Ε-commerce, e-volution Awards, Covid-19. Φαινομενικά, τα παραπάνω δεν σχετίζονται. Επί της ουσίας, και τα τρία έχουν την ιδιότητα του να ξαναγράφουν ιστορία. Η αποκωδικοποίηση του e-commerce, που «κερδίζει» έδαφος με ιλιγγιώδη ταχύτητα, θα επαναπροσδιορίσει τον τρόπο διακίνησης αγαθών σε τέτοιο βαθμό, που θα γράψει ιστορία. Η αποκωδικοποίηση των συνεπειών της πανδημίας θα αλλάξει την ιστορία του παγκόσμιου «επιχειρείν», εισάγοντάς το στο «digital transformation». Τέλος, η αποκωδικοποίηση των λόγων βράβευσης συγκεκριμένων εταιρειών στα e-volution Awards θα ρίξει φως στο τι τελικά είναι «αποτελεσματικό» στο e-commerce.

Στην παρούσα συνέντευξη θα καταπιαστούμε με όλα αυτά έχοντας την πολύτιμη συμβολή της ηγετικής ομάδας ενός εκ των κορυφαίων e-commerce Agencies στην Ελλάδα. O λόγος για την Plushost που, αποσπώντας 14 βραβεία κατατάχθηκε 4η μεταξύ των 47 εταιρειών που βραβεύτηκαν στα e-volution Awards 2021, μπαίνοντας στο «Top 5» των πιο ισχυρών «παικτών» της ψηφιακής αγοράς. Μαζί μας, ο Θανάσης Καμέας (CEO) και οι Γιώργος Βάλλας (Head of Development – Analysis Manager) και Γιώργος Γκαραγκάνης (Project Manager).

MW: Κύριε Καμέα, οι επιχειρηματίες προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τις συνέπειες της πανδημίας και την «επόμενη μέρα» της νέας αυτής κατάστασης.

Θανάσης Καμέας: Μπορώ να πω με βεβαιότητα, από την πλευρά του Ε-commerce, ότι η πανδημία, είναι ευκαιρία. Η παγκόσμια ιστορία βρίθει από νίκες του νεωτερικού επί του παραδοσιακού. Σε αυτήν την αλλαγή σκυτάλης, οι ευπροσάρμοστοι επιβιώνουν. Οι «δεινόσαυροι» εξαφανίζονται. Αυτή είναι η σκληρή αλήθεια. Για τους επιχειρηματίες, λοιπόν, κάτι που φαινομενικά ξεκίνησε ως απειλή, μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία.

Δεν είναι τυχαίο που ο World Trade Organization δηλώνει ότι τώρα πια, το e-commerce θα λειτουργήσει ως deus ex machina σώζοντας την παγκόσμια οικονομία. Κάθε εταιρεία που θα επενδύσει πραγματικά στο e-commerce θα μετατρέψει την απειλή σε ευκαιρία, θα εξελιχθεί και θα αξιοποιήσει εύστοχα τις σύγχρονες τεχνολογίες. Υπό έναν όρο. Να κάνει τις σωστές επιλογές.

Η Plushost, ούσα μία εκ των «Top 5», θεωρείται η σωστή επιλογή; Aυτό θέλετε να πείτε;

Θανάσης Καμέας: Δεν χρειάζεται να το πω. Οι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους. Βέβαια, δεν λένε όλη την ιστορία πίσω από μια επιτυχία.

Τι εννοείτε;

Θανάσης Καμέας: Εννοώ ότι το να υιοθετήσει κανείς τις νέες τεχνολογίες για την επίτευξη πωλήσεων δεν είναι κάτι τόσο απλό. H φράση «θα κάνω e-shop» δεν είναι απλή. Όπως σε όλες τις επενδύσεις, οι αυτοματισμοί, ενώ είναι χρήσιμοι στο τεχνικό σκέλος της δουλειάς, μπορεί να οδηγήσουν σε δυσάρεστα αποτελέσματα. Η λήψη αποφάσεων για κάθε παράμετρο της επένδυσης δεν μπορεί να είναι παράγωγο αντανακλαστικών κινήσεων. Απαιτείται μελέτη και προσοχή.

Μήπως θα μπορούσατε να μας το πείτε αυτό με πιο απλά λόγια;

Θανάσης Καμέας: Βεβαίως. Ο μηχανισμός του e-commerce είναι ένα περίπλοκο και πολυπαραμετρικό σύστημα. Θα σας το «αποκωδικοποιήσω» αυτό μέσω μίας εικόνας. Φανταστείτε ένα τεράστιο παγόβουνο. Εσείς βλέπετε μόνο την κορυφή. Όμως, κάτω από την κορυφή, υπάρχει ο κύριος, τεράστιος όγκος του παγόβουνου – αθέατος στον απλό παρατηρητή.

Η κορυφή είναι τα βραβεία, τα νούμερα, τα «συγχαρητήρια» – όλα ευπρόσδεκτα και άκρως επιθυμητά. Όμως, κάτω από την κορυφή της Plushost βρίσκονται οι λόγοι που κάνουν ορατή την κορυφή, την ίδια την εικόνα της επιτυχίας. Υπάρχει λοιπόν ένας τεράστιος μηχανισμός, προσεκτικά λαξευμένος μέσα στα χρόνια, που δημιουργεί ένα πραγματικά υψηλών προδιαγραφών hard core e-commerce agency.

Γιώργος Γκαραγκάνης: Και, θα μου επιτρέψετε εδώ να προσθέσω ότι, στη δική μας γλώσσα, ο μηχανισμός αυτός λέγεται «360ο e-commerce Revenue Share Model». Αυτή η ονομασία είναι η συνταγή της επιτυχίας. Περιλαμβάνει στοιχεία όπως, (Re)-Design της πλατφόρμας του e-shop, UA/UI, εκτέλεση Digital Marketing, Στατιστική Ανάλυση & Παρακολούθηση, Artificial Intelligence, κ.ά.

Οπότε, ο μηχανισμός κάτω από την κορυφή του «παγόβουνου» είναι αρκετά πολύπλοκος.

Γιώργος Γκαραγκάνης: Για εμάς, είναι απολύτως ελεγχόμενος και δομημένος. Αντιλαμβάνομαι όμως ότι για τον αναγνώστη σας, θα είναι πιο ξεκάθαρο αν αναφέρουμε ότι η Plushost έχει κάτω από την «κορυφή» του παγόβουνου 10 plus Eξειδικευμένες Oμάδες που εξασφαλίζουν τη βέλτιστη δημιουργία & λειτουργία ενός e-shop όπως, Ομάδες Marketing Strategy, Mobile Commerce, Artificial Intelligence, 360° Marketing Plan, Client Support & Training, Web Analytics, E-mail Marketing, Upgrading κ.ά. Η καλύτερη adaptive πλατφόρμα e-commerce στην αγορά είναι δεδομένη για εμάς: ασχολούμαστε αποκλειστικά και μόνο με το e-commerce.

Tι ακριβώς εννοείτε λέγοντας «αποκλειστικά»;

Γιώργος Βάλλας: Ο Γιώργος (σ.σ. κος Γκαραγκάνης) εννοεί ότι το e-commerce δεν είναι απλά μέρος των υπηρεσιών της Plushost, όπως συμβαίνει στα περισσότερα συμβατικά digital agencies. Το e-commerce είναι η αποκλειστική μας υπηρεσία. Και είναι αποκλειστική, διότι για να αποδίδει τα μέγιστα ένα e-shop, χρειάζεται μια ολόκληρη εταιρεία που να έχει αποκλειστική και απόλυτη εξειδίκευση πάνω σε αυτό έχοντας συνδέσει την «τύχη» της από την επιτυχία αυτού. Δείτε το επιτυχημένο μοντέλο της Google. Συνδέοντας το έσοδό της με την επιτυχία του κάθε διαφημιζόμενου, δεν σταματάει να εξελίσσεται και τελικά να «σώζει» τον διαφημιζόμενο που αξιοποιεί σωστά την πλατφόρμα της.

Το ίδιο κάνουμε κι εμείς. Επί παραδείγματι, για τη σωστή αξιολόγηση των αποδόσεων του marketing performance και τη βελτιστοποίησή του, χρησιμοποιούμε μία σειρά από καινοτόμες μεθόδους στατιστικής, λήψη σωστών αποφάσεων σχετικά με το προϊοντικό μείγμα και το ύψος της επένδυσης στα marketing channels, μία ειδική εφαρμογή που επεξεργάζεται τις τιμές πώλησης ανταγωνισμού, δημιουργεί αυτόματα προσφορές ή τροποποιεί τις τιμές συγκεκριμένων προϊόντων του e-shop σε πραγματικό χρόνο.

Θανάσης Καμέας: Αυτά μπορεί να τα προσφέρει μόνο μία εταιρεία hard core e-commerce. Γι’ αυτό στην Plushost μπορούμε να προσαρμοζόμαστε 100% στις ανάγκες του κάθε Business Model, να μειώνουμε το επιχειρηματικό ρίσκο των συνεργατών μας και το διαφημιστικό κόστος, αυξάνοντας τις παραγγελίες και τον τζίρο των e-shops, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Να χτίζουμε, εν ολίγοις, win-win συνεργασίες.

Για αυτό και τα 14 βραβεία στα e-volution Αwards ήταν αποκλειστικά στον τομέα e-commerce business;

Θανάσης Καμέας: Σωστά. Όμως, «ανταγωνιστήκαμε» εταιρείες που δεν κάνουν αποκλειστικά και μόνο e-commerce, όπως εμείς, ασχέτως εάν εντάσσουν το e-commerce σε μια από τις υπηρεσίες τους. Εν πάση περιπτώσει, σημασία έχει ότι το e-commerce έχει αρχίσει να γίνεται προτεραιότητα πολλών ελληνικών επιχειρήσεων και αυτό είναι καλό για το εγχώριο επιχειρείν. Έτσι, θα ήθελα να συγχαρώ τους «συμπαίκτες» μας στα e-volution Awards. Είμαστε όλοι στο «Top 5» και αυτό αντικατοπτρίζει τη σκληρή δουλειά όλων όσοι βραβεύτηκαν.