Οι πρώτες δράσεις αφορούν μεταξύ των άλλων στην επιδότηση εξαγωγικών και τουριστικών επιχειρήσεων, στην ενίσχυση εταιρειών για τη δημιουργία ψηφιακών καταστημάτων και στη χρηματοδότηση της ψηφιοποίησης των ασφαλιστικών ταμείων. Ειδική μέριμνα υπάρχει και για τους πολίτες, με πλέον σημαντική την επιδότηση από την επόμενη σχολική χρονιά 120.000 μαθητών της Α΄ Γυμνασίου, για την απόκτηση φορητού υπολογιστή. Το πρόγραμμα επενδύσεων των πρώτων 12 μηνών του προγράμματος ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ.

Οι εξελίξεις αυτές αποδεικνύουν ότι η ψηφιακή σύγκλιση εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα από ότι αναμέναμε. Πρόσφατη έρευνα της Focus, αποδεικνύει αύξηση της διείσδυσης του double/triple play στη χώρα μας κατά 25,2% την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2009, από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η πρόσφατη ένταση του ανταγωνισμού στο IPTV, με την είσοδο του ΟΤΕ και της HOL αναμένεται να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τους δείκτες ψηφιακής ανάπτυξης στη χώρα μας.

Στο αυτό το μοτίβο ψηφιακής ανάπτυξης κινείται το παρόν τεύχος, με σημαντικά θέματα και αφιερώματα που δίνουν αναλυτικά τη σημερινή εικόνα. Πρώτα από όλα, με ένα αναλυτικό ρεπορτάζ από τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της ψηφιακής τηλεόρασης, του IPTV, αλλά και της mobile TV. Συμπεράσματα ερευνών από όλο τον κόσμο, στατιστικά στοιχεία, καταγραφή τάσεων, αλλά και ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις προσφέρουν άφθονο υλικό για μελέτη. Πολύ ενδιαφέρουσες οι συνεντεύξεις για το θέμα του Ηλία Καββάγια, Διευθυντή υπηρεσιών IPTV του ΟΤΕ και της Ματίλντα Δουρίδα, Marketing Director της Fox Media Services Greece.

Στο ίδιο τεύχος επανακάμπτει το μηνιαίο αφιέρωμα του περιοδικού μας στο χώρο του interactive marketing, με ενδιαφέροντα θέματα που -επίσης- αφορούν στο μοντέλο της ψηφιακής σύγκλισης. Στο πλαίσιο του αφιερώματος, δημοσιεύουμε τα βασικότερα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας e-metrics, η οποία διεξάγεται με τη συνεργασία της AGB Nielsen Media Research, της Phaistos Networks και του ΙΑΒ Hellas. Βασικότερο συμπέρασμα; Το 66,9% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησαν ότι χρησιμοποιούν το internet ως κύρια πηγή ενημέρωσης. Παράλληλα, ο Francois Roux, Διευθύνων Σύμβουλος του NBC Universal International στα δίκτυα Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής μιλάει αποκλειστικά στο Marketing Week για τις νέες προοπτικές που δημιουργεί στο χώρο των media και της διαφήμισης, η σύγκλιση των τηλεπικοινωνιών με τα ΜΜΕ και η ανάπτυξη υπηρεσιών όπως το IPTV. Aφορμή στάθηκε η συνεργασία του καναλιού Universal Channel του ομίλου του με το Conn-x TV του ΟΤΕ.

Τέλος, διαβάστε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του γνωστού εκδότη Θανάση Καστανιώτη, ο οποίος μιλάει για τα πλεονεκτήματα του ελληνικού βιβλίου, αλλά και για τις νέες τάσεις που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στο χώρο των εκδόσεων.