Μεταξύ αυτών και διατάξεις που θέτουν περιορισμούς στα media spec

Ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία που κατέθεσε ο υφυπουργός Στέλιος Πέτσας με την οποία αλλάζουν οι διατάξεις για τη διαφήμιση στα ΜΜΕ. Παρότι ο «νόμος Πέτσα» ο οποίος είχε τεθεί για διαβούλευση και προκάλεσε αντιδράσεις από Ενώσεις εργαζομένων, φορείς αλλά και μέρος των καναλαρχών αποσύρθηκε για να γίνουν περαιτέρω ζυμώσεις, η πλειοψηφία των διατάξεων περί διαφήμισης ήρθαν στη Βουλή με τη μορφή τροπολογίας σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, με κάποιες αλλαγές. Η τροπολογία προβλέπει την επιστροφή του ορίου στο 9,9%
(από 4%) για τις επιβραβεύσεις, ενώ απαλείφεται η παράγραφος σύμφωνα με τη οποία δε θα δίνονταν πιστωτικά για το 2020 σε όσους διαφημιζόμενους ευεργετήθηκαν από τη διάταξη για προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης.

Τα πιστωτικά τζίρου θα αποδοθούν κανονικά το 2020 χωρίς να υπάρχει σύνδεση με τη χρήση ή μη της επιδότησης της διαφήμισης.
Στην τροπολογία παραμένει η διάταξη του «νόμου Πέτσα» για τις «μη εξουσιοδοτημένες πωλήσεις διαφημιστικού χρόνου» για συμβάσεις «χωρίς συγκεκριμένη προηγούμενη δέσμευση των μέσων ενημέρωσης» που θέτει περιορισμούς στα media spec, καθώς και η διάταξη για απαγόρευση οποιασδήποτε «άμεσης ή έμμεσης ανταλλαγής πληροφοριών» που περιορίζει άμεσα τις
υπηρεσίες media audit.

Σχολιάζοντας τις διατάξεις της νέας τροπολογίας, o Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Μανόλης Παπαπολύζος, δήλωσε αποκλειστικά στο DF: «Το πρόβλημα των Μέσων είναι ο πληθωρισμός διαφημιστικού χρόνου και χώρου που οδηγεί τις τιμές προς τα κάτω. Το ένα πράγμα που έχω μάθει στη ζωή μου είναι ότι, όταν έχεις ένα πρόβλημα με το προϊόν σου, βελτιώνεις το προϊόν σου. Δεν κάνεις νόμους για να αλλάξεις τον πελάτη σου».