Όσο όμως κι αν το γνωρίζουμε, όταν μπροστά μας εμφανίζονται απτά δείγματα που επιβεβαιώνουν το παραπάνω, δεν μπορούμε παρά να αισθανόμαστε έκπληξη. Όπως μια εξαιρετικά ευφυή επιχειρηματική – αλλά και κοινωνική – κίνηση που διάβασα την προηγούμενη εβδομάδα στο Food Reporter, στο νέο μας ημερήσιο ηλεκτρονικό newsletter για τον κλάδο των τροφίμων, των ποτών και του λιανεμπορίου: Τα καταστήματα McDonald’s στην Αυστρία θα λειτουργούν από εδώ και πέρα ως…προξενεία των Ηνωμένων Πολιτειών! Ναι, σωστά διαβάσατε.

Υπάρχει όμως και συνέχεια. Η σχετική ανακοίνωση έγινε από την αμερικανική πρεσβεία στην Βιέννη μέσω…Facebook! Σύμφωνα με αυτή την ανακοίνωση, οι Αμερικανοί πολίτες που αδυνατούν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την πρεσβεία τους στην Αυστρία, μπορούν να ζητήσουν ταξιδιωτικές πληροφορίες ή να δηλώσουν την απώλεια ή την κλοπή του διαβατηρίου τους σε ένα κατάστημα McDonald’s, και το προσωπικό του καταστήματος θα τους παράσχει την αναγκαία καθοδήγηση, αναλαμβάνοντας την επικοινωνία με την αμερικανική πρεσβεία για τα περαιτέρω.

Οι λόγοι για τους οποίους επελέγη η συγκεκριμένη αλυσίδα είναι η δημοτικότητά της στις ΗΠΑ, καθώς και ο μεγάλος αριθμός καταστημάτων που διαθέτει στην Αυστρία. H συμφωνία των δύο πλευρών έγινε ανάμεσα στην διευθύντρια των McDonald’s στην Αυστρία, Ιζαμπέλε Κούστερ και τον Αμερικανό πρέσβη στη Βιέννη, Τρέβορ Τράινα. Ο τελευταίος είναι προσωπική επιλογή του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τράμπ, ο οποίος – όπως αναφέρει το Food Reporter -, «είναι γνωστός για την αγάπη του προς το junk food, και ιδιαίτερα τα burger και τις πατάτες».

Αν μη τι άλλο πρόκειται για μια εξαιρετικά ευφυή κίνηση, η οποία συνδυάζει με ιδανικό τρόπο την κοινωνική διάσταση με την επιχειρηματικότητα. Άραγε, εάν βλέπαμε πιο συχνά τέτοιες κινήσεις, πώς θα είχε διαμορφωθεί η σχέση επιχειρηματικότητας-κοινωνίας; Και πόσο «βαθιά» στην κοινωνική υπευθυνότητα θα μπορούσε να μπει το marketing, χωρίς να αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της; Τροφή για σκέψη ενόψει των θερινών διακοπών που πλέον βρίσκονται προ των πυλών…