Oι ίδιοι φορείς, με τη συνεργασία της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) επεξεργάζονται παράλληλα έναν άλλο κώδικα δεοντολογίας, o oποίος αφορά στο content των digital media. To ποιοτικό περιεχόμενο στα μέσα αυτά, είναι σαφές ότι βοηθά παράλληλα στη δημιουργία ποιοτικού διαφημιστικού περιβάλλοντος για brands και υπηρεσίες. Οι παραπάνω δύο πρωτοβουλίες αναδεικνύουν την ανάγκη χάραξης -αλλά και τήρησης-, κανόνων δεοντολογίας στο ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς της Επικοινωνίας, των Media και του Μarketing. Προφανώς η ανάγκη αυτή μαρτυρά ότι υπάρχουν προβλήματα στον τρόπο που κάποιοι αντιλαμβάνονται την Επικοινωνία και το δημοσιογραφικό λειτούργημα. Σύμφωνα με στοιχεία του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), λίγο περισσότερες από 50 το χρόνο είναι οι διαφημίσεις που εντοπίζονται να παραβιάζουν τον ΕΚΔ-Ε. Την ίδια στιγμή, τα προβλήματα που δημιουργούνται από το content κάποιων sites και portals είναι πολλά και βαίνουν αυξανόμενα: Αναξιόπιστες πηγές, κατευθυνόμενα κείμενα, κάκιστος χειρισμός της γλώσσας.

Στα χρόνια της κρίσης, οι συμβιβασμοί και οι αστοχίες ήταν περισσότερες, θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία και το κύρος διαφημιστικών εταιρειών, διαφημιζόμενων, μέσων. Λίγο πριν τα προβλήματα αυτά περάσουν τις «κόκκινες γραμμές», τα θεσμικά όργανα της αγοράς κινητοποιούνται για να προστατεύσουν τη δουλειά τους. Και πολύ ορθώς πράττουν. Με μια υποσημείωση ωστόσο: Οι κανόνες όσο αναγκαίο είναι να υπάρχουν, άλλο τόσο απαραίτητο είναι να εφαρμόζονται από όλους και όχι επιλεκτικά. Ευτυχώς, το ΣΕΕ στα 10 χρόνια λειτουργίας του – και πάντα με τη στήριξη ΕΔΕΕ και ΣΔΕ -, έχει λειτουργήσει υποδειγματικά, συντελώντας τα μέγιστα στην προστασία του κύρους και της αξιοπιστίας ολόκληρου του κλάδου. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να συνεχιστεί και να ενταθεί, διότι οι ενδείξεις φανερώνουν ότι τα προβλήματα δεοντολογίας δεν θα εκλείψουν εύκολα.