Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν δραστικά, καθώς η συμμετοχή σε live events σταμάτησε και η χρήση του διαδικτύου εκτοξεύτηκε. Επομένως, η επακόλουθη μείωση στα έσοδα του entertainment και των media διεθνώς θα είναι μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής και θα συνοδευτεί από μία απότομη ανάκαμψη το 2021, αναφέρει το Global Entertainment & Media Outlook 2020-2024 της PwC.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι τα έσοδα των δύο κλάδων θα παρουσιάσουν πτώση σχεδόν 6% ή περισσότερα από 120 δισ. δολάρια το 2019, μετά από μία σταθερή year-on-year αύξηση 4,7%. Τον μικρότερο ρυθμό ανάκαμψης εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει το advertising με οικονομικά στοιχεία παρόμοια με του 2019, έως και το 2022, παρά το γεγονός ότι η διαφήμιση στο διαδίκτυο εμφανίζεται σχετικά αλώβητη σε σχέση με το έντυπο, ενώ οι διαφημιστές απομακρύνονται από τα παραδοσιακά κανάλια, όπως το cinema OOH, και στρέφονται στα ανθεκτικότερα podcasts.
Σταθερό broadband, ΟΤΤ και τεχνητή νοημοσύνη
Επίσης, το σταθερό broadband αναμένεται φέτος ότι θα φτάσει σε ένα δισ. νοικοκυριά, φτάνοντας τα 3,4 δισ. χρήστες έως το τέλος του χρόνου, ενώ η χρήση data θα αυξηθεί, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να αφορά στη χρήση μέσω smartphone, ειδικά καθώς το 5G θα εξαπλωθεί κατά την περίοδο αναφοράς.
Επιπλέον, μέσα στο 2020, θα θριαμβεύσει και το OTT, ενώ τα έσοδα από subscription video-on-demand (SVOD) αναμένεται να ξεπεράσουν το box office, το 2020, ενώ, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, έως το 2024, να διπλασιαστούν σε μέγεθος.
Εξάλλου, το lockdown σε κινηματογράφους, χώρους συναυλιών και στάδια ανά τον κόσμο, αλλά και η μεταφορά των events online, αναδεικνύουν το Fortnite της Epic Games ως μία εν δυνάμει πλατφόρμα για εκδηλώσεις, ικανή να φιλοξενήσει μεγάλα μουσικά και κινηματογραφικά γεγονότα, καθώς και άλλες εμπειρίες.
Τέλος, όλο και περισσότεροι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, μέσω ΑΙ assistants στα κινητά τους τηλέφωνα, ενώ, έως το 2024, θα έχουν πωληθεί 543 εκατ. smart speakers στις 20 χώρες που καλύπτει η πρόβλεψη της PwC, με «οδηγό» την αγορά της Ασίας-Ειρηνικού.
(Πηγή: PwC)