Το έμπειρο στέλεχος του ΟΤΕ και μέλος της ομάδας Digital του ΣΔΕ, αντλεί από την ατζέντα της παγκόσμιας ομοσπονδίας διαφημιζομένων, η οποία φαίνεται να θέτει το ζήτημα του brand safety σε προτεραιότητα για τη χρονιά που ξεκίνησε. Προφανώς, όχι άδικα. Έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα ο IAB Europe, επιβεβαιώνει ότι το θέμα του brand safety τοποθετείται πλέον εξαιρετικά υψηλά στις προτεραιότητες των εταιρειών, μετά και τη σωρεία «σκανδάλων» που έχουν δει το τελευταίο διάστημα το φως της δημοσιότητας.

Η μελέτη του IAB Europe απευθύνθηκε σε 90 ανώτατα στελέχη από την Ευρώπη που ασχολούνται με την ψηφιακή διαφήμιση, αναζητώντας τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκαν θέματα brand safety μέσα στο 2019. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι blacklists και οι whitelists παραμένουν οι κυρίαρχες μεθοδολογίες, με το 93,8% και το 87,8% των marketers αντίστοιχα να τις επιλέγουν. Άλλες πρακτικές συμπεριλαμβάνουν τη χρήση keyword targeting, καθώς και τη χρήση verification partners.

Όλα αυτά, δείχνουν με σαφήνεια ότι κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει. Ο Townsend Feehan, Chief Executive του IAB Europe αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα brands φοβούνται το πλήγμα που μπορεί να δεχθούν στη φήμη τους από ελλιπή μέτρα προστασίας και αναζητούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους και δίπλα σε ποιο περιεχόμενο.

Η αυξανόμενη εμπλοκή τους και οι πιο σύνθετες απαιτήσεις τους, δημιουργούν περισσότερη πίεση για αλλαγή, που θα έχει θετικό αντίκτυπο σε ολόκληρο το οικοσύστημα». Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα. Το πώς θα ανταποκριθούν όλες οι πλευρές στην ορθή απαίτηση για μεγαλύτερο έλεγχο και ποιοτικό περιβάλλον, δημιουργώντας μεγαλύτερη αξία τόσο για τα brands, όσο και για τους ίδιους τους publishers. Και φυσικά, για τον τελικό ενδιαφερόμενο, τον καταναλωτή.