Πώς θα αλλάξει η ιχνηλάτιση της συμπεριφοράς;
Οι αλλαγές είναι ραγδαίες από τη στιγμή που ξεκίνησε η σταδιακή κατάργηση των 3rd party cookies. Ήδη έχουν καταργηθεί από πλατφόρμες όπως το Safari, το Mozilla και είμαστε σε αναμονή το 2023 για την κατάργησή τους και από τον Chrome. Η αλλαγή αυτή έχει ωθήσει στην αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων από την πλευρά των διαφημιζομένων, των publishers και των εταιρειών που προσφέρουν τεχνολογικές λύσεις. Οι εναλλακτικές μέχρι στιγμής φαίνεται ότι θα είναι τα 1st party data τόσο από την πλευρά των διαφημιζομένων, όσο και των εκδοτών, το contextual targeting, τα id solutions και τα walled gardens. Πρέπει όλοι να προετοιμαζόμαστε ώστε να μπορέσουμε να μη χάσουμε την μέγιστη δυνατή απόδοση των πλάνων μας μετά τη νέα αυτή εποχή στο digital περιβάλλον.
Ποιες απαντήσεις θα δοθούν σε brand safety & data privacy;
Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που είναι πολύ ψηλά στην agenda όλων των διαφημιζομένων είναι το Brand Safety. Το 2019, ιδρύθηκε από την WFA και 17 μεγάλους διαφημιζόμενους η Global Alliance for Responsible Media, μία διεθνής διακλαδική συμμαχία, που αριθμεί ήδη 90 μέλη, μεταξύ των οποίων και ο ΣΔΕ, για τη διαμόρφωση και εφαρμογή πρωτόκολλων, εργαλείων, πρακτικών & λύσεων για την ενίσχυση του digital safety. Όσον αφορά το data privacy, υπάρχει μεγάλη ευαισθησία και προσοχή λόγω GDPR και θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά τα Data Ethics από όλες τις πλευρές και φυσικά η διαδικασία του «consent» με όλους τους κανόνες που το διέπουν, ώστε να διασφαλίζεται ο σεβασμός προς την ιδιωτικότητα του χρήστη και η διαφάνεια της σχέσης brands και χρηστών.
Τι θα καθορίσει το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης;
Οι Digital Services Act & Digital Markets Act προσπαθούν να επιλύσουν θέματα privacy, illegal content, fake news, addiction, monopolies, tax avoidance και αναμένεται να διαμορφώσουν το ψηφιακό μέλλον της Ευρώπης. Το νέo ρυθμιστικό πλαίσιο για το digital και τις μεγάλες πλατφόρμες στην ΕΕ βρίσκεται σε τελική φάση διαπραγματεύσεων. Όσον αφορά τα implications για τα brands, θυμίζουμε ότι τα θέματα Ad Targeting και Public Ad Repositories που περιλαμβάνονται στην DSA, υπήρξαν αντικείμενο μεγάλου debate.