Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, τόσο για τα Μέσα Επικοινωνίας, όσο και για την κοινωνία γενικότερα, τα περιφερειακά και τοπικά μέσα έχουν να επιδείξουν σημαντικές πρακτικές εκσυγχρονισμού και καινοτομίας, οι οποίες, όμως, συχνά δεν αποκτούν την προβολή που τους αξίζει. Μια προσεκτικότερη ματιά σε αυτά, εκπλήσσει. Η οικονομική κρίση οδήγησε σε ουσιαστικό ξεκαθάρισμα του τοπίου, με αποτέλεσμα να παραμείνουν εν λειτουργία μόνο τα ΜΜΕ που πραγματικά το αξίζουν και έχουν να προσφέρουν πολλά στις τοπικές – και όχι μόνο – κοινωνίες. Και αυτά που παρέμειναν, δεν είναι θεατές των εξελίξεων. Επενδύουν – στο βαθμό του εφικτού – στην καινοτομία, στη δημιουργικότητα και στην τεχνολογία και προσφέρουν υπηρεσίες που σε αρκετές περιπτώσεις θα ζήλευαν και τα «μεγάλα» MME της πρωτεύουσας.

H πρόκληση
Η πρόκληση ωστόσο παραμένει: Πόσο γνωρίζει η ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας, του Marketing και των ΜΜΕ τις υπηρεσίες αυτές; Και κατά πόσο έχει εντρυφήσει στις δυνατότητες προβολής που αυτά προσφέρουν; Σε μια εποχή που η καινοτομία είναι απαραίτητη όσο ποτέ, η πρόκληση είναι μεγάλη. Η αγορά θα πρέπει να γνωρίσει τα ΜΜΕ αυτά και να τα αξιολογήσει με πραγματικά δεδομένα, ως διαφημιστικά μέσα.

Η πρωτοβουλία
Ανταποκρινόμενο σε αυτή την ανάγκη της αγοράς, το Marketing Week προχωρά στην διοργάνωση για πρώτη φορά σε τέτοιο εύρος, των Regional Media Awards 2015. Πρόκειται για ένα νέο θεσμό, ο οποίος έχει ως στόχο να αναδείξει και να επιβραβεύσει τα Περιφερειακά και Τοπικά Μέσα (Εφημερίδες, Περιοδικά, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο) στη χώρα μας. Όπως σημειώνει ο Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των βραβείων, Κωνσταντίνος Καμάρας, «η διεθνής εμπειρία δείχνει πως η ποιότητα και η δυναμική των περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης αποτελούν καθρέπτη της υπόστασης και των δυνατοτήτων των τοπικών κοινωνιών.  Ευτυχώς, παρά τους δύσκολους καιρούς, υπάρχουν πολλά εξαιρετικά παραδείγματα που λειτουργούν ως κοιτίδες ελπίδας και αισιοδοξίας. Ώρα να αναδειχθούν, ώρα να βραβευθούν».

Που απευθύνονται
Τα Regional Media Awards απευθύνονται στο σύνολο των παροχών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια. Στόχος τους είναι η ανάδειξη καινοτόμων και σύγχρονων πρακτικών, που θα αποτελέσουν οδηγό για όλο τον κλάδο και θα ενδυναμώσουν τις σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στα Μέσα και το κοινό, αλλά και ανάμεσα στα Μέσα και τους διαφημιζόμενους. Τα βραβεία απαρτίζονται από μια ευρεία γκάμα κατηγοριών υποψηφιότητας, οι οποίες καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα των πρακτικών των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Για κάθε μέσο (Εφημερίδες και Περιοδικά, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση) οι υποψηφιότητες κατηγοριοποιούνται στις ενότητες: Περιεχόμενο, Σχεδιασμός/Παραγωγή, Διαφήμιση και Εμπορική Πολιτική, Επικοινωνία & Μάρκετινγκ,
και Ψηφιακά Μέσα.