Δύο θέματα, διαφορετικά μεταξύ τους αλλά με έναν κοινό παρονομαστή, ανέδειξε η πρόσφατη επικαιρότητα της εμπορικής επικοινωνίας. Το ένα έχει να κάνει με την εκπόνηση οδηγού για τη Διαφορετικότητα και την Ισότιμη Ένταξη σε marketing και επικοινωνία και το άλλο, με τη δημιουργία πλαισίου για την προσέγγιση του cross media measurement.

Το ζήτημα της διαφορετικότητας και του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζεται από την εμπορική επικοινωνία έχει ανέβει ψηλά στην ατζέντα τα τελευταία χρόνια.

«Ίσως κάποιοι αμφισβητήσουν ότι η διαφορετικότητα και η ισότιμη ένταξη αποτελούν προτεραιότητα για την ελληνική πραγματικότητα και τον κλάδο της επικοινωνίας. Η άποψή μας, μετά από σειρά ετών ενασχόλησης με το θέμα, είναι ότι αποτελεί πλέον παγκόσμια προτεραιότητα», τονίζει ο Πρόεδρος του ΣΔΕ, Γρηγόρης Αντωνιάδης.

Εκπροσωπώντας έναν από τους πιο επιδραστικούς κλάδους της αγοράς, ο ΣΔΕ αντιλαμβάνεται την ευθύνη που αντιστοιχεί στην εμπορική επικοινωνία για τη δημιουργία κουλτούρας ίσων ευκαιριών και επιχειρεί να συνεισφέρει σε αυτή την κατεύθυνση.

Το δεύτερο μεγάλο θέμα έχει να κάνει με την βελτιστοποίηση των μετρήσεων στην εμπορική επικοινωνία, σε μια εποχή όπου όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι εγείρουν ανησυχίες και επιφυλάξεις.

Η διαμόρφωση ενός πλαισίου πάνω στο οποίο θα μπορούν να μετρούν ενιαία, σε όλες τις οθόνες και πλατφόρμες τις επιδόσεις των διαφημιστικών τους ενεργειών αποτελεί πάγιο αίτημα των τελευταίων ετών, με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης, την ενίσχυση του ROI, αλλά και την βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή.

Κοινός παρονομαστής των δύο αυτών πρωτοβουλιών είναι οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι, με «πρωτεργάτη» την δραστήρια Παγκόσμια Ένωση Διαφημιζόμενων. Η WFA έχει αποδείξει εδώ και χρόνια ότι αφουγκράζεται τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα μέλη της και αναλαμβάνει σχετική δράση, εμπνέοντας συχνά και τοπικές ενώσεις να προχωρούν στα δικά τους βήματα, όπως συνέβη πρόσφατα με τον ΣΔΕ και τον Οδηγό για τη Διαφορετικότητα.

Κοινό συμπέρασμα και από τα δύο αυτά θέματα που μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στις σελίδες του τεύχους, είναι ότι οι διαφημιζόμενοι αναλαμβάνουν όλο και περισσότερο τον έλεγχο της εμπορικής τους επικοινωνίας.

Είτε μιλάμε για διαδικασίες (βλέπε In-housing), είτε για αλλαγή τρόπου σκέψης, κουλτούρας και προσέγγισης, όπως συμβαίνει στις παραπάνω περιπτώσεις. Άραγε, η σεισμική αυτή αλλαγή έχει γίνει αντιληπτή σε όλο της το εύρος από τα agencies; Και αν ναι, που είναι η δική τους… «φωνή»;

Ήταν Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 1981 όταν οι διαφημιστικές εταιρείες απέκτησαν ένα νέο μέσο ενημέρωσης. Ήταν το εξασέλιδο newsletter με τίτλο «Διαφημιστική Εβδομάδα», το οποίο ήταν γραμμένο στη γραφομηχανή και η αναπαραγωγή του γίνονταν με φωτοτυπικό σε χαρτί χρώματος μπλε.

Με την μορφή αυτή, η «Διαφημιστική Εβδομάδα» κυκλοφόρησε με συνέπεια για 12 ολόκληρα όνων, η «Διαφημιστική Εβδομάδα» μετεξελίχθηκε από ένα περιοδικό αποκλειστικά για τη διαφήμιση, σε περιοδικό marketing.

Η μεγάλη στροφή στην ιστορία του περιοδικού έγινε την Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 1999, όταν άλλαξε ο τίτλος του από «Διαφημιστική Εμε» τις ίδιες σταθερές αξίες της εγκυρότητας, της αξιοπιστίας και του πλουραλισμού, οι οποίες μας διακρίνουν 36 χρόνια τώρα. Παραδίδουμε  την προσπάθειά μας αυτή στην κρίση σας και υποσχόμαστε ακόμα μεγαλύτερη προασπίζεται απλά.