Η σύνδεση των brands με τα ΜΜΕ και οι σχέσεις πιστότητας είναι απολύτως απαραίτητα στοιχεία, ενώ το native advertising και το programmatic αναδεικνύονται σε πρωταγωνιστές της ψηφιακής εποχής των ΜΜΕ. Tέλος, οι στρατηγικές συγχωνεύσεις και συνεργασίες για έλεγχο του κόστους, πρέπει να είναι διαρκώς «στο τραπέζι», ενώ η μάχη αναμένεται να κριθεί στα smartphones. Αυτά ήταν ορισμένα μόνο από τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το Publishing Conference 2015, το οποίο διοργανώθηκε από το Marketing Week την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου στο Αμφιθέατρο – Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη, στο Καστρί.

Το συνέδριο εστίασε στις διεθνείς τάσεις στα ΜΜΕ και στο ραγδαία εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο, που οδηγούν τους εκδότες στην αναζήτηση ενός βιώσιμου και κερδοφόρου, νέου επιχειρηματικού μοντέλου. Στο συνέδριο μίλησαν κορυφαίοι διεθνείς ομιλητές καθιερωμένων και έγκυρων ομίλων media, όπως οι Jean Christophe Demarta, Vice-President/Global Advertising, New York Times, Giorgio Riva, Business Development Director/Print & Digital Media, RCS MediaGroup/Italy, Will Handley, Marketing Director/Business Services, Trinity Mirror Group/UK, George Nimeh, Chief Digital Officer, Kurier/Austria, Ismael Nafria, Digital Innovation Director, La Vanguardia/Grupo Godo/Spain, Stefanie Crone, Editor-in-chief, Upcoming (μέλος του Telegraaf Media Group)/, Netherlands, David Matsson, Business Development Director, Teads.tv.

Μαζί τους, στελέχη της ελληνικής αγοράς κατέθεσαν τη δική τους εμπειρία, όπως ο Ηλίας Γκάγκας, Managing Director της Tailwind EMEA, o Δημήτρης Μανιάτης, Head of Reprise Media & Cadreon Ambassador και o Δημήτρης Τζιώτης, Business Development Executive του Newsasset. Το συνέδριο είχε τεθεί υπό την αιγίδα όλων των αρμόδιων θεσμικών φορέων, του ΣΔΕ, της ΕΝΕΔ και της ΕΔΕΕ. Χαιρετισμούς απεύθυναν ο Κώστας Σταματάκης, Μέλος Δ.Σ. του ΣΔΕ, ο Κώστας Ρόκος, Μέλος Δ.Ε./Τομέας Media Specialists της ΕΔΕΕ και ο Θωμάς Σιωζόπουλος, Πρόεδρος της ΕΝΕΔ. Xορηγοί του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες IPG Mediabrands, Newsasset, Tailwind και Teads. Συντονιστής του ήταν ο Κωνσταντίνος Καμάρας.

«Το τοπίο αλλάζει δραματικά»
Ο Κώστας Σταματάκης στο χαιρετισμό που απεύθυνε στους συνέδρους τόνισε ότι όλοι οι διαφημιζόμενοι έχουν κάνει πλέον remodeling, διαδικασία που εξελίσσεται καθημερινά. «Οι μεγάλες προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι από τη μια η επιλογή των ψηφιακών μέσων στα οποία θα διαφημιστούμε και από την άλλη, η αξιοπιστία του περιεχομένου γύρω από το οποίο θα τοποθετήσουμε τα brands μας». Καταλήγοντας επισήμανε ότι η πιστοποίηση των μετρήσεων είναι πολύ σημαντική για τους διαφημιζόμενους, ενώ ανέφερε ότι ο ΣΔΕ σε συνεργασία με την ΕΝΕΔ και την ΕΔΕΕ εξελίσσουν μια πρωτοβουλία για δημιουργία κώδικα δεοντολογίας ποιοτικού περιεχομένου.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Κώστας Ρόκος, ο οποίος μίλησε για μια «δραματική αλλαγή του περιβάλλοντος», τονίζοντας παράλληλα ότι η ΕΔΕΕ παρακολουθεί από κοντά την αλλαγή αυτή, με στόχο πάντα να βρίσκεται μπροστά από τις εξελίξεις, προσφέροντας τις βέλτιστες λύσεις για τους διαφημιζόμενους. Τον κύκλο των χαιρετισμών έκλεισε ο Θωμάς Σιωζόπουλος, ο οποίος κατέθεσε το διαχρονικό, αλλά πάντα επίκαιρο όσο και «καυτό» ερώτημα εάν τελικά οι διαφημιζόμενοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ένα πιο ποιοτικό περιεχόμενο και περιβάλλον, δεδομένου ότι για τους εκδότες αυτό έχει κόστος.

Οι έλληνες ομιλητές
O Ηλίας Γκάγκας, Managing Director της Tailwind EMEA παρουσίασε την πορεία του Project Agora τους πρώτους δύο μήνες λανσαρίσματός του στην ελληνική αγορά, πορεία που είναι εξαιρετική, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο ίδιος, αφού ήδη σε αυτό έχουν επενδύσει 25 μεγάλοι αγοραστές μέσων, 35 big brands και 40 εκδότες. «Το Project Agora ουσιαστικά αποτελεί τμήμα μιας συνολικής στρατηγικής ενός Publisher, η οποία πρέπει να συνδυάζει τους παραδοσιακούς τρόπους αξιοποίησης inventory με τις νέες δυνατότητες που φέρνει η έλευση του Programmatic.

Στόχος είναι η μεγιστοποίηση των εσόδων και η παροχή υπηρεσιών εφάμιλλων με αυτές που προσφέρει ο διεθνής ανταγωνισμός» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ηλίας Γκάγκας. Και κατέληξε: «Το Project Agora είναι ουσιαστικά το πρώτο brand safe, διαφημιστικό marketplace στην Ελλάδα, το οποίο βασίζεται στη λογική στόχευσης συγκεκριμένων κοινών. Δημιουργώντας τον κατάλληλο αυτοματοποιημένο χώρο αγοράς και πώλησης διαφημιστικού χώρου σε premium sites, προσφέρει προστιθέμενη αξία στους διαφημιζόμενους, προάγοντας παράλληλα το ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον των εγχώριων εκδοτών».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Δημήτρης Μανιάτης, Head of Reprise Media & Cadreon Ambassador, ο οποίος μίλησε για την νέα πραγματικότητα του programmatic και των αλλαγών που αυτή έχει επιφέρει στην καθημερινή εργασία των buyers. Η παρουσίασή του εστίασε στο Cadreon, στην ειδική πλατφόρμα programmatic του ομίλου Μediabrands. Σύμφωνα με τον ίδιο, 4 είναι τα στοιχεία που συνθέτουν μια επιτυχημένη καμπάνια programmatic: Τεχνολογία, Inventory, Data, People. Στοιχεία που προσφέρει το Cadreon, το οποίο παράλληλα δίνει τη δυνατότητα εξαιρετικά στοχευμένης προσέγγισης κοινών στο πλαίσιο των display campaigns.

«Η καλύτερη στόχευση βέβαια δεν σημαίνει αυτόματα και καλύτερα αποτελέσματα, αφού υπάρχουν και άλλες παράμετροι από τις οποίες εξαρτώνται τα τελευταία. Αυτό που κάνουμε εμείς και λειτουργεί, είναι διαρκής επαναστόχευση όταν αλλάζουν τα δεδομένα, δυναμικές δημιουργικές προσεγγίσεις και international display campaigns». Όπως είπε, το Cadreon αγοράζει από ανοικτά κοινά (Dclick, AppNexus, Rubicon, Millennial Media κ.α.), αλλά και από private marketplaces (PPN, Project Agora). Kαι κατέληξε: «To programmatic απαιτεί έναν πελάτη που μετράει και χρειάζεται καλύτερα αποτελέσματα».

Τέλος, από την πλευρά του ο Δημήτρης Τζιώτης, Business Development Executive του Newsasset, παρουσίασε το ομώνυμο εργαλείο διαχείρισης περιεχομένου και γενικότερης λειτουργίας και οργάνωσης που αφορά στους εκδότες, στην εποχή των digital media. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα business suite που εξελίσσει τους εκδότες σε Cross-channel Publishers. Mια εφαρμογή που αξιοποιούν και σε διεθνείς αγορές μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα. Η πλατφόρμα Newsasset ανήκει στην ATC και καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των media οργανισμών για το σχεδιασμό, την παραγωγή κα την αρχειοθέτηση πολυμεσικού περιεχομένου, καθώς και τη διανομή αυτού σε διαφορετικά κανάλια (Cross Media Publishing: έντυπο, web, mobile, social media). Έτσι, εκδοτικοί οργανισμοί με έναν ή περισσότερους τίτλους μπορούν πλέον να εμπλουτίσουν τις υπηρεσίες τους ή τα κανάλια διάθεσης αυτών εύκολα και γρήγορα, αφού με την πλατφόρμα newsasset αυτοματοποιούνται οι ροές εργασίας, εκσυγχρονίζεται η διαδικασία σύνταξης, ενισχύεται η παραγωγικότητα, ενώ παράλληλα μειώνεται το λειτουργικό κόστος.