Η ιστορία της Hellenic Technologies ξεκίνησε το 2005 από τρεις φίλους και ένα μικρό γραφείο. Σήμερα, η εταιρεία έχει να δείξει εκείνα τα success stories που μπορεί να δημιουργήσει μια καλά οργανωμένη στρατηγική digital marketing και η σκληρή δουλειά.

Ξεκινώντας από ένα μικρό γραφείο 30 τετραγωνικών, οι Πάτρικ Αμπεντίν, Γιώργος Τσαρούχας και Γιάννης Καμπάς, δώδεκα χρόνια μετά, μπορούν να δηλώνουν περήφανοι για τα αποτελέσματα που έχουν να επιδείξουν οι πελάτες τους, μικροί και μεγάλοι. Αλλά και για τα success stories που μπορεί να δημιουργήσει μια καλά οργανωμένη στρατηγική digital marketing και η σκληρή δουλειά.

MW: Η Ηellenic Technologies από το 2005 έχει διαγράψει μια ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία, με μεγάλους πελάτες στο δυναμικό της, όπως οι Randstad, Marks & Spencer, Crocs, κ.α. Ποιο είναι το αντικείμενό σας και πώς έχει αναπτυχθεί η φιλοσοφία σας;
Πάτρικ Αμπεντίν: Κάθε επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί και να βρίσκεται κοντά στις εξελίξεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, οφείλει να παρουσιάζει τη δραστηριότητά της σε σύγχρονα μέσα προβολής, όπως είναι το διαδίκτυο. Ξεκινώντας από την κατασκευή ιστοσελίδων-eshop ή τη δημιουργία online εφαρμογών και στην συνέχεια με το digital marketing, η Hellenic Technologies αναλαμβάνει να δημιουργήσει την ολοκληρωμένη εικόνα κάθε επιχείρησης.

Σταθερός στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε μαζί με τους πελάτες μας και να είμαστε πάντα σε θέση να παρέχουμε καινοτόμες ιδέες σε κάθε ανάγκη. Παράλληλα, κάθε καινούριο project είναι για εμάς μια νέα πρόκληση που θέλει νέες λύσεις. Από την πρώτη μέρα μέχρι σήμερα, μέσα στην εταιρική δομή, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα. Φιλοσοφία μας είναι να βρισκόμαστε διαρκώς δίπλα στους πελάτες μας, με τεχνική υποστήριξη, συμβουλευτικές υπηρεσίες και να γινόμαστε μέρος της επιχειρηματικής τους δράσης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξή τους.

Πιστεύετε ότι το digital marketing μπορεί να βοηθήσει μια μικρότερη εταιρεία να ξεχωρίσει στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον;
Η απάντηση είναι ναί και μπορώ με μεγάλη ευκολία να προσθέσω πως, με σίγουρα αποτελέσματα, μπορεί όχι απλά να διακριθεί και να ξεχωρίσει αλλά να ξεπεράσει σύντομα και τις μεγαλύτερες εταιρείες, αν βέβαια εκμεταλλευτεί σωστά τις δυνατότητες που μπορεί να της παρέχει μια σωστή, οργανωμένη και λειτουργική στρατηγική digital marketing. Όλα αυτά μπορούν να επιτευχθούν εάν και εφόσον η εταιρεία μπορεί να υποστηρίξει την άμεση και ταχύτατη ανάπτυξή της και είναι ικανή να παρέχει σωστά τις υπηρεσίες που υπόσχεται στο καταναλωτικό της κοινό.

Ειδάλλως, θα είναι χαμένη η προσπάθεια και το budget που θα δαπανήσει. Εμείς είμαστε περήφανοι που σαν εταιρεία έχουμε αναλάβει αντίστοιχα project μικρών εταιρειών που τους βοηθήσαμε, σε μεγάλο ποσοστό, στην άμεση ανάπτυξή τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το eshop Marlena.gr, το οποίο έχει γυναικεία ποιοτικά και οικονομικά ρούχα. Στην αρχή ξεκίνησε σαν μικρό project αλλά στη πορεία εξελίχθηκε σε ένα πολύ δυνατό eshop. Με τη στοχευμένη διαφήμιση που έχουμε εφαρμόσει, σε μικρό κιόλας χρονικό διάστημα, έχει καταφέρει να «ξεπουλήσει» τα περισσότερά του ρούχα.

Για αυτήν την επιτυχία το μόνο που μπορούμε να αισθανθούμε είναι η απόλυτη περηφάνια γιατί καταφέραμε σε συνεργασία με τον πελάτη, που έχει ένα πολύ ωραίο προϊόν, και σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία μας να έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Όμως δεν επαναπαυόμαστε ποτέ και αυτό μας κάνει να είμαστε ακόμα πιο ανταγωνιστικοί για να μπορούμε να ξεχωρίζουμε κάθε μέρα και να κρατάμε υψηλή θέση στο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Σε ποιο στάδιο ωριμότητας πιστεύετε ότι βρίσκεται σήμερα ο Έλληνας χρήστης του internet και σε ποιο ο Έλληνας επιχειρηματίας;
Πλέον ο Έλληνας ασχολείται πολύ περισσότερο με το internet παρά με οτιδήποτε άλλο. Είτε είναι στη δουλειά, είτε έξω με φίλους του ή στο σπίτι, ασχολείται με το διαδίκτυο και κυρίως από το smartphone του και πλοηγείται σε διάφορες σελίδες στο internet. Έχει παρατηρηθεί η αύξηση του mobile internet εξαιτίας των smartphones, επίσης έχουν αυξηθεί κατά πολύ μεγάλο ποσοστό οι αγορές μέσω διαδικτύου. Έτσι, συμπεραίνουμε ότι μέρα με τη μέρα όλο και πιο πολύ εξοικειώνονται οι Έλληνες με το διαδίκτυο, γεγονός που συμβαδίζει με την τεχνολογία και την εποχή μας. Επιπρόσθετα, και ο Έλληνας επιχειρηματίας προσπαθεί να ακολουθήσει την τάση του κόσμου και έχει στραφεί σε σημαντικό ποσοστό προς το διαδίκτυο και προσπαθεί με κάθε τρόπο να το εκμεταλλευτεί προς όφελος της επιχείρησής του ή τουλάχιστον να προσπαθήσει.

Ευτυχώς, ένα μεγάλο μερίδιο των Ελλήνων επιχειρηματιών έχει αρχίσει να ξεφεύγει από το παραδοσιακό μάρκετινγκ και έχει ξεκινήσει να στρέφεται προς το ψηφιακό μάρκετινγκ. Αν όχι όλες οι επιχειρήσεις, οι περισσότερες έχουν ιστότοπο, και πολλοί από αυτούς έχουν πολύ αξιόλογα website, το οποίο είναι πολύ ευχάριστο γεγονός γιατί έτσι επιβεβαιώνεται πως συμβαδίζουν με την τάση της αγοράς παγκοσμίως. Πρέπει όλοι οι επιχειρηματίες να καταλάβουν πως μια σωστή, οργανωμένη και καινούργια ιστοσελίδα που έχει τη δυνατότητα να την διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης είναι κάτι παραπάνω από μια ωραία βιτρίνα της εταιρείας τους.

Η Ελλάδα είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες e-commerce αγορές στην Ευρώπη. Από την εμπειρία σας, ποια είναι τα ζητούμενα των εταιρειών;
Ένα μεγάλο μερίδιο των πελατών μας είναι ιδιοκτήτες eshop και πολύ πετυχημένων μάλιστα. Αυτό μας χαροποιεί γιατί μπορούμε να έχουμε στο portfolio της εταιρείας μας το μέλλον της αγοράς, επειδή πολύ απλά τα eshop αποτελούν το σίγουρο μέλλον. Εμείς από τη δική μας πλευρά βλέπουμε πως ο μέσος καταναλωτής στρέφεται στη διαδικτυακή αγορά όλο και πιο πολύ. Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα αναπτύσσονται με ταχύτατο ρυθμό, μεγαλύτερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη.

Κατά μέσο όρο, οι αγορές online ανά άτομο στην Ελλάδα φτάνουν περίπου τα 1.273 ευρώ το χρόνο, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη κυμαίνονται γύρω στα 800 ευρώ. O τζίρος του online shopping στην Ελλάδα της κρίσης πέρυσι έσπασε το φράγμα των 3 δισ. ευρώ, φθάνοντας τα 3,8 δισ., γεγονός εξαιρετικά αισιόδοξο. Η εταιρεία μας διαχειρίζεται μεγάλους και μικρούς λογαριασμούς, παρέχοντας υπηρεσίες digital marketing, τόσο σε ιστοσελίδες όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα, επιτυγχάνοντας τζίρους χιλιάδων ευρώ το μήνα για τους πελάτες μας.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας πλάνα;
Η εταιρεία μας, όπως και κάθε άλλη εταιρεία, σαν βασικό μελλοντικό πλάνο έχει την επέκταση του πελατολογίου της και τη βελτίωσή της, ώστε να μπορεί να προσφέρει παραπάνω υπηρεσίες στους πελάτες της και να έχει τη δυνατότητα όχι απλά να τους διατηρεί αλλά να είναι και απόλυτα ικανοποιημένοι. Εμείς, εκτός αυτού του πλάνου, έχουμε και άλλα πολλά και πιο σημαντικά. Θέλουμε και προσπαθούμε να είμαστε ένα βήμα μπροστά από την εποχή και μπορώ να πω πως το καταφέρνουμε με απόλυτη επιτυχία και σκληρή δουλειά, επειδή διαβάζουμε καθημερινά και αναπτύσσουμε το know-how πάνω στο data driven digital marketing και ό,τι αυτό μπορεί να προσφέρει.

Όταν λέω καθημερινά το εννοώ, δεν υπερβάλω καθόλου, γιατί είναι γνωστό πως ο συγκεκριμένος κλάδος είναι φαινόμενο, αναπτύσσεται πιο γρήγορα και από τον κλάδο της ιατρικής. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι οι κολοσσοί Google και Facebook έχουν φτάσει στα οικονομικά μεγέθη αυτά, απορροφώντας σχεδόν το 90% όλου του digital marketing. Δυστυχώς, πολλοί νομίζουν πως το ψηφιακό μάρκετινγκ σημαίνει μια απλή ανάρτηση στο Facebook ή λέξεις κλειδιά στο Google, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι μία ολόκληρη επιστήμη, την οποία θέλουμε να την περάσουμε στον κόσμο. Digital marketing δεν είναι να αναρτήσουμε θέματα στο Facebook και να ξοδεύουμε χρήματα κερδίζοντας like, όπως αντίστοιχα και στο Google, εισάγοντας λέξεις κλειδιά, το οποίο μας αποφέρει μη έγκυρη επισκεψιμότητα. Αυτά είναι απλά ένα κομμάτι του πάζλ, το οποίο δεν πρόκειται να δουλέψει σωστά εάν δεν έχει γίνει η απαραίτητη προεργασία.

Όσον αφορά στις ιστοσελίδες, αποφασίσαμε να επενδύσουμε ενεργά στο WordPress και στο WooCommerce που πλέον καταλαμβάνουν το 40% της αγοράς και είναι λογικό να συμβαίνει αυτό, λόγω του ότι είναι δωρεάν, πολύ εύχρηστο στη διαχείρισή του για τον πελάτη και διαθέτει τεράστια κοινότητα προγραμματιστών που το αναπτύσσουν συνεχώς σε καθημερινή βάση. Για αυτόν τον λόγο δε μπορεί καμία CMS commercial πλατφόρμα να συγκριθεί με το WordPress. Είναι διαφορετικό ένα λογισμικό να το δουλεύουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι και διαφορετικό να το υποστηρίζει μία μικρή ομάδα ανθρώπων. Την υποστήριξή μας στο WordPress την δείχνουμε έμπρακτα συμβάλλοντας σαν Gold χορηγοί στο φετινό Word Camp που διοργανώνεται στην Αθήνα στο Μέγαρο Μουσικής.