Σοβαρά τώρα, φίλες και φίλοι, μπορεί τα ψηφιακά Μέσα να έχουν συμβάλει κατά πολύ στο να γίνονται διάσημοι όλο και περισσότεροι άνθρωποι που κανονικά δεν θα είχαν κανέναν λόγο να γίνουν, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλοι αυτοί οι «νεο-διάσημοι» μπορούν να διαχειριστούν τη δημοσιότητά τους. Κάπως έτσι ο σκηνοθέτης Jason Russell, για τον οποίο γράφαμε και εμείς τις προάλλες λόγω της μίνι ταινίας Kony 2012, κατάφερε μεν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να κινήσει το ενδιαφέρον δεκάδων εκατομμυρίων ανθρώπων, αλλά πολύ σύντομα έπαθε ακραίο νευρικό κλονισμό και κατέληξε να νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική της Καλιφόρνιας, επειδή συνελήφθη να τρέχει γυμνός στους δρόμους. Αυτά για να τα βλέπουν μερικοί γνωστοί και φίλοι…

Πάμε όμως τώρα στα δικά μας. Και τα δικά μας λένε πως εδώ και λίγους μήνες το Facebook έχει μετακομίσει σε νέες εγκαταστάσεις και το μεγάλο αφεντικό, ο Mark Zuckerberg, κάλεσε το προσωπικό να βάλει τις δικές του πινελιές στα κτίρια. Όπου θέλουν. Δεν χρειάστηκε να το επαναλάβει. Κάποιοι μηχανικοί και σχεδιαστές πήραν τις σκάλες και ανέβηκαν στην ταράτσα σε ένα από τα κτίρια του συγκροτήματος, με όλα όσα χρειάζεται κανείς για να αφήσει το αποτύπωμά του σε ένα κτίριο. Αποτέλεσμα αυτού ένα QR code τεραστίων διαστάσεων που περιμένει ανυπόμονα τους δορυφόρους να το φωτογραφίσουν. Σίγουρα θα το δούμε κάποια στιγμή στους online χάρτες της Google και της Microsoft και σίγουρα πολλοί θα σπεύσουν να το «διαβάσουν» χρησιμοποιώντας το smartphone τους και, βέβαια, μια κατάλληλη εφαρμογή για την επεξεργασία κωδικών QR.

Αυτό όμως είναι το λιγότερο στην κουβέντα. Το πιο σοβαρό είναι ότι οι προσπάθειες της Facebook να κάνει το δίκτυό της δημοφιλέστερο στους διαφημιστές φαίνεται ότι αποδίδουν – αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν διάφορα στελέχη διαφημιστικών εταιρειών και διαφημιζομένων σε πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε το πρακτορείο Reuters.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οκτώ εκατομμύρια διαφημιζόμενοι κάθε είδους μετέφεραν την παρουσία τους στις καινούργιες εταιρικές σελίδες του Facebook εντός δέκα ημερών από την ανακοίνωση του νέου «Μέσου» και δεν είναι λίγες αυτές που ήδη είδαν σημαντικά οφέλη, αν και, ως είθισται να συμβαίνει στη διαφήμιση, όχι άμεσα μετρήσιμα επί των πωλήσεων (το περιβόητο «return on investment» ή ROI).

Βεβαίως για τη Facebook, και δη ενόψει εισόδου στο χρηματιστήριο, το θέμα δεν είναι αν διαφημιζόμενοι και διαφημιστές παίρνουν πίσω ένα μέρος της επένδυσής τους, αλλά αν θα καταφέρει να τους πείσει να χρησιμοποιούν τις πληρωμένες διαφημιστικές της υπηρεσίες, οι οποίες, μεταξύ άλλων, αξιοποιούν το πρόσφατο timeline – για όσους αναρωτιούνταν ποιος ο λόγος ύπαρξης της συγκεκριμένης «αναβάθμισης της εμπειρίας».