των εταιρειών του κλάδου μέσα στο 2019, με την υψηλή ποιότητα προϊόντων και το περιβαλλοντικά υπεύθυνο positioning να κυριαρχούν. Η τηλεοπτική επικοινωνία της Avin, με την υπογραφή της Frank and Fame, έθεσε στο επίκεντρο το νέο ActionDiesel με αυξημένο αριθμό κετανίων για απόδοση και δύναμη. Η ταινία παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα του Diesel μέσα από μία δράση έντονων πλάνων ενός αυτοκινήτου που στην αρχή μοιάζει να διαφημίζει τον εαυτό του.

Η εναλλαγή των αυτοκινήτων εν κινήσει, έρχεται να υπογραμμίσει το μήνυμα της καμπάνιας: «Μην αλλάξεις αυτοκίνητο… άλλαξε Diesel». Η ταινία κλείνει στο νέο πρατήριο Avin, το οποίο «χτίζεται» εντυπωσιακά με 3D animation. H επικοινωνία συμπληρώνεται με ραδιοφωνικό, καταχώρηση και animated banners. Η παραγωγή έγινε από την Boo Productions, με σκηνοθέτη τον Χρήστο Κανάκη. Τον ήχο επιμελήθηκε η Rabbeats.

Στην πολυετή διαδρομή της επικεντρώθηκε η καμπάνια της Ελινόιλ, με την επιμέλεια της MullenLowe Athens. Το διαφημιστικό σποτ 45’’ δείχνει με παραστατικό τρόπο την πορεία της Ελινόιλ εδώ και 65 χρόνια, με κύριο πρωταγωνιστή το βυτίο της Ελίν που διασχίζει όλη τη χώρα. Ο αφηγητής ξεδιπλώνει τη δραστηριότητα της ελληνικής εταιρείας καυσίμων που ξεκινά από την Ελλάδα και εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, με τη μορφή μιας καθημερινής, σταθερής διαδρομής που σήμερα μπαίνει στην αγορά του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου. «Μιας διαδρομής ευθύνης που εξασφαλίζει την ποιότητα των προϊόντων Ελίν για κάθε καταναλωτική ανάγκη».

ENGAGING ΔΡΑΣΕΙΣ
Σε αυτό το εμπορικό περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας, τα brands καυσίμων διοργανώνουν επικοινωνιακές ενέργειες που επιδιώκουν την ενεργό συμμετοχή του καταναλωτή και τη μακροπρόθεσμη σύνδεση μαζί του, αξιοποιώντας κατά κύριο λόγο τα ψηφιακά κανάλια. Εταιρικά sites, applications και τα social media των εταιρειών μετατρέπονται σε όχημα διάδρασης, αλλά και ενίσχυσης του customer loyalty. Πριν από μερικούς μήνες, η Eko διοργάνωσε τον διαγωνισμό «ΕΚΟ Racing 100», μέσω του EKO app και του website, σε σχεδιασμό και υλοποίηση της Warply.

Ο omnichannel διαγωνισμός, με στόχο την προώθηση της βενζίνης 100 οκτανίων Eko Racing 100, κάλεσε τους χρήστες να ανεβάσουν τη φωτογραφία της απόδειξής τους από αγορά καυσίμου Eko Racing 100 για να λάβουν αυτόματα flags (πόντους επιβράβευσης), προς εξαργύρωση σε συμμετοχές για δώρα της επιλογής τους, με μεγάλο έπαθλο μια μοτοσυκλέτα Ducati Panigale V4. Οι χρήστες που ανέβασαν αποδείξεις μέσω του Εko app, κέρδιζαν τριπλάσιες συμμετοχές και επιβραβεύονταν για logins και Facebook shares.

Έναν digital διαγωνισμό διοργάνωσε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και η Revoil με τίτλο «Λίγο ήλιο, λίγο θάλασσα & τη Revoil μου!», με τους επισκέπτες των πρατηρίων Revoil να διεκδικούν δωροεπιταγές για τα καύσιμα της εβδομάδας, αξίας 20 ευρώ. Κάνοντας κλικ στο site της εταιρείας μπορούσαν να βρουν τη φόρμα του διαγωνισμού και δηλώνοντας τα στοιχεία τους να λάβουν μέρος.


«ΚΑΥΣΙΜΑ» ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ
Σε σημαντική παράμετρο της δράσης των εταιρειών του κλάδου εξελίσσεται και η εταιρική υπευθυνότητα, με τα brands να αναλαμβάνουν δράσεις σε ένα ευρύ φάσμα, με άξονα τον άνθρωπο και την κοινωνία. Σε αυτές συγκαταλέγονται τα βραβεία Fairplay, ο θεσμός που δημιουργήθηκε από την Eko, με σκοπό να επιβραβεύει κάθε μήνα τις ενέργειες και τις δράσεις που αναδεικνύουν το ευ αγωνίζεσθαι και το υγιές φίλαθλο πνεύμα.

Πρόσφατα, η Eko προχώρησε στην απονομή του δεύτερου επάθλου Fairplay στην ΚΑΕ ΑΕΚ, για τις δράσεις της με το «Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων Μεταναστών – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων». Σε συνέχεια της ευρύτερης αυτής συνεργασίας, παιδιά του «Κέντρου» ηλικίας 5-14 ετών, θα ενταχθούν με υποτροφία στην Ακαδημία Καλαθοσφαίρισης, AEK BC Academy – Dragan Sakota. Λίγους μήνες νωρίτερα, τα πρατήρια ΒP και η οργάνωση Save a Greek Stray (SGS) προχώρησαν σε μία ακόμη δράση, στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης «Με αστείρευτη αγάπη για τα αδέσποτα».

Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε δημοτικά σχολεία, στειρώσεις, εμβολιασμούς και ηλεκτρονική σήμανση των αδέσποτων με τη συνεργασία κτηνιάτρων και εθελοντών. Ο Δήμος Ανατολικής Μάνης ήταν ο 2ος σταθμός της διοργάνωσης, όπου 814 μαθητές ενημερώθηκαν και εκπαιδεύτηκαν, ενώ 162 τετράποδα αδέσποτα στειρώθηκαν.

«Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ»
Τις νέες τάσεις, τον μετασχηματισμό της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αλλά και τη στρατηγική της εταιρείας για το μέλλον αναλύει η Ελευθερία Καμπά, Προϊσταμένη Marketing της Revoil AEEΠ.

    MW:Ποιο είναι το σημαντικότερο insight που είδατε να κυριαρχεί τη χρονιά που πέρασε αναφορικά με την αγορά σας και πώς αναμένετε να διαμορφωθεί το επόμενο διάστημα;

Ελευθερία Καμπά: Σταδιακά τα τελευταία χρόνια και φέτος ακόμη πιο έντονα, το πετρέλαιο θέρμανσης φθίνει σημαντικά (-20%), εξαιτίας τόσο των καιρικών συνθηκών (υψηλότερες θερμοκρασίες), όσο και της μεγάλης στροφής των καταναλωτών προς το φυσικό αέριο. Οι συνθήκες αυτές έχουν ισχυρό αντίκτυπο στον όγκο πωλήσεων του κλάδου, αν αναλογιστούμε ότι το πετρέλαιο θέρμανσης αντιστοιχεί στο 16% της εγχώριας αγοράς καυσίμων. Ένα ακόμα insight που αφορά τη συμπεριφορά του καταναλωτή βρίσκεται στο επίπεδο ενημέρωσης που πλέον φροντίζει να έχει, ώστε να επιλέξει με ασφάλεια και να αξιολογήσει με αυστηρότητα τη συνολική εξυπηρέτηση που λαμβάνει στο πρατήριο που επισκέπτεται. Πρόκειται για το ίδιο μοντέλο αγοραστικής συμπεριφοράς που εδώ και αρκετά χρόνια έχει υιοθετήσει ο έλληνας καταναλωτής σε άλλους ανταγωνιστικούς κλάδους της λιανικής αγοράς.

    Ποια είναι τα κυριότερα λανσαρίσματα σε προϊόντα, υπηρεσίες και επικοινωνιακές ενέργειες που κάνατε αυτή τη σεζόν;

Με αφορμή την προσεχή έλευση των 25 χρόνων λειτουργίας της εταιρείας, η Revoil σχεδίασε και υλοποίησε καμπάνια επικοινωνίας, τόσο στα online (social media, sites), όσο και στα offline (τηλεόραση, σημείο πώλησης) κανάλια. Εκτός αυτού, το σύνολο των εμπορικών ενεργειών που η εταιρεία σχεδιάζει, με στόχο την υποστήριξη και προώθηση των πωλήσεων στο πρατήριο, αφορούν τους δύο πιο σημαντικούς προϊοντικούς πυλώνες του 2019: τα καύσιμα-λιπαντικά Revolution και την επαγγελματική κάρτα στόλου Revoil Fuel Card.

    Ποιος είναι ο άξονας πάνω στον οποίο θα κινηθεί η στρατηγική σας το επόμενο διάστημα;

Η Revoil το 2020 γιορτάζει τα 25 χρόνια λειτουργίας, έχοντας στο δυναμικό της περισσότερα από 530 πρατήρια υγρών καυσίμων πανελλαδικά και με αναπτυξιακή παρουσία στους τομείς των βιομηχανικών και ναυτιλιακών καυσίμων. Στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας αποτελεί η επιλογή κομβικών σημείων που θα αποτελέσουν τα νέα πρατήρια του δικτύου Revoil και θα βρίσκονται σε κυκλοφοριακές αρτηρίες του νομού Αττικής. Ενώ, την ίδια στιγμή, η εστίαση της εταιρείας βρίσκεται πίσω από την ενδυνάμωση των εμπλουτισμένων καυσίμων και ενισχυμένων λιπαντικών Revolution στο τελικό σημείο πώλησης.

ΝΕΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Η Ελίν Βιοκαύσιμα μετονομάστηκε σε Ελίν Verd, με την Out to Lunch να αναλαμβάνει και να σχεδιάζει το rebranding της εταιρείας. Η νέα ταυτότητα είναι σύγχρονης και μίνιμαλ αισθητικής και εκφράζει με αμεσότητα, αφενός την προσήλωση της εταιρείας στην πράσινη ανάπτυξη και αφετέρου τη νέα της δυναμική. Η Ελίν Verd τοποθετείται ως πρωτοπόρος εταιρεία που δραστηριοποιείται από το 2005 σε τομείς με αντικείμενο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ανάπτυξη παραγωγής «πράσινων» προϊόντων γενικότερα. Είναι συνδεδεμένη με τον όμιλο Ελινόιλ και το rebranding υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της εταιρείας για ανάπτυξη με ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος σε όλα τα επίπεδα και της έμφασης σε αντίστοιχα καινοτόμες δράσεις για το μέλλον.

FOCUS POINTS
– Με στρατηγικές συνέργειες και επενδύσεις, οι εταιρείες καυσίμων εμπλουτίζουν το portfolio τους με ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο

– Τα brands της κατηγορίας αξιοποιούν τα ψηφιακά κανάλια για διαδραστικές ενέργειες, με στόχο ενίσχυση του customer engagement και loyalty

– Η επικοινωνιακή δραστηριότητα των εταιρειών εστιάζει στο εύρος και την ποιότητα προϊόντων, αλλά και το περιβαλλοντικά υπεύθυνο positioning

– Η εταιρική υπευθυνότητα εξελίσσεται σε σημαντική παράμετρο, με πρωτοβουλίες με επίκεντρο τον άνθρωπο και την κοινωνία