Το Marketing Week προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσει κάθε «πτυχή» του καθρέφτη αυτού, προχωρά στην διοργάνωση του συνεδρίου «Retail Best Practices», το οποίο έχει κεντρικό τίτλο «Μake stores matter» και θα διεξαχθεί την Πέμπτη 16 Ιουλίου στο ΟΤΕAcadamy. Πρόκειται για ένα συνέδριο, στο οποίο συγκεντρώνονται και παρουσιάζονται επιτυχημένα case studies σημαντικών επιχειρήσεων από τον κλάδο του retail, προσφέροντας μια μοναδική ευκαιρία στους συνέδρους να δουν και να αποτυπώσουν τη δυναμική του retail business στην πράξη και όχι με θεωρίες.
Στόχος των διοργανωτών είναι να αποτελέσει ένα χρήσιμο οδοιπορικό στις καλύτερες στρατηγικές retail, οι οποίες υλοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες στην ελληνική αγορά, αφήνοντας το δικό τους στίγμα και δίνοντας ισχυρά πλεονεκτήματα στις επιχειρήσεις που τις εφάρμοσαν. Θέλοντας δε να εστιάσει στις καλές πρακτικές και μόνο, θα περιλαμβάνει μόνο πρακτικές που έχουν υλοποιηθεί (με αυστηρά προκαθορισμένο χρόνο παρουσίασης 8 λεπτών) και όχι θεωρητικές αναλύσεις και ομιλίες.
Παράγοντες όπως οι καταναλωτικές συνήθειες και ανάγκες, η εξελισσόμενη και μεταβαλλόμενη καταναλωτική εμπειρία, τα διαφοροποιημένα πελατοκεντρικά μοντέλα λειτουργίας, οι νέες στρατηγικές επικοινωνίας, οι νέες τάσεις δόμησης και αρχιτεκτονικής που επιβάλλουν ριζικές αλλαγές και ένα νέο μοντέλο φυσικού καταστήματος, οι πολυσύνθετων παραμέτρων στρατηγικές επέκτασης αυτών, οι νέες τάσεις ηγεσίας, τα νέα sustainable business models, η διείσδυση των e-shops και των mobile apps, καθώς και τα omnichannel business models, συνιστούν βασικές παραμέτρους που διαμορφώνουν τη νέα πραγματικότητα στις εταιρείες του κλάδου.
Έτσι, η καθημερινότητα στο retail business αποτελεί «ναρκοπέδιο», μέσα από το οποίο τα στελέχη αντιμετωπίζουν σειρά προκλήσεων, όπως το να αποκρυπτογραφήσουν τις εξελίξεις, να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται και να τις προσαρμόσουν στρατηγικά στο δικό τους επιχειρηματικό μοντέλο δράσης και ανάπτυξης, μέσα από καινοτόμες στρατηγικές διαφοροποίησης.
Τα ερωτήματα
Το παραπάνω περιβάλλον δημιουργεί καίρια και σύνθετα ερωτήματα, η επίλυση των οποίων είναι επιτακτική. Ερωτήματα όπως ποιος είναι ο νέος ρόλος των καταστημάτων στο σύνθετο περιβάλλον πωλήσεων (omnichannel), ποια η συνεισφορά των καταστημάτων στην επαφή και στην ολιστική γνωριμία με τη μάρκα (experiencing brands & products), πώς συναντιέται το online experience με το in-store experience και πώς διαμορφώνεται ενιαία στρατηγική, σε ποια κατεύθυνση πρέπει να κινούνται οι πρωτοβουλίες που ενισχύουν τον πελατοκεντρικό χαρακτήρα κάθε retailer, ποιος ο νέος ρόλος και το απαιτούμενο προφίλ των υπαλλήλων του καταστήματος, ποιος ο ρόλος της έρευνας στο σύγχρονο περιβάλλον του retail business, σε ποιο βαθμό το branding & design μπορεί να δώσει λύσεις στον ανασχεδιασμό των φυσικών καταστημάτων κ.α. Στα παραπάνω ερωτήματα και σε πολλά άλλα που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση καλείται να απαντήσει το συνέδριο.
Eνδεικτικές ενότητες
Ενδεικτικά, οι ενότητες των best practices που θα παρουσιαστούν αναμένεται να καλύπτουν τομείς όπως αρχιτεκτονική & αισθητική καταστημάτων, Branding & Design, Location Stores & Placement Strategies, Τεχνολογία και Νέα Μέσα, Integrated retail campaigns, Omnichannel retail strategies, Στρατηγικές εξυπηρέτησης του πελάτη μέσα στο κατάστημα/Αfter Sales/Διαχείριση Παραπόνων, Entertainment and social interaction, Shop-in-shop concepts, Senses Marketing (Scent/Aroma Marketing/Use of Lighting) κ.α. Το συνέδριο έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και της Ελληνικής Επιτροπής του ICSC (HCSC).
Οι πρώτες κορυφαίες συμμετοχές
Η συμμετοχή του κλάδου του retail αναμένεται ιδιαίτερα δυναμική, δεδομένου ότι ήδη έχουν εξασφαλίσει τη συμμετοχή τους, παρουσιάζοντας τα δικά τους, επιτυχημένα best practices, κορυφαίες εταιρείες και όμιλοι όπως είναι οι: Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς (2 case), ΟΤΕ/Cosmote (2 case), Wind Ελλάς,
AB Bασιλόπουλος, Apivita, Chillbox (Παγωτά Δωδώνη), Bergmann Kord, Carglass Greece, Nespresso Hellas, L’ Artigiano ενώ τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να προστεθούν πολλές ακόμα. (Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συνέδριο επικοινωνήστε με τον Δημήτρη Κορδερά, στο τηλ. 210-66.17.777 (εσωτερικό 103), ή στο e-mail: [email protected])