Γιατί είναι σημαντική για τις επιχειρήσεις η ενσωμάτωση αρχών ESG;
Η συμμόρφωση με τις αρχές ESG δεν είναι μόνο μια κανονιστική υποχρέωση, αλλά αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι καταναλωτές προτιμούν εταιρείες και προϊόντα που δεσμεύονται στην αειφορία, την κοινωνική ευθύνη και την ηθική διακυβέρνηση. Επιπλέον, οι εταιρείες μπορούν έτσι να προσελκύσουν και να διατηρήσουν κορυφαίους, εργαζόμενους.
Πώς βλέπει ο Έλληνας καταναλωτής το ESG; Η Global Link διεξήγαγε διεθνή έρευνα σε 17 χώρες, καλύπτοντας 4 ηπείρους και ένα δείγμα 9.600 καταναλωτών. Η επιδίωξη στόχων ESG έχει υψηλή αποδοχή παγκοσμίως. Η έρευνα έδειξε περιορισμένη γνώση των θεμάτων ESG διεθνώς, αλλά και μεγάλο ενδιαφέρον για ενημέρωση. Ο πυλώνας του Περιβάλλοντος έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα σε όλες τις χώρες, ενώ στην Ελλάδα, ο πυλώνας της Κοινωνίας έχει αυξημένη σημασία, με την Εταιρική Διακυβέρνηση να είναι σε χαμηλότερη προτεραιότητα. Ωστόσο, υπάρχουν αμφιβολίες, ιδίως στην Ελλάδα, για την ουσιαστική δέσμευση και τα κίνητρα των εταιρειών. Είναι, λοιπόν, κρίσιμο να δοθεί έμφαση σε ουσιαστικές δράσεις με ορατό αντίκτυπο, και όχι σε συμβολικές κινήσεις.
Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην εφαρμογή ESG;
Η εφαρμογή των αρχών ESG απαιτεί επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογίες, ενώ τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα εμφανή. Μπορεί να υπάρχει έλλειψη συναίνεσης ή κατανόησης σχετικά με τη σημασία αυτών των αξιών, ενώ η ενσωμάτωσή τους μπορεί να απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.
Ποια μπορεί να είναι η συνεισφορά της έρευνας;
Η κατανόηση των προτιμήσεων και ανησυχιών της αγοράς επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους, ενισχύοντας την εικόνα τους και ανταποκρινόμενες στις προσδοκίες των καταναλωτών. Όλοι οι stakeholders, όπως επενδυτές, προμηθευτές, προσωπικό και πελάτες, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στις έρευνες. Αυτές οι έρευνες πρέπει να είναι tracking ώστε να παρακολουθούν τις τάσεις της κοινής γνώμης και τη διαχρονική εξέλιξη της εταιρικής εικόνας.