Όλα άλλαξαν στα τέλη του 2022, όταν η OpenAI έκανε ελεύθερη την πρόσβαση στο ChatGPT. Ενάμιση χρόνο μετά, υπολογίζεται ότι πάνω από 100 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποιούν το ChatGPT εβδομαδιαία, με την αγορά να προβλέπεται να αυξηθεί από 20,9 δισ. δολάρια το 2024 σε 136,7 δισ. δολάρια έως το 2030.

Πώς αισθάνεται, όμως, ο κόσμος για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης; Για να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα, η Havas Group ερεύνησε περισσότερους από 14.000 ερωτηθέντες σε 32 αγορές, παγκοσμίως, και στην Ελλάδα με την ανάλυση και την παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τη Solid Havas. Στην έρευνα συμμετείχαν, κατά 20% αυτοί που αξιολογήθηκαν ως Prosumers (ως leading influencers και market drivers) και κατά 80% οι Mainstream καταναλωτές.

Όσον αφορά στη σχέση των Ελλήνων σήμερα με το Gen AI, η ετυμηγορία τους είναι ότι ήρθε για να μείνει, με μόνο το 5% των Ελλήνων Prosumers και το 13% των Mainstream καταναλωτών να το απορρίπτουν και όλους τους υπόλοιπους να το θεωρούν μια πραγματικά επαναστατική τεχνολογία. Επιπλέον, οι περισσότεροι Έλληνες – 7 στους 10 Prosumers και 6 στους 10 Mainstream καταναλωτές- ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν ήδη δημοφιλείς πλατφόρμες.

Σε ατομικό επίπεδο, το 79% των Prosumers και το 76% του Mainstream κοινού είναι πεπεισμένο ότι το AI θα το βοηθήσει προσωπικά, επιτρέποντάς του να έχει καλύτερες επιδόσεις. Πώς μπορούν τα brands να κερδίσουν το στοίχημα του ΑΙ; Σύμφωνα με την έρευνα, οι Prosumers είναι περισσότερο από έτοιμοι (74%) για τα brands που θα χρησιμοποιήσουν την Gen AI ώστε να κάνουν το customer experience περισσότερο απρόσκοπτο και αποτελεσματικό. Ωστόσο, το 67% των Prosumers και το 77% των Mainstream προτιμούν να συνομιλούν με άνθρωπο, παρά με ένα ψηφιακό αντίγραφο.