Ποιος είναι ο λόγος που έλαβε αυτή την απόφαση; Η απάντηση είναι απλή. Τα δύο κυβερνητικά κόμματα βρίσκονται πίσω στις δημοσκοπήσεις. Κάτι που ερμηνεύει και την έλλειψη δημοσιευμένων δημοσκοπήσεων το τελευταίο διάστημα. Όλοι γνωρίζουν ότι πλείστες όσες δημοσκοπήσεις που δημοσιεύονται, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο επιδοτούνται. Στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης – τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση -, δεν υπάρχει η διάθεση να ξοδεύονται χρήματα που δεν υπάρχουν, για δημοσκοπήσεις. Δεν είναι λοιπόν σπάνιο να καταλήγουν πολλά από αυτά να δημοσιεύουν έρευνες που κάποιος άλλος έχει πληρώσει. Είτε με τη μορφή πληροφόρησης –παρουσιάζοντας δηλαδή δημοσκοπήσεις που έχουν γίνει από τρίτους, χωρίς να γίνεται γνωστό ποιος έκανε την παραγγελία-, είτε και εμφανίζοντας δικές τους παραγγελίες, που έχουν όμως εμμέσως επιδοτηθεί από τρίτους.

Όσο πλησιάζουμε στις εκλογές η σχετική ανυπαρξία ερευνών θα υποκατασταθεί από έρευνες που θα προκύψουν είτε από γνήσιο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, είτε από φορείς της αντιπολίτευσης. Οι έρευνες αυτές, αν το πολιτικό σκηνικό δεν αλλάξει, θα επαναλαμβάνουν την πρωτιά της αντιπολίτευσης. Οι σχετικές διαφορές όμως, καθώς θα πλησιάζουμε στις εκλογές και θα αυξάνεται η σχετική συσπείρωση των κομμάτων, είναι πιθανόν να περιοριστούν, αφού τα κυβερνητικά κόμματα έχουν πολύ χαμηλότερη συσπείρωση. Χωρίς η σχετική αυτή βελτίωση να αφορά στην τελική ψήφο μια που, όπως έχουμε δει από άλλες εκλογικές αναμετρήσεις όπως αυτή του Μαΐου, οι αναποφάσιστοι της τελευταίας στιγμής είναι εντελώς απρόβλεπτοι. Συνεπώς οι δημοσκοπήσεις του τελευταίου δεκαπενθημέρου μπορεί να είναι καλύτερες για τα κυβερνητικά κόμματα από εκείνες της αμέσως προηγούμενης περιόδου.

Πέραν της σκοπιμότητας βέβαια υπάρχει και η ουσία. Ότι δηλαδή η απαγόρευση δημοσίευσης δημοσκοπήσεων ήταν μια παράλογη απόφαση, αφού η πληροφορία δεν μπορεί να ελεγχθεί. Έτσι αντί για τις δημοσκοπήσεις, είχαμε φήμες και στοιχήματα. Οπότε η απόφαση είναι ασφαλώς προς τη σωστή κατεύθυνση και θα δημιουργήσει κάποιο πρόσθετο τζίρο για τις χειμαζόμενες εταιρείες δημοσκοπήσεων. Επί της ουσίας όμως δεν αρκεί. Είναι αναγκαία μια (μη προεκλογική) νομοθεσία που θα αυξήσει τη διαφάνεια στον συγκεκριμένο τομέα ώστε να πάψουν οι δημοσκοπήσεις να χρησιμοποιούνται ως εργαλείο προπαγάνδας και ελέγχου της κοινής γνώμης και να ανταποκρίνονται στην πραγματική τους αποστολή: Την καταγραφή των εκάστοτε απόψεων της κοινής γνώμης με τρόπο επιστημονικά έγκυρο.