Τα παραπάνω, αναφέρονται σε πρόσφατο άρθρο του PRnewser, όπου διερευνώνται οι βασικές αλλαγές στο σύγχρονο μοντέλο Εταιρικής Επικοινωνίας. «Αυτά δεν μπορεί παρά να είναι καλά νέα, όμως σίγουρα υπάρχει κι εδώ ένα πρόβλημα», επισημαίνει ο αρθρογράφος. Ποιο είναι αυτό; Εάν τα στελέχη επικοινωνίας δεν νιώθουν άνετα με τις νέες τους αρμοδιότητες, τότε ενδέχεται να βρεθεί κάποιος άλλος να τους αντικαταστήσει: Marketers, Financial Specialists ή ακόμη και… δικηγόροι! Με τον τρόπο αυτό, τοποθετείται η κατάλληλη έμφαση στη σημασία που έχει σήμερα για τα στελέχη του κλάδου, να αγκαλιάσουν την αλλαγή και να προσαρμοσθούν σε αυτή.

Το W2O Group Center for Social Commerce (στο οποίο συμμετέχουν η εταιρεία W2O και το S.I. Newhouse School of Public Communications του Πανεπιστημίου Syracuse) δημοσίευσε πρόσφατα μελέτη, στην οποία παρουσιάζονται insights για το ρόλο της Εταιρικής Επικοινωνίας στην ψηφιακή εποχή. Οι ερευνητές, διενήργησαν εις βάθος συνεντεύξεις με ηγετικά στελέχη τμημάτων Εταιρικής Επικοινωνίας, εξάγοντας έξι βασικές αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας της Εταιρικής Επικοινωνίας. Τις αλλαγές αυτές παρουσιάζει το άρθρο του PRnewser και τις μεταφέρουμε εδώ.

1. Η κάλυψη δεν είναι πλέον τόσο σημαντική, όσο η επιρροή
Η εξαιρετική κάλυψη από τα Μέσα δεν είναι πια ο υπέρτατος στόχος για μια καμπάνια, καθώς ο τρόπος με τον οποίο διαβάζουμε πράγματα αλλάζει και τα κοινωνικά δίκτυα επικρατούν. Η προσέγγιση των σωστών ανθρώπων στη σωστή ώρα με το σωστό τρόπο (δηλ η επιρροή), καθίσταται με το χρόνο σημαντικότερη παράμετρος από το πρωτοσέλιδο.

2. Δεν υπάρχει στρατηγική χωρίς μέτρηση
Ένας από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, επισημαίνει: «Η ύπαρξη ψηφιακών και social analytics έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εμείς ως οργανισμός προσεγγίζουμε τη στρατηγική». Αυτό δεν σημαίνει ότι ένας CCO θα πρέπει να είναι επιδέξιος σε κάθε μέθοδο ανάλυσης δεδομένων. Θα πρέπει όμως να καταλαβαίνει τη διαδικασία, ειδάλλως κινδυνεύει να χάσει τη θέση του στο τραπέζι του CMO.

3. Οριζόντια δομή
Οι επιτυχημένοι οργανισμοί δεν ακολουθούν πια την παραδοσιακή οργάνωση της πυραμίδας. Κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να μπορεί να έχει επαφή και σύνδεση με όλους τους εργαζόμενους στην εταιρεία, με κάποιο τρόπο. Η Εσωτερική Επικοινωνία αναδεικνύεται βέβαια συχνά στο πιο δύσκολο κομμάτι της Εταιρικής Επικοινωνίας εν γένει.

4. Η κοινότητα είναι το καινούργιο κοινό
Η κοινότητα είναι ένα γκρουπ που αναζητά ενεργά συγκεκριμένες εμπειρίες και κατά συνέπεια τα μέλη της είναι πολύ πιο δεκτικά σε εξειδικευμένα μηνύματα. Σε αντίθεση με το κοινό, το οποίο απαρτίζουν εκατομμύρια άνθρωποι που βλέπουν τηλεόραση και αλλάζουν κανάλι ανά πάσα στιγμή.

5. Τα social media δεν υποκαθιστούν τον πραγματικό κόσμο
Η υπερέκθεση στα social media και στον ψηφιακό κόσμο, μπορεί σε βάθος χρόνου να… τρελάνει τον οποιονδήποτε. Το ίδιο ισχύει και για τις στρατηγικές marketing. Όπως επεσήμανε ένας εκ των συμμετεχόντων στην έρευνα, οι διασυνδέσεις στα social media χωρίς διασυνδέσεις στον πραγματικό κόσμο, εν τέλει εμποδίζουν το engagement.

6. Ο ορισμός της αφήγησης έχει αλλάξει
Δεν μπορεί κάθε ιστορία να ειπωθεί με gifs, ωστόσο όταν αναφερόμαστε σήμερα στο «storytelling» δεν εννοούμε αναγκαστικά το χτίσιμο μιας αφήγησης με λέξεις, όπως στο παρελθόν. Το 60% των ανθρώπων σήμερα ταυτίζονται με την έννοια «visual learners», που σημαίνει ότι αυτούς τους ανθρώπους, τους έχουμε ήδη χάσει πριν φθάσουν στην τρίτη παράγραφο. Ο συνδυασμός, το σωστό μείγμα διαδραστικότητας και αξιοποίησης των multimedia δυνατοτήτων, είναι που κάνει τη διαφορά. Το ζητούμενο από τα στελέχη της επικοινωνίας είναι να μην «χαθούν» μέσα στον καταιγισμό των νέων δυνατοτήτων, αλλά και να μην μείνουν εκτός παιχνιδιού…

*Leading the way through disruptive change
Η διαρκής αλλαγή, μπορεί να αναγνωριστεί ως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της εποχής. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος της Εταιρικής Επικοινωνίας και των εκπροσώπων της δεν μπορεί να παραμείνει ο ίδιος. Η Εταιρική Επικοινωνία οφείλει να αναλάβει πρωταγωνιστική θέση, λειτουργώντας ως ο facilitator αξιοποίησης των αλλαγών, στην κατεύθυνση της καινοτομίας, της ανάπτυξης και της ενδυνάμωσης των σχέσεων της επιχείρησης με τα εσωτερικά και εξωτερικά κοινά. Η αναζήτηση του νέου ρόλου για την Εταιρική Επικοινωνία μέσα σε ένα περιβάλλον διαρκούς αλλαγής, αποτελεί το θέμα του 9ου Συνεδρίου Εταιρικής Επικοινωνίας στις 21 Οκτωβρίου.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.corpcom.gr