«Άλμα» 15ετίας σημείωσαν οι οικογενειακές επιχειρήσεις πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού ανάπτυξης των τελευταίων ετών, ενώ, έχοντας αφήσει πλέον πίσω τους την πανδημική κρίση, το 77% αυτών δηλώνει ιδιαίτερα αισιόδοξο και για τις προοπτικές για τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτό αποτυπώνεται στην έκθεση της PwC «11th Global Family Business Survey 2022, Transform to Build Trust», σύμφωνα με την οποία το 43% σε δείγμα 2.000 οικογενειακών επιχειρήσεων, παγκοσμίως, σημείωσε διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2022, έναντι μόλις 21% το 2021.
Αναλυτικότερα, οι οικογενειακές επιχειρήσεις με στοχευμένη στρατηγική ESG τυγχάνουν μεγαλύτερης εμπιστοσύνης από τους πελάτες (62%), την ίδια στιγμή που τα 2/3 των οικογενειακών επιχειρήσεων εστιάζουν ελάχιστα έως καθόλου στο ESG. Οι επιχειρήσεις με ποικιλόμορφη εκπροσώπηση στα ΔΣ παρουσιάζουν ένα ελαφρύ προβάδισμα (46%) έναντι των υπολοίπων (43%) σε ό,τι αφορά το ποσοστό ανάπτυξης.
Η πλειονότητα των οικογενειακών επιχειρήσεων υποστηρίζει ότι η εμπιστοσύνη των εργαζομένων είναι θεμελιώδης, τη στιγμή που μόλις το 36% αυτών επικεντρώνεται στην προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων.
«Οι οικογενειακές επιχειρήσεις παρουσιάζουν προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον ενσωματώσουν την αλλαγή και επενδύσουν στην τεχνολογία και σε σχέσεις εμπιστοσύνης», σχολίασε ο Κώστας Περρής, Consulting Leader της PwC Ελλάδας. Η έρευνα της PwC διεξήχθη σε 2.043 οικογενειακές επιχειρήσεις σε 82 χώρες, το διάστημα Οκτωβρίου 2022-Ιανουαρίου 2023.