H Solid Havas, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, παρουσιάζει τα αποτελέσματα της παγκόσμιας Prosumer έρευνας, με insights και από την Ελλάδα, που διεξήχθη, το 2023, από το Havas Group σε 30 χώρες, με στόχο να καταγράψει καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία αντιμετωπίζει την ψυχική υγεία και ποιον ρόλο μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν τα brands. Στην έρευνα συμμετείχαν, κατά 20% αυτοί που αξιολογήθηκαν ως Prosumers και κατά 80% οι Mainstream Καταναλωτές. Οι Prosumers ως leading influencers και market drivers, έχουν αποτελέσει το επίκεντρο των μελετών της Havas για σχεδόν δύο δεκαετίες.

Η κατάσταση χειροτέρευε ακόμη και πριν από τον Covid-19, ωστόσο, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι μισοί από τους Έλληνες Prosumers (53%) αισθάνονται πιο ανήσυχοι και αγχωμένοι από ό,τι πριν. Tο 29% των Ελλήνων baby boomers παραδέχεται ότι αισθάνεται περισσότερο άγχος σήμερα αλλά στους Gen Z, το ποσοστό φτάνει το 58%. Παράλληλα, 9 στους 10 Έλληνες Prosumers θεωρούν την ψυχική υγεία «ένα από τα πιο ανησυχητικά ζητήματα της εποχής μας».

ο 97% των Ελλήνων Prosumers και το 88% των mainstream καταναλωτών συμφώνησαν ότι η ψυχική τους υγεία είναι εξίσου σημαντική με τη σωματική τους υγεία. Οι Έλληνες συμμετέχοντες κλήθηκαν να ιεραρχήσουν ποιο από τα παρακάτω έχει μεγαλύτερη επίδραση στην ψυχική τους υγεία: η οικονομική κρίση (ύφεση και πληθωρισμός) έρχεται πρώτη σχεδόν σε όλες τις ομάδες (Prosumers 47%, Mainstream 38%, Gen Z 21%, Boomers 52%), ενώ ακολουθούν η προσωπική / οικογενειακή κατάσταση (Prosumers 26%, Mainstream 36%, Gen Z 44%, Boomers 21%), οι εργασιακές συνθήκες (Prosumers 12%, Mainstream 16%, Gen Z 21%, Boomers 52%), με τον Covid, τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις παγκόσμιες πολιτικές εντάσεις και την κλιματική κρίση να ολοκληρώνουν – με αυτή τη σειρά- τη λίστα, φτάνοντας, όμως, μονοψήφια ποσοστά.

Ο κόσμος θεωρεί οι τα brands σε κλάδους που κυμαίνονται από την ομορφιά και την ευεξία μέχρι το αλκοόλ και τη μόδα, έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν σε αυτόν τον χώρο. Όπως συμβαίνει σε κάθε κοινωνικό ζήτημα, οι πρωτοβουλίες των brands πρέπει να συνδέονται στενά με τις αξίες και τις ενέργειές τους, δηλαδή να είναι ειλικρινείς και αυθεντικές.

Η Solid Havas μόλις κυκλοφόρησε μία πλήρη ανάλυση και το White Paper της έρευνας.