Ενα ποσοστό 85% των ανθρώπων σήμερα θα συμφωνούσαν ότι οι μάρκες κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Ένα ποσοστό 41% πιστεύουν ότι η τεχνολογία μας αρρωσταίνει, ενώ ένα 44% θεωρεί ότι η τεχνολογία αποσπά τους ανθρώπους από τα πράγματα που έχουν περισσότερο σημασία στη ζωή.

Επίσης, ποσοστό 68% πιστεύουν ότι το mobile internet αναπτύσσεται πολύ πιο γρήγορα από τη δυνατότητα μας για ασφάλεια σε αυτό, ενώ 55% δηλώνουν ότι θα ήθελαν να εξαφανίσουν όλες τις προσωπικές τους πληροφορίες από το διαδίκτυο. Τα παραπάνω στοιχεία δίνει η Truth Central, παγκόσμιο unit «thought leadership» του McCann Word Group.

Αυτή την εποχή στη Βρετανία βρίσκεται σε εξέλιξη νομική διαμάχη για το εάν θα πρέπει να… κληθεί ως μάρτυρας σε δίκη για φόνο, το ρομπότ-οικιακός βοηθός του θύματος που κατά λάθος είχε ανοιχτή τη λειτουργία καταγραφής ήχου την ημέρα του εγκλήματος. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει ξεκινήσει ήδη η συζήτηση για το κατά πόσο τα… ρομπότ θα πρέπει να επιβαρύνονται ή όχι με ασφαλιστικές εισφορές, εφόσον καταλαμβάνουν πλέον πολύτιμες θέσεις εργασίας. Τι σχέση έχουν όλα αυτά μεταξύ τους; Δείχνουν ξεκάθαρα ότι η σχέση μας με την τεχνολογία δεν είναι ούτε απλή, ούτε ρόδινη. Άνθρωποι και κοινωνίες βιώνουν ένα απίστευτο «disruption» λόγω ανάπτυξης των τεχνολογιών, εισπράττουν μεν οφέλη αλλά και τεράστια κύματα άγχους και αβεβαιότητας. Και τα «δεινά» είναι που υπερισχύουν πάντα στη συνείδηση του κόσμου, έναντι των ωφελειών.

Τι σχέση έχουν τώρα όλα αυτά με το marketing; Την πιο ουσιαστική, αφού όλα πια, και στο marketing, είναι τεχνολογία. «Από την απλή, δυαδική σχέση “άνθρωπος-μάρκα” της εποχής των Mad Men αλλά και μέχρι τα 90ς, έχουμε περάσει στην εξίσωση τριών παραγόντων “άνθρωπος, μάρκα, τεχνολογία”», ανέφερε σε σχετικό πάνελ στο πλαίσιο του πρόσφατου Mobile World Congress η McCann, αναλύοντας μία «human first in a digital world» προσέγγιση. Ίσως να μην υπάρχει σήμερα αίθουσα σύσκεψης marketing σοβαρού brand, που να μην ακούγονται οι όροι VR, AR, IoT, και AI: Οι σημερινοί, «εθισμένοι» στην τεχνολογία marketers θέτουν το ερώτημα «μπορούμε να το κάνουμε;», ενώ η σωστή ερώτηση θα έπρεπε ίσως να είναι «πρέπει να το κάνουμε;».

Όπως επισημαίνει στο πάνελ της η McCann, κάθε νέα τεχνολογία έχει μία φωτεινή και μία σκοτεινή πλευρά. Αυτό που το marketing οφείλει να κάνει, είναι να μην παρασύρεται από τον ενθουσιασμό της ανακάλυψης και να εστιάζει στα βασικά, θεμελιώδη ερωτήματα που ίσχυαν πάντα για τις δυνατές μάρκες: Πώς μπορεί να βοηθήσει, να εμπνεύσει και να επιδράσει θετικά στη ζωή των ανθρώπων; Από κει και πέρα, ξεκινά η μαγεία της τεχνολογίας…