Σύμφωνα με τις διεθνείς προβλέψεις, ο κορωνοϊός αναμένεται να στερήσει από την παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη του 2020 ένα ποσοστό 8,1% σε σχέση με το 2019, καθώς τα brands «μαζεύονται» αναμένοντας τις εξελίξεις.

Αβεβαιότητα. Όχι μόνο για τα brands φυσικά, αλλά και -κυρίως- για τους καταναλωτές. Ο επαναπροσδιορισμός των ενεργειών marketing για το υπόλοιπο του 2020 μοιάζει αναπόφευκτος, στο πλαίσιο μιας κρίσης, υγειονομικής και οικονομικής, πολύ διαφορετικής από τις προηγούμενες. Πώς θα κινηθούν οι μάρκες τους επόμενους μήνες;

Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, το νόμισμα στο οποίο φαίνεται να στρέφονται οι διαφημιζόμενοι, είναι η εμπιστοσύνη. Οι μάρκες δείχνουν να επιστρέφουν στις βασικές αξίες τους, επιχειρώντας να επιδείξουν εταιρικό σκοπό, σταθερότητα, αξιοπιστία.

Σε έρευνες που καταγράφουν την άποψη στελεχών marketing ανά τον κόσμο για τον τρόπο με τον οποίο πιστεύουν ότι πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις ενέργειές τους στο 2ο μισό του 2020, ξεχωρίζει η αναθεώρηση του tone of voice στην κατεύθυνση της ενσυναίσθησης και της διαφάνειας, ενώ, και κάποιες πρωτοφανείς τάσεις μοιάζουν να αναδύονται. Όπως διαβάζουμε σε έρευνα της Pan Communications που δημοσιεύει το Social Media Today, οι marketers αρχίζουν να επαναξιολογούν την κυριαρχία των Data.

Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, ένα 20% στελεχών marketing αναφέρεται στα data & analytics ως ένα skillset όχι τόσο απαραίτητο για το υπόλοιπο του 2020. Καθώς οι marketers στρέφονται στο brand purpose και στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης, δείχνουν να αφήνουν -προς το παρόν τουλάχιστον- λίγο πιο πίσω τους αριθμούς. Την ίδια ώρα βέβαια, άλλοι επισημαίνουν τη αξία του personalization και της δημιουργίας ουσιαστικών συνδέσεων με κάθε καταναλωτή, ενώ, η επιτάχυνση του digital transformation σε marketing και πωλήσεις αναδεικνύεται επίσης σε προτεραιότητα.

Το πεδίο δράσης τους επόμενους μήνες θα είναι σίγουρα πολύ διαφορετικό σε σχέση με όσα είχαν προβλεφθεί τον Ιανουάριο του 2020. Ολόκληρο το οικοσύστημα της εμπορικής επικοινωνίας καλείται να επαναπροσδιοριστεί, αναζητώντας βήμα-βήμα τις καλύτερες πρακτικές και τις «win» λύσεις. Θα είμαστε εδώ, να τις καταγράφουμε και να τις αναδεικνύουμε μαζί. Καλό Φθινόπωρο.