Η μάχη των brands με λάφυρο την προσοχή των καταναλωτών, ποτέ δεν ήταν πιο σύνθετη και πολυεπίπεδη: η έλευση του digital, τα πολλαπλά κανάλια επαφής, η συλλογή των δεδομένων και η ανάλυση της αγοραστικής συμπεριφοράς, είναι στοιχεία που καθιστούν τον γραμμικό τρόπο που μέχρι πρότινος γινόταν το μάρκετινγκ, παρωχημένο.
Ιδιαίτερα εντός του φυσικού καταστήματος, τα παραδοσιακά BTL, marketing in retail promos και trade marketing ενώνουν τις δυνάμεις τους κάτω από τις στρατηγικές επιταγές του Shopper Marketing. Το customer journey πλέον δεν είναι ευθεία γραμμή και χάρη στο omnichannel, ο έλεγχος τις διαδρομής έχει περάσει στον καταναλωτή.
Το γεγονός αυτό υποχρεώνει brands και retailers σε ανασύνταξη και επιστράτευση του shopper marketing, ως ένα μοντέλο τριπλής συνέργειας με τη συναίνεση του καταναλωτή. Οι περισσότερες σχετικές μελέτες συμφωνούν ότι η τελική απόφαση αγοράς σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων κατά 70% συντελείται εντός φυσικού καταστήματος.
Γι’ αυτόν τον λόγο το BTL κερδίζει έδαφος έναντι του ATL, έχοντας μάλιστα την υποστήριξη των λιανεμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες αξιοποιούν την ευκαιρία για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Στο νέο αυτό πεδίο, το trade marketing και τα promos δεν εξυπηρετούν απλά τη συναλλακτική σχέση μεταξύ brands και retailers, αλλά εκφράζουν τη στρατηγική που φέρνει τον καταναλωτή στο κέντρο.
Tα Shopper Marketing Awards έρχονται να απαντήσουν με επιτυχία στο πλέον επίκαιρο ερώτημα: ποιος είναι ο νέος ρόλος του καταναλωτή στο σύγχρονο λιανεμπόριο και με ποιες πρακτικές brands και retailers τον υποδέχονται στα φυσικά καταστήματα; Περισσότερα για τις κατηγορίες βράβευσης και τους όρους συμμετοχής στο www.shopperawards.gr. Προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων μέχρι 20 Σεπτεμβρίου.