Οι πρωτόγνωρες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που βιώνει η χώρα μας έχουν δώσει το έναυσμα προκειμένου να ξεκινήσουν το τελευταίο διάστημα ορισμένες ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες, που στόχο έχουν να αναδείξουν την υγιή πλευρά της ελληνικής επιχειρηματικότητας και να δώσουν κίνητρο σε κοινωνία και επιχειρήσεις να ανακαλύψουν και να προβάλλουν την καινοτομική τους πλευρά.

«This is Greece»
Μία από τις σημαντικότερες πρόσφατες πρωτοβουλίες προέρχεται από την Εμπορική Τράπεζα και αφορά στην ενέργεια «This is Greece» για την προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να αναδειχθεί η υγιής και δυναμική πλευρά της ελληνικής επιχειρηματικότητας, προβάλλοντας παραδείγματα επιχειρήσεων που εξακολουθούν να δημιουργούν, να καινοτομούν και να παράγουν.

Η πρωτοβουλία απευθύνεται στην ελληνική και διεθνή επιχειρηματική και επενδυτική κοινότητα, καθώς και στο ευρύ κοινό, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Η Εμπορική Τράπεζα, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, έχει ήδη υλοποιήσει δύο βασικές ενέργειες. Η πρώτη αφορά στη χορηγία του blog www.this-is-greece.gr.

Επιπρόσθετα, η Τράπεζα ανέλαβε τη χορηγία παραγωγής ταινίας 20 λεπτών για την προώθηση της πρωτοβουλίας, με τίτλο «This is Greece-Thinking differently, acting differently», στην οποία παρουσιάζονται παραδείγματα ελληνικών επιχειρήσεων και ελλήνων επιχειρηματιών. Η ταινία θα παραχωρηθεί σε όλους τους επίσημους φορείς που δραστηριοποιούνται για την προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας, ενώ θα προβληθεί και σε επιχειρηματικά συνέδρια και συναντήσεις επενδυτών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το «Τhis is Greece» επικοινωνείται με καμπάνια της Frank, σε παραγωγή της Filmiki Productions.

«H Ελλάδα καινοτομεί»
Μία άλλη ενδιαφέρουσα «πρόσκληση καινοτομίας» απηύθυναν πέρυσι η Eurobank και ο ΣΕΒ, λανσάροντας τον διαγωνισμό Εφαρμοσμένης Έρευνας και Καινοτομίας «Η Ελλάδα καινοτομεί». Πρόσφατα, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, βγήκε στον αέρα η καμπάνια επικοινωνίας του διαγωνισμού από τη Lowe, στην οποία οι 21 καινοτόμοι εφευρέτες και ερευνητές που ανέδειξε ο διαγωνισμός, κατεβαίνουν στους δρόμους με σπρέι και δίνουν τη δική τους απάντηση στα συνθήματα των αγανακτισμένων.

Οι επιστήμονες παρεμβαίνουν σε γνωστά συνθήματα στους τοίχους της πόλης και με τις 21 καινοτόμες προτάσεις τους λένε ότι τελικά «Και θέλουμε, και μπορούμε να αλλάξουμε την Ελλάδα». Η καμπάνια περιλαμβάνει 10 ταινίες που επιμελήθηκε η Big Shot, οι οποίες θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο να ενθαρρύνει την έρευνα και την παραγωγή καινοτομίας, καθώς και της εξωστρέφειας ως βασικής φιλοσοφίας για την αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μας και την προβολή των δημιουργικών και παραγωγικών δυνατοτήτων της. Επιπλέον, στόχο είχε την ανάπτυξη συνεργασιών ανάμεσα στην επιχειρηματική κοινότητα, τους εκπροσώπους του χρηματοπιστωτικού κλάδου, τους ερευνητές και τους φορείς καινοτομίας.


Greek Power Summit
Στην ίδια κατεύθυνση, της διερεύνησης πιθανών συνεργασιών και συνεργιών, αλλά και ανταλλαγής απόψεων, κινήθηκε και το 1ο Greek Power Summit, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, 14 και 15 Ιουνίου με τίτλο «Helping Greece Rebuild». Στο Greek Power Summit παρευρέθηκαν καταξιωμένοι ομογενείς επιχειρηματίες όπως η Έλενα Αμβροσιάδου, ο John Calamos, ο Nick Lazares, ο George Koukis, ο Con Makris, ο Andreas Pittas, ο Nikos Gitsis, ο Stephen Cucchiaro, αλλά και ο Steve Forbes, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Forbes Media, εκδότης του Forbes Magazine και υποψήφιος το 1996 και το 2000 για την Προεδρία των Η.Π.Α.

Σκοπός του διήμερου συνεδρίου ήταν η ανταλλαγή σκέψεων, απόψεων και εμπειριών μεταξύ των ομογενών επιχειρηματιών και σημαντικών ελλήνων εκπροσώπων των πιο δυναμικών κλάδων της ελληνικής οικονομίας από τον τουρισμό, τις κατασκευές, τις τράπεζες, το εμπόριο, τη βιομηχανία, τη ναυτιλία, την ενέργεια, την τεχνολογία, τις εξαγωγές και τη διερεύνηση πιθανών προοπτικών συνεργασίας.

Στο πλαίσιο του Greek Power Summit ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις και προτάσεις ώστε η Ελλάδα να προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις, να ξαναμπεί στο δρόμο της ανάπτυξης και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Ενιαίος χαμηλός φορολογικός συντελεστής, αναδιάρθρωση του χρέους, ιδιωτικοποιήσεις, άνοιγμα της οικονομίας, είναι ορισμένα χαρακτηριστικά μέτρα που πρότειναν οι επιτυχημένοι ομογενείς επιχειρηματίες.

Διοργανωτές του 1ου Greek Power Summit ήταν η διεθνής εταιρεία συμβούλων International Advantage Corporation, που ιδρύθηκε το 1993 στις Η.Π.Α. και η Honeystone που από το 2007 εκδίδει το περιοδικό Greek Rich List, ενώ την επιμέλεια της διοργάνωσης και τις δημόσιες σχέσεις είχε η Civitas.

«Μεγά-λη» στήριξη της Ελλάδας
Από την πλευρά των επιχειρήσεων, και στο πλαίσιο της εταιρικής της επικοινωνίας, η Μέγα λάνσαρε πρόσφατα καταχώριση που επικοινωνεί τις καινοτομικές της ενέργειες. Η καμπάνια, υπό την επιμέλεια της BBDO Athens έτρεξε με μήνυμα «Μέγα. Στηρίζουμε την Ελλάδα μαζί» και παρουσίαζε τις σημαντικές πρωτοβουλίες που λαμβάνει «στη σημερινή ώρα της αλήθειας για τον καθένα» η εταιρεία.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η Μέγα θέτει σε εφαρμογή «το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα» στην ιστορία της, αυξάνοντας τις θέσεις εργασίας κατά 7% σήμερα, σε σχέση με το 2010. Παράλληλα, η εταιρεία αναφέρει ότι ενισχύει την εξαγωγική της δραστηριότητα, αυξάνοντας τις εξαγωγές της κατά 20% στο πεντάμηνο του 2011 σε σχέση με το 2010, «αποδεικνύοντας ότι η άριστη ποιότητα και ο καινοτομικός σχεδιασμός μπορούν να έχουν ελληνική ταυτότητα, αλλά και διεθνές διαβατήριο».

«Crazy business ideas» από το IST College
Οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί είθισται -όπως είναι αναμενόμενο- να πρωτοστατούν σε ενέργειες προώθησης της καινοτομίας και στο παρελθόν έχουν πραγματοποιήσει αξιόλογες σχετικές προσπάθειες.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η νέα πρωτοβουλία του IST College, που αφορά στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας και καινοτομίας με τίτλο «Crazy Business Ideas», με στόχο να δώσει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να αναδείξουν τις ιδέες τους για ένα νέο προϊόν ή επιχείρηση, αλλά και να τις μετουσιώσουν σε επιχειρηματική πράξη. Η αξιολόγηση των ιδεών γίνεται με δύο τρόπους, ψηφοφορία του κοινού μέσω Facebook και στη συνέχεια, μέσω επιτροπής επιχειρηματιών και ακαδημαϊκών.

Ο νικητής του πρώτου βραβείου θα λάβει 10.000 ευρώ αρχικό κεφάλαιο για να μετατρέψει την ιδέα του σε επιχείρηση, σχεδιασμό επιχειρησιακού πλάνου από το IST College και σχεδιασμό εταιρικής ταυτότητας από τη συνεργαζόμενη με το IST College διαφημιστική εταιρεία. Το 2ο και 3ο βραβείο θα είναι πλήρης υποτροφία για μεταπτυχιακά και προπτυχιακά προγράμματα αντίστοιχα. Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει 2 μήνες, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής ιδεών την 5η Σεπτεμβρίου.

«Θετικό» αφιέρωμα στην ελληνική οικονομία  από τη WSJ
Η οικονομία της Ελλάδας, η οποία απασχολεί μέχρι σήμερα με έντονα επικριτική ματιά τα διεθνή Μ.Μ.Ε., τίθεται και στο δημοσιογραφικό στόχαστρο της Wall Street Journal. Ωστόσο η WSJ, προτίθεται να πραγματοποιήσει ένα «θετικό» αφιέρωμα διερευνώντας την προοπτική της ελληνικής οικονομίας, καθώς επίσης την επανατοποθέτηση του ονόματός της στις διεθνείς αγορές.

Συγκεκριμένα, η Wall Street Journal προγραμματίζει για τις 28 Σεπτεμβρίου τη δημοσίευση σχετικού αφιερώματος, το οποίο θα δώσει έμφαση σε τομείς της ελληνικής οικονομίας οι οποίοι έχουν τη δυναμική να οδηγήσουν τη χώρα στην έξοδο από την κρίση. Η πρωτοβουλία αυτή θα επιχειρήσει να αναδείξει τη δυναμική πλευρά της ελληνικής οικονομίας και των εταιρειών που τη στηρίζουν, όπως επίσης και τις προοπτικές της.