Σε πολύ υψηλά επίπεδα (+63 και +44 αντίστοιχα) κινούνται οι θετικές προσδοκίες των διαφημιζόμενων (τόσο σε επίπεδο επιχείρησης όσο και σε επίπεδο κλάδου) για τη διαμόρφωση ζήτησης, απασχόλησης και τιμών, στο νέο κύμα της έρευνας Forecomm-s, της κυλιόμενης τριμηνιαίας μελέτης οικονομικού κλίματος που εκπονεί η ΕΔΕΕ σε συνεργασία με την Abacus, από το 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο τελευταίο τρίμηνο του 2019 οι εκτιμήσεις των διαφημιζόμενων σχετικά με τη ζήτηση κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, αρκετά υψηλότερα από αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2018. Σταθερά υψηλή είναι η αισιοδοξία όσον αφορά στην αύξηση της απασχόλησης, ενώ, οι εκτιμήσεις για τις τιμές κινούνται για 4ο συνεχόμενο 3μηνο στην κατεύθυνση της αύξησης. Σύμφωνα με τη μελέτη, η αλλαγή κυβέρνησης φαίνεται να επίδρασε ιδιαίτερα θετικά στο επιχειρηματικό κλίμα.

Οι διαφημιζόμενοι «βλέπουν» αύξηση των marketing budgets
Μετά το 1ο 6μηνο της νέας διακυβέρνησης, οι διαφημιζόμενοι εκτιμούν ότι οι προϋπολογισμοί που αφορούν ενέργειες marketing αυξάνονται – η θετική αυτή εκτίμηση σημειώνει την υψηλότερη τιμή της από την αρχή της μέτρησης (+27).

Πιο συγκεκριμένα, το τέταρτο 3μηνο του 2019 οι online ενέργειες, είτε ως άμεση επικοινωνία (on line paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών (other platforms), συνεχίζουν να απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+49 και +38 αντίστοιχα).

Θετικές εκτιμήσεις, έστω και σε χαμηλά επίπεδα, καταγράφονται επίσης για προωθητικές ενέργειες, δημόσιες σχέσεις και έρευνα αγοράς (+6, +8 και +13 αντίστοιχα) δημιουργώντας θετικές προσδοκίες. Αντίθετα, οι εκτιμήσεις για τα offline media και το direct marketing δεν φαίνεται να ανακάμπτουν.

Αισιόδοξα και τα στελέχη της αγοράς επικοινωνίας
Οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, τόσο όσον αφορά στην πορεία της επιχείρησής τους (+67), όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου τους (+56). Ειδικότερα, η αγορά της επικοινωνίας εκτιμά ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται σημαντικά (+66), οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά αρκετά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+50), ενώ, οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών επικοινωνίας κινούνται για πρώτη φορά σε ουδέτερο έδαφος (-2).

Οι διαφημιστές συμφωνούν με τους διαφημιζόμενους όσον αφορά στη δυναμικότητα των online ενεργειών (media και πλατφόρμες) και των δημοσίων σχέσεων. Πιο απαισιόδοξοι από τους πελάτες τους εμφανίζονται οι διαφημιστές σε σχέση με τα offline media, τις προωθητικές ενέργειες και την έρευνα αγοράς.