Το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν- ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Gaming Brotherhood, διεξήγαγαν έρευνα για να αποτυπώσουν τη χρήση περιεχομένου από τις ελληνικές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις (e-shops) στα social media, και τον βαθμό στον οποίο το περιεχόμενο προσελκύει τους internet users. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αναλύθηκαν στοιχεία από 4.320 e-shops και 847.043 οργανικά posts μαζί με τα χαρακτηριστικά τους.
Συγκεκριμένα, συγκεντρώθηκαν τα οργανικά posts τα οποία έχει αναρτήσει το κάθε e-shop στη σελίδα του στο Facebook, σε διάστημα 1 έτους (Οκτώβριος 2020 – Οκτώβριος 2021). Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 67% των αναρτήσεων περιέχει εικόνα, το 28% links και το 5% videos. Μετρώντας τον μέσο όρο του engagement σε όλα τα posts, παρατηρείται ότι ανέρχεται στις 44 αλληλεπιδράσεις (shares, comments, reactions). Όμως, μελετώντας το engagement ανά διαφορετικό τύπο περιεχομένου, οι μετρήσεις αλλάζουν, με το video να έχει 66 αλληλεπιδράσεις, μέγεθος το οποίο αποδεικνύει 51% μεγαλύτερο engagement σε σχέση με τον συνολικό μέσο όρο και 38% μεγαλύτερο engagement σε σχέση με την εικόνα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος με τον οποίο τα e-shops δημιουργούν τη στρατηγική τους για το content marketing. Συγκεκριμένα, η ανάλυση των δεδομένων έδειξε 3 διαφορετικούς τύπους (personnes) e-shops ανάλογα με το μίγμα περιεχομένου που αναρτούν και τη συχνότητα με την οποία κάνουν αναρτήσεις: το 72% των e-shops ανήκει στον δεύτερο τύπο, όπου αναρτούν περίπου 1 post ανά δύο μέρες, το 25% των e-shops ανήκει στον τρίτο τύπο όπου αναρτούν 1 post κάθε τέσσερις ημέρες, και μόλις το 3% στον πρώτο τύπο όπου αναρτούν τουλάχιστον 1 post την ημέρα. Όσον αφορά στο μίγμα περιεχομένου που χρησιμοποιεί ο κάθε τύπος, σημαντική παρατήρηση είναι η αυξημένη χρήση video στον πρώτο τύπο, σε σχέση με τους άλλους 2 τύπους e-shops.