Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ (414 εκατομμύρια δολάρια) στη Meta, για τον εξαναγκασμό των χρηστών να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις. Με την εισαγωγή του GDPR το 2016, η Meta άλλαξε τους όρους παροχής υπηρεσιών για Facebook και Instagram, μετατρέποντας τη νομική βάση με την οποία επεξεργάζεται αυτές τις πληροφορίες, σε «συμβατική αναγκαιότητα».

Η απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας, η οποία χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να διερευνήσει τη Meta, επεσήμανε πως η εταιρεία θα έπρεπε να δημιουργήσει μια διαφορετική έκδοση των εφαρμογών της που δεν θα χρησιμοποιούσε τα δεδομένα των χρηστών της για διαφήμιση, εντός τριών μηνών. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της Meta για τη στόχευση των χρηστών με διαφημίσεις.

Ο Michael Sweeney, Head of Marketing της Adtech Clearcode, ανέφερε πως από τότε που ξεκίνησε η νομική μάχη πριν από τέσσερα χρόνια, η Meta έχει αποκομίσει πάνω από 80 δισ. δολάρια από τα ευρωπαϊκά διαφημιστικά έσοδα. «Ωστόσο, αυτή η απόφαση είναι ένα ακόμη πλήγμα για τη Μeta και σίγουρα θα την επηρεάσει», σημείωσε ο ίδιος.

(Πηγή: Campaign)