Ήταν και παραμένει το ισχυρότερο διαφημιστικό Μέσο, ωστόσο τα τελευταία τέσσερα χρόνια η οικονομική κρίση δεν την άφησε αλώβητη. Οι απώλειες των καναλιών σε διαφημιστικά έσοδα είναι μεγάλες και πυροδότησαν σειρά εξελίξεων, όπως τον εξορθολογισμό λειτουργίας τους, την αναδιοργάνωσή τους σε νέες βάσεις, τη στροφή τους σε άλλα προγράμματα λιγότερο κοστοβόρα κ.ά. Την ίδια περίοδο, η Τηλεόραση βρέθηκε -και βρίσκεται- αντιμέτωπη με την πρόκληση που λέγεται «Ψηφιακή Τηλεόραση» και η οποία ανοίγει νέους δρόμους για το ισχυρότερο διαφημιστικό Μέσο. Εκτός από όλες αυτές τις σημαντικές προκλήσεις, η Τηλεόραση έχει να αντιμετωπίσει και τη στρατηγική συνύπαρξή της με το Διαδίκτυο, το οποίο επίσης δημιουργεί νέες ευκαιρίες γι’ αυτή.

Όλα αυτά σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τη διαφημιστική αγορά, αλλά και γενικότερα για το ελληνικό επιχειρείν. Από τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου ξεκίνησαν σταδιακά κάποια κανάλια να εμπλουτίζουν το πρόγραμμά τους με νέες εκπομπές και σειρές και η πρώτη αίσθηση είναι ότι γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να κρατηθεί ψηλά το επίπεδο, παρά τα χαμηλότερα κονδύλια. Κάτι τέτοιο φυσικά μόνο εύκολο δεν είναι, αλλά δύσκολα πιστεύει κανείς ότι τα πράγματα δεν θα είναι τόσο τραγικά όσο ανέμεναν κάποιοι.

Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα ρεπορτάζ για την πορεία της Τηλεόρασης τα τελευταία 5 χρόνια, με κατατοπιστικούς πίνακες για την πορεία των διαφημιστικών εσόδων ανά κανάλι, την περίοδο 2007- 8μηνο 2011. Τα στοιχεία δείχνουν σημαντικές απώλειες, ωστόσο, τους τελευταίους 3 μήνες του 2011, φαίνεται ότι αυτές περιορίζονται και αυτό ακριβώς είναι το παρήγορο. Ευχή όλων η άνοδος αυτή να έχει συνέχεια.

Αξίζει να αναφερθεί σε αυτό το σημείο, ότι το Marketing Week στις 11 Νοεμβρίου διοργανώνει το 2nd TV Conference, το οποίο θα εξετάσει το παρόν και το μέλλον της Τηλεόρασης, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα, θα εστιάσει τις εργασίες του σε τρεις άξονες: στη σημερινή πραγματικότητα, στις επερχόμενες αγορές όπως αυτές διαμορφώνονται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και στις προτιμήσεις και νέες απαιτήσεις των διαφημιζομένων.

Στο ίδιο τεύχος μπορείτε να διαβάσετε δύο πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις. Η πρώτη αφορά στον πολυβραβευμένο αιγύπτιο διαφημιστή Ali Ali της Elephant Cairo, έναν από τους ομιλητές που εντυπωσίασαν στο φετινό Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, ενώ η δεύτερη αφορά σε συνέντευξη του καθηγητή Γιώργου Δουκίδη, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν – Eltrun, ο οποίος μίλησε για τον νέο θεσμό των e-volution Awards, που φέρνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Ο.Π.Α. και η Boussias Communications.