To πρώτο Retail Innovation Hub Summit της Cardlink πραγματοποιήθηκε χθες στον πολυχώρο Atraktos, στην Αθήνα, όπου «φωτίστηκαν» οι προσπάθειες ψηφιακού μετασχηματισμού του Retail Innovation Hub, η καινοτομία στο λιανικό εμπόριο, οι προηγούμενες και τρέχουσες δραστηριότητές του, καθώς και τα σχέδιά του για το μέλλον, ενώ, παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας Business Factory. Την εκδήλωση χαιρέτησε ο Αντίγονος Παπαδόπουλος, CEO στην Cardlink, ο οποίος τόνισε πως κύριος στόχος της εταιρείας είναι να βοηθά τις επιχειρήσεις να μεγαλώνουν. Όσον αφορά στα θέλω του συνεργάτη, ο ίδιος ανέφερε πως θέλει να είναι σχετικός, να παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις, να χρειάζεται στήριξη, χρόνο και απλότητα στις διαδικασίες.
Η εξέλιξη των επιχειρήσεων
Ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner, Found.ation έδωσε το πλαίσιο της συζήτησης γύρω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και πώς έχουν εξελιχθεί οι επιχειρήσεις, παραθέτοντας case studies των Google, Airbnb, Vitality, Mema Supermartkets του ομίλου Alibaba και του ChatGPT της OpenAI, οι οποίες, ουσιαστικά άλλαξαν τον κλάδο τους. «Κατά κάποιον τρόπο, όλες οι εταιρείες γίνονται εταιρείες τεχνολογίας. Η γνώση της τεχνολογίας γίνεται καθοριστικός παράγοντας στον κλάδο του management», ανέφερε χαρακτηριστικά. Έπειτα, τον λόγο πήρε ο Γιάννης Κορδώνης, Solutions & Innovation Manager, Cardlink ο οποίος επεσήμανε πως η εταιρεία βρίσκεται σε φάση διαρκούς transformation, με 12 τεχνολογικές λύσεις να βρίσκονται σε διαδικασία λανσαρίσματος στην αγορά, από τις οποίες οι 8 σχετίζονται άμεσα ή έμεσα με το Retail Innovation Hub. Ακόμα, χαρτογράφησε το οικοσύστημα του RIH, τι προσπαθεί να πετύχει, τα οφέλη που απορρέουν από αυτό και παρουσίασε τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2022.
Πώς οι οργανισμοί προσεγγίζουν την καινοτομία;
Ακολούθησε το Business Factory Fireside Chat, με τους Σωτήρη Συρμακέζη, Co-founder & CEO, Throo, Γιώργο Αυγενάκη, Co-Founder & CEO, Shiplemon, Αλέξανδρο Κυριακόπουλο, Co-Founder & COO, Simpler, Γιώργο Ζαχαρόπουλο, Product Manager, Cardlink και Αγγελική Ντζαρή, Product Manager, Cardlink, όπου απαντήθηκε το πώς επιλέχθηκαν οι ομάδες, για ποιους λόγους επέλεξαν να συμμετάσχουν στο Business Factory και ποια οφέλη αποκόμισαν μέσω αυτού, ενώ στο πάνελ που ακολούθησε, με τους Ανδρέα Περρή, Retail Operations Supervisor, Vodafone, Στέλιο Πανάρετο, IT Retail Manager, Motor Oil (Hellas) Korinth Refineries SA, Βασίλη Μαγουλά, Head of Payments & Credit, Dixons South‑East Europe και Μάριο Πέτρου, Commercial Manager Key Clients, Cardlink συζητήθηκε πώς οι οργανισμοί προσεγγίζουν την καινοτομία, ποιες αλλαγές έχουν προκύψει στο λιανεμπόριο τα τελευταία χρόνια αλλά και ποιες οι προβλέψεις για το μέλλον.
Οι κυρίαρχες τάσεις
Τέλος, η Ανθή Μπουντούρη, Senior Content Marketing Officer, Cardlink, παρουσίασε συνοπτικά τα αποτελέσματα του report «The State of Innovation in Retail 2023» των Cardlink και Found.ation. Στις τάσεις που κυριαρχούν τώρα καταγράφονται τα digital wallets, customization επιλογές, AR apps, Quick commerce, Dark stores και Responsible packaging, ενώ προ των πυλών βρίσκονται τα automated payment systems, καταστήματα χωρίς ταμείο, ανάπτυξη του Virtual commerce, drone delivery, automated micro-fulfillment centers κ.ά.