Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για νέες τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τις αγορές τους πιο γρήγορες, εύκολες και ασφαλείς, ενώ η εικονική πραγματικότητα συγκεντρώνει, επίσης, το πιο θετικό συναίσθημα στις συζητήσεις, καθώς οι καταναλωτές φαντάζονται να μπορούν να ολοκληρώσουν μία αγορά απλά και μόνο με ένα νεύμα του κεφαλιού. «Η φετινή έρευνα αποκαλύπτει μία αλλαγή στο επίπεδο του ενδιαφέροντος για νέους τρόπους αγορών και πληρωμών, που μέχρι πρόσφατα φάνταζαν εκτός πραγματικότητας», επισημαίνει η Marcy Cohen, VP Digital Communications της Mastercard.

Η αυξημένη αποδοχή των ψηφιακών πορτοφολιών σε φυσικά καταστήματα, διαδίκτυο και σε αγορές εντός εφαρμογών (in-app) προκάλεσε πάνω από 2 εκατομμύρια αναφορές. Εκτός από τις πληρωμές, οι καταναλωτές φαίνεται να προσβλέπουν και σε πρόσθετες λειτουργίες, όπως αποθήκευση στοιχείων καρτών loyalty καθώς και υποστήριξη closed-loop συστημάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η ενεργοποίηση νέων τεχνολογιών, όπως τεχνητή νοημοσύνη και «έξυπνοι» οικιακοί βοηθοί, ήταν το δεύτερο θέμα με τις περισσότερες συζητήσεις το 2016.

Τέλος, οι καταναλωτές υπογραμμίζουν τον παράγοντα «ασφάλεια» ως τον κρισιμότερο στην επιτυχία των νέων τεχνολογιών. Βιομετρικά χαρακτηριστικά και άλλες μορφές ταυτοποίησης, πέραν των παραδοσιακών passwords, φαίνεται να ενδιαφέρουν πάνω από τους μισούς (43%) καταναλωτές.