H 8η Τελετή Απονομής της διοργάνωσης Προϊόν της Χρονιάς 2016 έλαβε χώρα στις 21 Απριλίου στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια. Την τελετή παρακολούθησαν ανώτερα στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα και δημοσιογράφοι, media partners και προσωπικότητες από τον χώρο του retail.
Τα προϊόντα – νικητές αναδείχθηκαν μέσα από μια πανελλαδική έρευνα που διεξήχθη από την TNS σε περισσότερους από 3.000 Έλληνες καταναλωτές. Αυτό είναι και το βασικό πλεονέκτημα του Βραβείου «Προϊόν της Χρονιάς», καθώς δίνει την ευκαιρία στις εταιρείες να κατανοήσουν τη γνώμη του καταναλωτή σχετικά με προϊόντα τους και βοηθά τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν με ακρίβεια στις ανάγκες της αγοράς- στόχου τους.
Χαρακτηριστική είναι η αναγνωρισιμότητα που έχει πετύχει το Προϊόν της Χρονιάς στην Ελλάδα μετά τα 8 χρόνια διεξαγωγής του: το 55% των καταναλωτών γνωρίζουν τον θεσμό και το 72% είναι περισσότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα προϊόν με το λογότυπο του Προϊόντος της Χρονιάς πάνω σε αυτό. Το 10% των καταναλωτών πιστεύουν ότι οι τηλεοπτικές διαφημίσεις λένε την αλήθεια, ενώ το 57% των καταναλωτών θα εμπιστευόταν ένα προϊόν εάν έβλεπε το λογότυπο του Προϊόντος της Χρονιάς πάνω σε αυτό.
Τη βραδιά της απονομής άνοιξε η Simonetta Flores, CEO της διοργάνωσης στην Ελλάδα, τονίζοντας τη σημασία της βράβευσης, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι τα προϊόντα που διακρίνονται ψηφίζονται από τους ίδιους τους καταναλωτές. Η εκλογή του Προϊόντος της Χρονιάς ανά κατηγορία καθορίζεται από δύο δείκτες, την ελκυστικότητα του προϊόντος και την ικανοποίηση από τη χρήση. Σε σχέση με τη σημαντικότητα, οι ερωτώμενοι έδωσαν τις απαντήσεις τους για τους λόγους ικανοποίησης/ μη ικανοποίησης ανά προϊόν / κατηγορία.
Value for money και καινοτομία αναζητούν οι καταναλωτές
Κατά την τελετή, η Δέσποινα Δεδεμάδη, Senior Account Executive της TNS, παρουσίασε τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας της TNS για το Προϊόν της Χρονιάς, η οποία διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2016. Σύμφωνα με αυτήν, το value for money, η φυσικότητα και η βελτίωση της υγείας είναι οι κύριες προσδοκίες από τα καινοτόμα προϊόντα, με το 39% των ελλήνων καταναλωτών να εμφανίζονται ανοιχτοί στην καινοτομία. Αυτοί που πρόσκεινται θετικά στην καινοτομία δίνουν λιγότερη έμφαση στο value for money σε σχέση με άλλους.
Όλοι σχεδόν (95%) είναι θετικοί στη δοκιμή νέων προϊόντων, ωστόσο το 79% θεωρεί ότι τα νέα προϊόντα διαφέρουν λίγο από τα υπάρχοντα. Ταυτόχρονα, το 49% θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αρκετά νέα προϊόντα, ενώ το 95% δηλώνει πρόθυμο να αγοράσει ένα νέο προϊόν, αν και εφόσον η τιμή του είναι προσιτή. Τέλος, το 55% είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για ένα νέο προϊόν εάν είναι ικανοποιημένο από αυτό. Η δυναμική της μάρκας παραμένει πολύ σημαντική για 4 στους 10 καταναλωτές κατά την αγορά ενός νέου προϊόντος. Κατά το κλείσιμο, η Δέσποινα Δεδεμάδη τόνισε το πόσο σημαντικό είναι οι άνθρωποι του Marketing να πιστεύουν και να υλοποιούν νέες και καινοτόμες ιδέες.
Θετική η πορεία των Προϊόντων της Χρονιάς 2015
Η Ελένη Γιαννακούλη από την ΙRΙ Worldwide παρουσίασε στοιχεία για την πορεία στην αγορά των νικητών της περσινής διοργάνωσης, κατά τον τελευταίο χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η συνολική κατηγορία των FMCG προϊόντων παρουσίασε μια πτωτική τάση το 2015, ενώ αντίθετα τα νικητήρια προϊόντα κατέγραψαν ανάπτυξη της τάξης του 30,3%. Η πλειονότητα των «Προϊόντων της Χρονιάς» πέτυχαν μερίδια αγοράς και ανάπτυξη σε επίπεδο διανομής, παρ’ όλο που η τιμή τους είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο της κατηγορίας τους.
Οι νικητές είπαν…
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που οι Έλληνες καταναλωτές επέλεξαν το Fitness Protein σαν Προϊόν της Χρονιάς 2016. Το Fitness Protein με μέλι είναι ένα καινοτόμο προϊόν για την κατηγορία των δημητριακών, διότι προσφέρει τη δύναμη της πρωτεΐνης σε αυτούς που ξεκινούν μια απαιτητική ημέρα και ζητούν την αίσθηση του κορεσμού μέχρι το μεσημεριανό τους. Καλύπτει το 30% της ημερήσιας ανάγκης ενός ενήλικα σε πρωτεΐνες, ενώ παράλληλα είναι πολύ χαμηλότερo σε λιπαρά (30% λιγότερα λιπαρά σε σχέση με τον μέσο όρο άλλων crunchy muesli), διατηρώντας το διατροφικό προφίλ που έχουν όλα τα δημητριακά Fitness και την απολαυστική γεύση.
Η γκάμα πρόσφατα συμπληρώθηκε και με το Fitness Protein Σοκολάτα».
Μαρίλη Αργύρη, Senior Brand Manager, CPW Hellas
«Είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι με τη συγκεκριμένη διάκριση για δύο βασικούς λόγους, πρώτον γιατί ο θεσμός Προϊόν της Χρονιάς είναι ένας αρκετά αναγνωρισμένος θεσμός που δίνει κύρος και αξία στα προϊόντα που παίρνουν αυτήν την αναγνώριση, και δεύτερον γιατί μας επιβεβαιώνει ότι κάνουμε καθημερινά τις σωστές ενέργειες για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των πελατών μας. Το αλεύρι των Μύλων Αγίου Γεωργίου ήταν από τα πρώτα συσκευασμένα άλευρα στην ελληνική αγορά το 1962 και αποτελεί ένα από τα βασικά είδη της καθημερινής μας διατροφής. Στόχος μας είναι να εξασφαλίζουμε στους καταναλωτές μας ότι θα έχουν μια τέλεια εμπειρία ζυμώματος και τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ό,τι επιθυμούν με τα προϊόντα μας. Πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη έρχεται μέσω της καινοτομίας και είμαστε περήφανοι που πρώτοι επαναλανσάραμε το αλεύρι σε νέα και μοντέρνα συσκευασία την οποία αποδεδειγμένα αγάπησαν οι καταναλωτές!».
Εύη Λούλη, Υπεύθυνη Καταναλωτικών Προϊόντων και Μάρκετινγκ, Μύλοι Λούλη
«Αυτή η βράβευση είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εταιρεία μας, καθώς αναγνωρίζεται από τους ίδιους τους καταναλωτές η υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, αλλά και η νέα καινοτόμος συσκευασία που επιλέξαμε για να τα αναδείξουμε. Με βάση τους οπτικούς κώδικες της κατηγορίας, αλλά και μελετώντας τις ανάγκες των καταναλωτών, αναπτύξαμε μια νέα ταυτότητα για ολόκληρη τη σειρά κατεψυγμένων παραδοσιακών προϊόντων Kαρδίς. Δημιουργήσαμε έναν ισορροπημένο συνδυασμό του σύγχρονου σχεδιασμού της συσκευασίας με στοιχεία νοσταλγίας και παράδοσης, και προσθέσαμε την αγάπη για τη δημιουργία γευστικών συνταγών ζύμης. Η νέα αυτή ταυτότητα αναδεικνύει τη σειρά μέσα από την ιδιαίτερη, μοντέρνα και δυναμική εμφάνισή της και την οδηγεί στο να ξεχωρίσει στην αγορά και να συναγωνιστεί τους μεγάλους ηγέτες της κατηγορίας. Τα προϊόντα Καρδίς, ζυμωμένα με εξαιρετικής ποιότητας υλικά, σεβασμό στις αυθεντικές συνταγές και αγάπη, θα συγκεντρώσουν την οικογένεια γύρω από το τραπέζι σας».
Παναγιώτα Χρυσοστομίδου, Υπεύθυνη Τμήματος Packaging & Design, Lidl Hellas
Πίνακας νικητών «Προϊόν της Χρονιάς 2016» | ||
Κατηγορία | Προϊόν | Εταιρεία |
Άλευρα | Αλεύρι για όλες τις χρήσεις | Μύλοι Λούλη |
Καθαριστικά Σπιτιού | Viakal Fresh AmbiPur | Procter & Gamble Hellas |
Κατεψυγµένα Τρόφιµα | Σειρά προϊόντων Kαρδίς | Lidl Hellas |
Προϊόντα Στοµατικής Φροντίδας | Colgate Max White Expert White | Colgate Palmolive |
Σνακ & Δηµητριακά | Nestlé Fitness Protein | CPW Hellas |