Παράλληλα, όπως δείχνει η έρευνα, αυξημένη είναι η χρήση χρεωστικών καρτών για ηλεκτρονικές αγορές, ενώ η multichannel συμπεριφορά των καταναλωτών παραμένει ισχυρή. Μερικά από τα ιδιαίτερα σημαντικά στατιστικά ευρήματα της έρευνας αναφέρουν ότι πέρσι αυξήθηκε κατά 5% η ένταση των online αγορών, 3 στους 10 Έλληνες είναι πλέον μεθοδικοί/ώριμοι online αγοραστές, ενώ οι προσφορές εξακολουθούν να συγκινούν, αλλά με μικρά ποσοστά επαναλαμβανόμενων αγορών.

Την ίδια στιγμή, γίνεται συχνή χρήση των online συστημάτων πιστότητας, αλλά με επιφύλαξη, ενώ το κινητό τηλέφωνο πλέον εδραιώνεται ως ψηφιακό μέσο και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές για τους online καταναλωτές, καθώς 1 στους 4 το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking, 1 στους 5 για αναζήτηση προσφορών, 1 στους 5 για χρήση mobile εφαρμογών των εταιρειών και 1 στους 6 για αναζήτησή τιμών ενώ βρίσκονται ήδη σε φυσικό κατάστημα. Γενικότερα τώρα, ο τζίρος του e-commerce το 2014 ήταν στα 3,2 δισ. ευρώ, ενώ το 2015 κατέγραψε αύξηση περίπου 18% και υπολογίζεται στα 3,6 με 3,8 δισ. ευρώ. Πριν λίγα χρόνια ο Έλληνας online καταναλωτής πραγματοποιούσε τις αγορές του κυρίως από το εξωτερικό, ενώ σήμερα το κλίμα έχει αντιστραφεί, αφού το 65% του τζίρου προέρχεται από αγορές σε ελληνικά e-shops.

Πρόκειται για ευρήματα που αν μη τι άλλο αναδεικνύουν ξεκάθαρα τις σημαντικές ευκαιρίες του e-commerce τα προσεχή χρόνια. Αυτός είναι και ο λόγος που ο κλάδος προσπαθεί να δημιουργήσει εκείνες τις δομές και διαδικασίες που θα του επιτρέψουν να ενισχύσει περαιτέρω την αξιοπιστία και την εγκυρότητά του, όπως π.χ. το GRECA Trustmark, το οποίο δημιούργησε ο GRECA με την επιστημονική υποστήριξη του ELTRUN. Το συνέδριο για το e-commerce που ετοιμάζει το Marketing Week για τις 10 Μαρτίου θα δώσει ξεκάθαρη εικόνα για όλα τα παραπάνω και όχι μόνο…