Η κουλτούρα του «cancel» φαίνεται να εντείνεται τα τελευταία χρόνια, ευδοκιμώντας στον χώρο των social media. Εταιρείες, brands, influencers, media και ό,τι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς «ντύνονται» το #cancel, με το κοινό να σπεύδει να πάρει θέση υπέρ ή κατά. Άραγε, κατά πόσο… φοβούνται οι marketers το #cancel;

Το 57% των B2C marketing στελεχών στις ΗΠΑ θεωρεί ότι οι απειλές για «ακύρωση» ή μποϊκοτάζ δεν θα έχουν κανέναν αντίκτυπο στις πωλήσεις του brand τους. Το 59% των στελεχών πιστεύουν ότι το «cancellation» δεν θα επηρεάσει καθόλου το brand τους. Τα παραπάνω προκύπτουν από πρόσφατη σχετική έρευνα της Forrester για την cancel culture, με τον Mike Proulx, VP and Research Director της εταιρείας, να επισημαίνει: «Παρατηρήσαμε ότι η cancel culture επηρεάζει πολύ περισσότερο τα personal brands από ότι τα company brands. Ένας άνθρωπος, παρά μια εταιρεία, μπορεί να επηρεαστεί πρακτικά από το πάθος της cancel culture». Δεν παρέλειψε βέβαια να αναφέρει ότι και οι ίδιες οι εταιρείες δεν μένουν πάντα ανεπηρέαστες από τις επιπτώσεις της. Η έρευνα εντοπίζει τρία βασικά σημεία ως περιοχές μεγαλύτερου ρίσκου για τις εταιρείες: τις ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές, την κακομεταχείριση των εργαζομένων και την ανάρμοστη συμπεριφορά υψηλόβαθμων στελεχών.

Οι τρεις συμβουλές της Forrester ως προς την αντίδραση μιας εταιρείας σε ενδεχόμενη cancel culture κρίση είναι: 1. Αναγνωρίστε τα λάθη σας. Τα brands μπορούν να γίνουν «uncanceled», εάν αναλάβουν με ειλικρίνεια την ευθύνη που τους αναλογεί όταν κάνουν κάποιο λάθος. Σε έρευνα του 2021, το 41% των online adults στις ΗΠΑ και το 44% αυτών στο Ηνωμένο Βασίλειο θα επέστρεφαν σε ένα «canceled» brand, εφόσον αυτό ζητούσε δημοσίως συγνώμη. Παράλληλα, οι καταναλωτές θέλουν να βλέπουν πράξεις καλής θέλησης από τα brands, ώστε να διασφαλίσουν ότι δεν θα ξανακάνουν το ίδιο λάθος. 2. Αντιδράστε/Απαντήστε στην παραπληροφόρηση.

Όταν κάτι αναπαράγεται λανθασμένα ή ελλιπώς, με αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση, απαντήστε επίσημα και κάντε την απαραίτητη διευκρίνιση. 3. Περιμένετε να καταλαγιάσει ο «θόρυβος». Σχεδόν πάντα, οι social media απειλές των καταναλωτών για μποϊκοτάζ παίρνουν γρήγορα μεγάλες διαστάσεις, αλλά εξίσου γρήγορα χάνουν τη δυναμική τους. Οι περισσότεροι Chief Marketing Officers συμφωνούν, άλλωστε, ότι η cancel culture δεν έχει μακροπρόθεσμες επιχειρηματικές επιπτώσεις. Σημαντική επισήμανση, ότι το consumer loyalty προς ένα brand μπορεί να αποτρέψει κάποιον από ενδεχόμενο μποϊκοτάζ, συνεπώς τα brands οφείλουν να εστιάζουν σταθερά στο να κερδίζουν, να αναπτύσσουν και να διατηρούν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.