Tα περιοδικά γονέων αποτελούν εδώ και χρόνια ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των γονιών, προσφέροντάς τους συμβουλές και λύσεις. Αντίστοιχα, τα sites γονέων αλλά και τα blogs αποτελούν μία κατηγορία ιδιαίτερα ανεπτυγμένη αριθμητικά στον χώρο του Διαδικτύου, επιτρέποντας στους γονείς να έρχονται μεταξύ τους σε επικοινωνία προκειμένου να ανταλλάσσουν συμβουλές και πληροφορίες για την ανατροφή του παιδιού τους.

Καθιερωμένοι τίτλοι αντιστέκονται στην κρίση
Στην κατηγορία των περιοδικών γονέων κυριαρχούν ορισμένοι ιδιαίτερα δυνατοί και διαχρονικοί τίτλοι των μεγαλύτερων μιντιακών οργανισμών της χώρας, που έχουν γράψει τη δική τους πορεία στο εκδοτικό τοπίο.

Οι τίτλοι αυτοί έχουν κατορθώσει να χτίσουν μία μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης με τους αναγνώστες τους, πιστά στην παροχή περιεχομένου σε συνεργασία με επιστημονικούς συνεργάτες. Οι σημαντικότεροι μηνιαίοι τίτλοι που κυκλοφορούν σήμερα στην ελληνική αγορά είναι το Παιδί και Νέοι Γονείς της Δάφνη Επικοινωνίες, το Parents της Sarpraz και το Mommy Το Παιδί μου κι Εγώ του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη.

Συγκεκριμένα, το Mommy Το Παιδί μου κι Εγώ εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1994 (ως Το Παιδί μου κι Εγώ) και δημιούργησε ουσιαστικά έναν καινούργιο κλάδο στις ειδικές εκδόσεις. Το περιοδικό έχει δημιουργήσει το club «Το Παιδί μου κι Εγώ» και το club της μέλλουσας μητέρας, τα μέλη των οποίων συμμετέχουν δωρεάν σε εκδηλώσεις που διοργανώνει το περιοδικό ανά την Ελλάδα.

Το Παιδί και Νέοι Γονείς –εκτός από την ενημέρωση που προσφέρει και αφορά σε όλα τα θέματα που αφορούν στο μεγάλωμα των παιδιών– κυκλοφορεί με extra τεύχη και αφιερώματα με θέμα τη βάφτιση, την εγκυμοσύνη, την εκπαίδευση, το παιδικό δωμάτιο και shopping guide.

Κυκλοφορεί κάθε μήνα στο περίπτερο σε δύο εκδόσεις, την απλή έκδοση και την έκδοση με δώρο. Το Parents των εκδόσεων Sarpraz προσφέρει λύσεις σε όλα τα θέματα που απασχολούν τις σύγχρονες μητέρες, έχοντας τη συνεργασία, τη συνεχή παρουσία και τη γνώμη καταξιωμένων ειδικών στην Ελλάδα και τον κόσμο. Παράλληλα, σημαντικό κομμάτι του περιοδικού αποτελούν οι ιδέες για διασκεδαστικές δραστηριότητες για όλη την οικογένεια.

Τέλος, μεταξύ άλλων κυκλοφορεί το Παιδί-Υγεία και Ανατροφή, το 3μηνιαίο περιοδικό των Εκδόσεων Ματσανιώτη και το Kid’s Fun της Top Corporations. Το τελευταίο έχει αναπτύξει τον θεσμό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Παραμυθιού, ο οποίος διοργανώνεται αυτές τις μέρες για 11η χρονιά.

Τέλος, με το περιοδικό Γυναίκα της Καθημερινής κυκλοφορεί η ειδική έκδοση «Παιδί-Γυναίκα». Πρόκειται για το δεύτερο τεύχος, μετά την επιτυχία της πρώτης ειδικής έκδοσης που κάλυψε με τη θεματολογία της τη χειμερινή περίοδο. Το καινούργιο «Παιδί-Γυναίκα» (Άνοιξη- Καλοκαίρι 2012) περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πολλά θέματα ψυχολογίας, ανατροφής, υγείας, διακόσμησης, διασκέδασης, σε συνδυασμό με editorial μόδας και ομορφιάς.

Μικρή πτώση στις κυκλοφορίες
Το πρακτορείο Άργος καταγράφει τις κυκλοφορίες τριών περιοδικών γονέων, του Mommy (ΔΟΛ), του Parents και του Παιδί και Νέοι Γονείς (Δάφνη Επικοινωνίες). Για τον Ιανουάριο, πρώτο αναδεικνύεται το Παιδί και Νέοι Γονείς με 10.330 τεύχη και ακολουθεί το Mommy με 9.840 τεύχη και το Parents με 8.640 τεύχη.

Οι κυκλοφορίες των περιοδικών σημειώνουν μικρή κάμψη σε σχέση με την περσινή χρονιά, όπου τον αντίστοιχο μήνα, τον Ιανουάριο του 2011, οι κυκλοφορίες είχαν ως εξής: Mommy: 12.368, Parents: 12.072, Παιδί και Νέοι Γονείς: 14.865. Πρώτο σε κυκλοφορίες εκείνο τον μήνα ήταν το περιοδικό Γονείς εν Δράσει, με 17.688.


Οι γονείς πάνε online
Πολύ έντονη ωστόσο είναι και η online δραστηριότητα στην εν λόγω κατηγορία, τόσο με το λανσάρισμα content sites από τα ίδια τα περιοδικά, όσο και από ανεξάρτητα sites, ενώ έντονη είναι και η καθιέρωση των blogs. Μάλιστα, έρευνες δείχνουν ότι οι μαμάδες και γενικότερα οι γονείς αποτελούν από τα πιο πιστά online κοινά, γεγονός που έχει οδηγήσει στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας. Τα εν λόγω sites προσφέρουν σε γονείς και διαφημιζόμενους στοχευμένη επικοινωνία μέσω newsletters, διαγωνισμών και άλλων εργαλείων προώθησης που σχεδιάζονται σύμφωνα με τη στρατηγική τοποθέτηση και κατεύθυνση κάθε προϊόντος.

Όσον αφορά στα στοιχεία επισκεψιμότητας, η Nielsen Audience Measurement καταγράφει τα sites in.gr/paidi του DOL σε συνεργασία με το Mommy Το Παιδί μου κι Εγώ και το Mother.gr του Capital, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία προέρχονται από τις ίδιες τις εταιρείες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen Audience Measurement, για το in.gr/paidi, οι unique browsers ανήλθαν τον Φεβρουάριο στους 53.873 και τα page impressions στα 100.714. Αντίστοιχα, για το Mother.gr οι unique browsers για τον Φεβρουάριο ανέρχονται σε 24.864 και τα Page Impressions στα 102.344.

Babyspace.gr (Care Direct): Προσφέρει πληροφόρηση για τους γονείς παιδιών έως 12 ετών. To περιεχόμενό του αριθμεί πάνω από 3.000 άρθρα, τα οποία ανανεώνονται καθημερινά από τη συντακτική ομάδα με τη συνεργασία κορυφαίων ιατρών και έγκυρων επιστημονικών φορέων. Παράλληλα έχει δημιουργήσει το babyspaceradio by George Theofanous, με μελωδίες, ιστορίες και παραμύθια δίνοντας μία ιδιαίτερη νότα στην περιήγηση στο site. Το site έχει μηνιαίως 180.000 visits, 100.000 unique visits και 600.000 pageviews. Επιπλέον, διαθέτει πάνω από 20.000 εγγεγραμμένα μέλη και πάνω από 29.400 fans στη σελίδα του στο Facebook.

Babyzone.gr (Intelligent Media): «Γεννήθηκε» τον Νοέμβριο του 2010 και παρέχει πληροφόρηση αποκλειστικά από ιατρικές επιστημονικές εταιρείες και καταξιωμένους επιστήμονες για οποιοδήποτε θέμα απασχολεί τη μέλλουσα/νέα μαμά και όλη την οικογένεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Φεβρουαρίου 2012, οι unique visitors ανέρχονται σε 22.845 τον μήνα, οι παραλήπτες του εβδομαδιαίου του newsletter ανέρχονται σε 13.650, ενώ τα μέλη του είναι 3.815 (στοιχεία έως 20 Μαρτίου 2012). Επιπλέον, η σελίδα του στο Facebook έχει 7.818 fans. Το Babyzone έχει έντονη δραστηριότητα στα social media, καθώς εκτός από το Fabebook βρίσκεται στο Twitter, το YouTube, ενώ έχει και το Blog, babyzonegr.blogspot.com.

Familylife.gr: Απευθύνεται στις γυναίκες πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και στους γονείς με παιδιά έως 6 ετών, ενώ διατηρεί συνεργασίες με έγκριτους επιστήμονες και επιστημονικούς φορείς. Στο τέλος του 2011 το νούμερο των μοναδικών χρηστών (unique visitors) ανήλθε σε 22.000 ενώ οι σελιδοπροβολές (page views) ξεπέρασαν τις 80.000.

LoveBaby.gr (Websys): Σήμερα έχει περίπου 870 εγγεγραμμένους χρήστες, 2.340 παραλήπτες newsletter και πάνω από 1.000 fans στο Facebook. Η ιστοσελίδα δέχεται περισσότερα από 1.000 pageviews τον μήνα από 24.000 unique visitors.

Mybabysworld.gr: Κορυφαίος παγκοσμίως προορισμός για μέλλουσες μητέρες και νέους γονείς, ο οποίος ήρθε στην Ελλάδα από το Johnson’s Baby και το myworld.gr (GOD), με περιεχόμενο που πάνω από 100 εκατ. γονείς έχουν εμπιστευτεί παγκοσμίως. Μηνιαίως, έχει κατά μέσο όρο 47.158 επισκέπτες, 33.049 απόλυτους μοναδικούς επισκέπτες, 266.522 προβολές σελίδας, 5,65 μέσες προβολές σελίδων, 10.18 χρόνο παραμονής και 51,17% νέες επισκέψεις.

Parentsmag.gr: Καινούργια προσθήκη στη συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί το site του περιοδικού Parents, το οποίο ξεκίνησε μόλις τον Φεβρουάριο. Το site διαθέτει σύντομα και περιεκτικά κείμενα, με καθημεριν ή ανανέωση της ύλης από έγκυρους συνεργάτες, ψυχολόγους και γιατρούς, ειδικούς επιστήμονες αλλά και εκπαιδευτικούς. Διαθέτει επίσης σελίδα στο Facebook.

Tailor made δυνατότητες online προβολής
Τα sites γονέων προσφέρουν ένα μεγάλο εύρος δυνατοτήτων προβολής στα brands, από το κλασικό banner σε διάφορες θέσεις έως τη δυνατότητα χορηγίας ενότητας, πάντα παραμένοντας ευέλικτα ως προς τις προτάσεις της προβολής του πελάτη. Ξεχωριστό ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζει η περίπτωση του Mybabysworld.gr, το οποίο λανσαρίστηκε ταυτόχρονα από διαφημιζόμενο και digital εταιρεία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι να δούμε πώς ανταποκρίνονται τα brands που απευθύνονται στους γονείς στις δυνατότητες αυτές, τι βαρύτητα δίνουν στα sites, ποιες μορφές διαφήμισης κρίνουν ως πιο αποτελεσματικές και τι θα ήθελαν να αλλάξει προκειμένου να επενδύσουν περισσότερο στα συγκεκριμένα μέσα. Ζητήσαμε λοιπόν από τρεις εταιρείες που διαφημίζονται στα εν λόγω sites να μας εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους επενδύουν στα συγκεκριμένα Μέσα.


Κυβέλη Αμπελά & Μαριλένα Νίκου, Brand Managers, Johnson’s Baby & Penaten
Πιστοί χρήστες του Internet οι γονείς

«Έρευνες αγοράς δείχνουν ότι οι μέλλουσες και νέες μαμάδες/γονείς είναι από τους πιο πιστούς χρήστες του Internet, καθώς το στάδιο ζωής από το οποίο περνάνε τους δημιουργεί πολλές ερωτήσεις για τις οποίες θέλουν να μάθουν όσο περισσότερες πληροφορίες μπορούν. Κατά συνέπεια, οι μέλλουσες και νέες μαμάδες/γονείς το έχουν περισσότερη ανάγκη ώστε να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την νέα τους εμπειρία ζωής.

Εμείς ως Johnson’s Baby, η Νο1 μάρκα στο σύνολο της βρεφικής περιποίησης στην Ελλάδα, μαζί με το myworld.gr φέραμε το www.mybabysworld.gr, το οποίο προσφέρει εξειδικευμένο περιεχόμενο για μέλλουσες μητέρες και νέους γονείς, μέσα από ένα συνδυασμό επιστημονικών πληροφοριών και δοκιμασμένων συμβουλών. Το site φιλοξενεί μια μεγάλη ποικιλία interactive εργαλείων, όπως ο εξελιγμένος μηχανισμός newsletter, όπου οι μητέρες λαμβάνουν δωρεάν newsletters με χρήσιμες πληροφορίες, ανάλογα με το στάδιο εγκυμοσύνης ή την ηλικία του μωρού τους.

Tαυτόχρονα σε συνεργασία με το Johnson’s Baby δίνει κίνητρα για την αγορά των προϊόντων μας. Επιπλέον, με μια σειρά από microsites το Johnson’s Βaby παρέχει επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα όπως το Μπάνιο του Νεογέννητου και του Μωρού, η Προστασία από τον Ήλιο, κ.ά. Σε γενικές γραμμές, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος στοχευμένης διαφήμισης σχετικά με τα sites στο internet είναι τα banners που τοποθετούνται είτε σε άλλα sites με παρόμοιο target group είτε μέσα στο ίδιο το site για να δώσεις έμφαση σε κάποιο καινούριο περιεχόμενο. Υπάρχουν και άλλες μορφές διαφήμισης όπως το Facebook και το YouΤube.

Και βέβαια το σημαντικότερο είναι να εμφανίζεται το site σε πολύ καλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google. Όσο η τεχνολογία αναπτύσσεται, ο διαδικτυακός τόπος είναι και θα είναι σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα σημεία επένδυσης ενός brand. Πάντως, προκειμένου να επενδύουμε περισσότερο σε αυτά τα μέσα, είναι σημαντικό να αυξάνεται ο αριθμός των χρηστών».

Χριστίνα Αυγερινού, Γενική Διευθύντρια eco.kid Ελλάδος
Διαμόρφωση πιστότητας και χτίσιμο «ειδικών» σχέσεων

«Οι εταιρείες που θέλουν να αναδείξουν, επικοινωνιακά, ειδικά χαρακτηριστικά ή προϊόντα (όπως είναι για παράδειγμα τα οργανικά) και να εκπαιδεύσουν συγκριμένες κατηγορίες κοινού, οφείλουν να στραφούν σε «νέα μέσα” που μπορεί να μην είναι τα μεγαλύτερα σε πρόσληψη διαφημιστικής δαπάνης ή σε επισκεψιμότητα, είναι ικανά όμως να διαμορφώσουν πιστότητα και να χτίσουν ειδικές σχέσεις, που σε άλλα μέσα μοιάζει απίθανο να συμβεί λόγω όγκου διαφημιζομένων και πιθανής επικάλυψης προϊοντικών χαρακτηριστικών.

Στην πραγματικότητα, μιλάμε για έναν ιδιαίτερο δίαυλο επικοινωνίας, στον οποίο πομπός είναι ένας ειδικός σύμβουλος και δέκτης είναι άνθρωποι που χρειάζονται πρακτική και άμεση κατεύθυνση. Όλοι οι γονείς που θα χρειαστούν εδώ και τώρα, τις πρώτες πληροφορίες για την ενυδατική προστασία του μωρού τους, πριν πάνε στο γιατρό ή πολλές φορές αποφεύγοντας και την «αλμυρή” επίσκεψη στον παιδίατρό τους ελέω οικονομικής ένδειας.

Ταυτόχρονα να θυμηθούμε ότι ακόμη το Internet παραμένει ένα φτηνό, αν όχι το φτηνότερο, μέσο διαφήμισης, οπότε αποτελεί βασικό διαφημιστικό όχημα για κάθε νέα και φερέλπιδα εταιρεία. Αυτό που πρέπει να συμβεί τώρα, ακολουθώντας πάντα την πορεία της ουσιαστικής εξέλιξης είναι το ξεκαθάρισμα της αγοράς των παιδικών διαδικτυακών τόπων, καθώς πάρα πολλοί έχουν κάνει την εμφάνισή τους, έτσι ώστε μικροί και μεγάλοι πελάτες να βρίσκουν τον οργανικό τους χώρο αναγνωρίζοντας τις ειδικές δυνατότητες προβολής και καλύπτοντας προσδιορισμένες ανάγκες.

Κακά τα ψέματα, το διαφημιστικό κονδύλι που μπορεί να διαθέσει κανείς δεν είναι άπειρο και κυρίως δεν θα αντέξει να επενδυθεί σήμερα:σε ένα ακόμα portal ή site, όπως γινόταν παλιότερα: σε ένα ακόμη περιοδικό! Χρειάζεται ραφινάρισμα σε όλη την αγορά».

Πάνες Libero-SCA Hygiene Products
Ακριβής στόχευση, αυξανόμενη βαρύτητα

«Τα sites με τα οποία συνεργαζόμαστε σε σταθερή βάση είναι τα Babyzone.gr και Familylife.gr. Η επιλογή τους έγινε έπειτα από ερευνά αγοράς που μας έδειξε ότι πρόκειται για sites μεγάλης καθημερινής επισκεψιμότητας στο ακριβές ηλικιακό target group που απευθύνονται τα προϊόντα μας, δηλαδή νέες μαμάδες 25-40 ετών.

Το συγκεκριμένο μέσο επικοινωνίας αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια και εμείς από την πλευρά μας δίνουμε και θα δώσουμε ακόμα περισσότερη βαρύτητα σε αυτό, καθώς όλοι ξέρουμε ότι το  Internet είναι η επικοινωνία του μέλλοντος. Προς το παρόν ο τρόπος επικοινωνίας μας στα παραπάνω sites γίνεται μέσω μόνιμων banners σε συγκεκριμένες ενότητες  ανάλογα με το τι θέλουμε να επικοινωνήσουμε, π.χ., ενότητα «Είμαι Έγκυος” και ενότητα «0-2 ετών”.

Σε περιπτώσεις που πραγματοποιήσουμε συγκεκριμένα banner campaigns αναζητούμε και μέσω του media shop που συνεργαζόμαστε και άλλα τέτοιου είδους sites με την ανάλογη επισκεψιμότητα».