Η εταιρεία, έγινε στόχος διαμαρτυρίας των μελών του αμερικανικού σωματείου SAG AFTRA, που μεταξύ άλλων εκπροσωπεί καλλιτέχνες και επαγγελματίες διαφημιστικών ταινιών. Ο λόγος; Οι χαμηλές αμοιβές που η εταιρεία δίνει για τη συμμετοχή ηθοποιών, εκφωνητών και άλλων ειδικοτήτων σε παραγωγές της.

Η αλήθεια είναι ότι, η μικρή διαδήλωση που διοργανώθηκε πριν λίγες μέρες έξω από τα γραφεία της Droga 5 στο Μανχάταν, με την επίδοση σχετικού ψηφίσματος υπογεγραμμένου από 8.000 επαγγελματίες, θα πρέπει να «πόνεσε». Όπως επίσης θα πρέπει να πόνεσε και η online καμπάνια με τη μορφή αγγελίας που λάνσαρε η SAG AFTRA: «Ζητούνται ηθοποιοί, που να μην έχουν πρόβλημα με άδικες αμοιβές και εκμετάλλευση. Επικοινωνήστε με την Droga 5».

Για μία εταιρεία η οποία αυτό-προσδιορίζεται ως κοινωνικά ευαίσθητη, της οποίας ο ιδρυτής διατυπώνει συχνά τις απόψεις του για τη διαφήμιση ως «δύναμη του καλού», δεν είναι μικρό πράγμα να σε κατηγορούν δημόσια ως κακοπληρωτή. Η αλήθεια ωστόσο, είναι πιο περίπλοκη. Η Droga 5 δεν συμμετέχει στη συλλογική συμφωνία που έχει καταρτίσει η SAG AFTRA με τη διαφημιστική βιομηχανία, μέσω της οποίας καθορίζονται οι αμοιβές και η οποία βαίνει προς επαναδιαπραγμάτευση το επόμενο διάστημα. Εξ ου και η κλιμάκωση της πίεσης από πλευράς σωματείου. Παράλληλα, η διαμαρτυρία των επαγγελματιών αφορά περισσότερο στα ψηφιακά διαφημιστικά έργα (online video κ.α.), στα οποία η Droga 5 αναγνωρίζεται ως «ηγέτης». Με την έκρηξη της ζήτησης για ψηφιακό περιεχόμενο, το σωματείο βλέπει να αναδύονται καινούργια, περιζήτητα από τους διαφημιζόμενους agencies, τα οποία όμως δεν μετέχουν στις συλλογικές συμφωνίες. Αφού δεν το κάνει η Droga 5…

Το αληθινό διακύβευμα όμως, μάλλον αποκαλύπτεται στο αμέσως επόμενο βήμα του συλλογισμού. Οι αμοιβές είναι χαμηλές, ή μάλλον χαμηλότερες από αυτές των atl διαφημιστικών παραγωγών, διότι οι διαφημιζόμενοι κοστολογούν χαμηλότερα τα online έργα. Τα budgets για pre-rolls 30 δευτερολέπτων, videos στο Vine ή στο YouTube, δεν δικαιολογούν, σύμφωνα με τα agencies, μεγαλύτερες αμοιβές για τους συντελεστές τους. Εδώ όμως, το όλο θέμα έχει να κάνει με το πόσο καλά η ίδια η διαφημιστική βιομηχανία έχει πουλήσει τη δημιουργία online περιεχομένου. Και η διαμαρτυρία έξω από τα γραφεία μιας μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας, είναι ίσως το μικρότερο από τα προβλήματα που έφερε μαζί της αυτή η «κακή» πώληση…