H spiritup LAB επιβεβαίωσε στα πρόσφατα Social Media Awards ότι, ο συνδυασμός δημιουργικότητας και στρατηγικής στα social media οδηγεί κατευθείαν στην αποτελεσματικότητα, τόσο τα brands όσο και τα agencies.

Στην πρόσφατη τελετή απονομής των Social Media Awards, η spiritup LAB «σήκωσε» έξι σημαντικά βραβεία, 2 Χρυσά (Integration & Innovation – Best Integration of Social Media and Offline Campaign – Village – 300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας και Best Overall Brand Presence on Twitter- FHP Hellas – Vileda) και 4 Ασημένια (Best Use of Social Media for a Consumer Brand- Wettex – Το τέλειο έγκλημα, Best Social Media Strategy- Best Social Media Strategy for Product Launch- Vileda – Η Λίλη έχει dirtia!, Best Use of Pinterest- Hellenic Duty Free Shops και Best Content Marketing in Social Media- Hawaiian Tropic – Γοργόνες στη Στεριά). O Παντελής Μπακής, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας αναλαμβάνει να μας συστήσει την εταιρεία του, την προσέγγιση που ακολουθεί όσον αφορά στα social media, αλλά και τη marketing δυναμική «μικρότερων» -τουλάχιστον για τους marketers στην Ελλάδα- social media, όπως το Twitter και το Pinterest. 

Marketing Week: Θέλετε να μας συστήσετε τη spiritup LAB;
Παντελής Μπακής:
Η spiritup LAB είναι ένα creative digital agency που δίνοντας έμφαση στον συνδυασμό στρατηγικής και δημιουργικότητας, έχει ως στόχο να σχεδιάζει μοναδικές εμπειρίες για το online κοινό των brands που αναλαμβάνει, με σημαντικά αποτελέσματα. Για να πετυχαίνει τους στόχους της απασχολεί κάποιους από τους καλύτερους δημιουργικούς, copywriters και πάνω από όλα marketers της αγοράς, με τα μυαλά και την εμπειρία των οποίων, παρέχει συνολικές υπηρεσίες στους πελάτες.

Πιο συγκεκριμένα, ασχολείται από τη δημιουργία μίας επιτυχημένης banner καμπάνιας μέχρι την κατασκευή μίας πολύπλοκης εφαρμογής, από Facebook applications και minisites, μέχρι ecommerce sites και online games. Πιστεύοντας στη δυναμική του συνδυασμού online και offline, διοργανώνουμε events, υλοποιούμε εφαρμογές που «τρέχουν» σε διάφορους φυσικούς χώρους, όπως στάσεις λεωφορείων, supermarkets κ.ο.κ., πάντα με τη χρήση της τεχνολογίας και του interactivity που μας διακρίνει.
Στη spiritup LAB πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό για ένα brand να ακολουθεί μία καλά οργανωμένη και σχεδιασμένη στρατηγική και ένα digital agency, εκτός από το implementation, θα πρέπει να διαθέτει τις γνώσεις και τα απαραίτητα εργαλεία για να καθοδηγεί το brand σε κάθε του βήμα στο internet.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μας έχουν εμπιστευτεί αρκετά από τα σημαντικά brands της ελληνικής αγοράς όπως, Mercedes-Benz Ηellas, Forthnet, Nova, Vileda, Wettex, Smart, Village, Pillsbury, Schwarzopf, KLM, AirFrance, Stoli, Enikos.gr, Newsbeast.gr, Energizer, Wilkinson, Hawaiian Tropic, Hellenic Duty Free Shops, Syoss, Palette κ.α.

Παρατηρώντας τα βραβεία που κερδίσατε, μου κάνει εντύπωση ότι το βραβείο Best Overall Brand Presence on Twitter κέρδισε η Vileda. Η παρουσία δηλαδή ενός brand προϊόντος οικιακής χρήσης που απευθύνεται σε μεγαλύτερες ηλικίες, σε ένα social medium που απευθύνεται σε νεότερες ηλικίες. Μπορείτε να εξηγήσετε αυτό το –εκ πρώτης όψεως- παράδοξο;
Όχι και τόσο παράδοξο! Πρώτα απ’όλα, το Twitter αν και «νέο» σχετικά μέσο στην Ελλάδα, έχει τα τελευταία χρόνια δει μια σημαντική εξέλιξη και άνοδο, όχι μόνο στο νεανικό κοινό αλλά και σε μεγαλύτερες ηλικίες, χάρη στο σημαντικό push από τηλεοπτικές εκπομπές, οι οποίες εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες άμεσης επικοινωνίας με το κοινό και «έσπρωξαν» το μέσο μέσα από καθημερινούς διαγωνισμούς και τη δυνατή social παρουσία των αγαπημένων παρουσιαστριών. Ο δικός μας λογαριασμός @ViledaGR δεν απευθύνεται όμως μόνο σε μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά σε όλο το δραστήριο κοινό που τουιτάρει καθημερινά. Μελετώντας τις συμπεριφορές και τα trends του ελληνικού κοινού, ανακαλύψαμε πως ένα από τα δημοφιλέστερα θέματα των ελληνικών tweets έχουν να κάνουν… με την καθαριότητα, ή πιο συγκεκριμένα με τη «φασίνα».

Οι χρήστες το βλέπουν σαν ένα αναγκαίο «κακό» της παντρεμένης ή εργένικης ζωής, το οποίο «ξορκίζουν» μέσα από τα χιουμοριστικά ή γκρινιάρικα tweets τους. Εδώ έρχεται και η @ViledaGR, με διαφορετική social στρατηγική προσέγγιση από τα υπόλοιπα μέσα μας, για να μιλήσει για την καθαριότητα με τρόπο πιο άμεσο και αβανταδόρικο, αλλά και να συνομιλήσει χιουμοριστικά με όλους τους χρήστες, οι οποίοι καθημερινά τουιτάρουν για τις δουλειές του σπιτιού. Οι χρήστες έχουν από την πρώτη μέρα αντιδράσει πολύ θετικά, ανοίγοντας διάλογο με το brand και εντάσσοντας τη Vileda στα περίφημα «household ονόματα» της ελληνικής τουιτερόσφαιρας.

Με δεδομένη και τη βράβευσή σας στην κατηγορία Best Use of Pinterest, ποια πιστεύετε ότι είναι η marketing δυναμική του εν λόγω μέσου;
Tο Pinterest (pin+interest) είναι ένας ευχάριστος και πρακτικός τρόπος να οργανώσεις σε φακέλους (boards) ό,τι ενδιαφέρον βρίσκεις στον κόσμο του διαδικτύου, ακολουθώντας τη λογική του «bookmark». Την ίδια στιγμή, λειτουργεί και ως μία πολύτιμη μηχανή αναζήτησης. Η διαφορά του από τα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα έγκειται στο γεγονός ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη φωτογραφία, η οποία δεν αποτυπώνει απλά την πληροφορία, αλλά λειτουργεί και ως ενεργός σύνδεσμος. Δεδομένης, λοιπόν, της τεράστιας δυναμικής της φωτογραφίας στον κόσμο των social media, το Pinterest προχωράει ένα βήμα παραπέρα χρησιμοποιώντας την εικόνα ως ισχυρό πόλο έλξης για αναζήτηση πληροφοριών.

Είναι ένα σχετικά καινούριο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο γνωρίζει τεράστια δυναμική, διαθέτει πιστό, φανατικό κοινό, ενώ έχει αρχίσει να βρίσκει τη θέση του στην ελληνική αγορά. Παρόλ’ αυτά, βέβαια, πρέπει να χρησιμοποιείται στο πλαίσιο μίας ολοκληρωμένης και καλά σχεδιασμένης στρατηγικής, καθώς, δεν ταιριάζουν όλα, παντού. Πρέπει να καθορίζουμε ξεκάθαρα τους εκάστοτε στόχους και να χρησιμοποιούμε τα μέσα εκείνα που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν για τους πετύχουμε καλύτερα.

Δικός μας στόχος στη χρήση του Pinterest για τον πελάτη μας «Hellenic Duty Free Shops» ήταν να ανοίξουμε έναν ζωντανό και δυναμικό δίαυλο επικοινωνίας με το κοινό του εξωτερικού, που είτε ταξιδεύει στην Ελλάδα είτε αγαπάει ιδιαίτερα τα χρώματα, τα αρώματα και τις γεύσεις της χώρας μας. Θελήσαμε να προβάλλουμε τα θετικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας, να δώσουμε την ευκαιρία σε ανθρώπους του εξωτερικού να τη γνωρίσουν και -γιατί όχι- να προγραμματίσουν το επόμενο ταξίδι τους στη χώρα μας. Αποδείχτηκε ότι ήταν μία ιδιαίτερα επιτυχημένη στρατηγική, καθώς αποσπάσαμε το ασημένιο βραβείο στην κατηγορία «Best Use of Pinterest».


Πέρα από το Facebook, πιστεύετε ότι οι έλληνες marketers είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν στα μικρότερα social media, όπως το Pinterest; Με ποια επιχειρήματα θα τους «πείθατε» για αυτό;
Το ισχυρότερο, ίσως, επιχείρημα είναι το γεγονός ότι αυτήν τη στιγμή αρκετά brands έχουν έντονη παρουσία στο Pinterest και μάλιστα με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το κριτήριο δεν πρέπει να είναι πόσο δημοφιλές είναι το κάθε social medium, όπως ενδεχομένως το Facebook, αλλά οι στόχοι, γενικότεροι και ειδικότεροι, που έχει κάθε brand, καθώς επίσης και το κοινό που θέλει να απευθυνθεί. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα brands απευθύνονται σε πολύ ειδικό κοινό.

Πώς να απευθυνθείς σε χρήστες του εξωτερικού που αγαπούν τα ταξίδια και την Ελλάδα, ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα; Πώς μπορείς να βρεις εύκολα και γρήγορα τους χρήστες που αγαπούν π.χ. τη διακόσμηση ή λατρεύουν τη μαγειρική; Το Pinterest σου παρέχει όχι απλά ένα κοινό, αλλά τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα των χρηστών με βάση τα οποία μπορείς να επιτύχεις μία απόλυτα στοχευμένη και καθημερινή επικοινωνία.

Με δεδομένη την ταχύτητα που αναπτύσσονται σήμερα τα social media, αλλά και την ταχύτητα που εντάσσονται στο συνολικό marketing budget των εταιρειών, ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι ευκαιρίες και οι παγίδες για τους marketers;
Αν και η ταχύτητα δεν είναι πάντα ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου γενικότερα, εμάς ως spiritup LAB, μας ιντριγκάρει να δραστηριοποιούμαστε σε ένα χώρο που εξελίσσεται ραγδαία, που μας κρατάει διαρκώς σε εγρήγορση και κυρίως δίνει τροφή στη δημιουργικότητά μας. Από την άλλη πλευρά βέβαια υπάρχουν και αρκετοί κίνδυνοι, με τον πιο σημαντικό να είναι η ενασχόληση και η αφιέρωση χρόνου, αλλά και χρήματος, σε Μέσα που ενώ σήμερα πλασάρονται ως «trends», αύριο απλά να μην υπάρχουν.

Με την ίδια ταχύτητα που ένα Μέσο μπορεί να γίνει trend, μπορεί αύριο να βρεθεί στα αζήτητα. Όπως και νά’ χει βέβαια, νομίζω, ότι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είναι σαφώς πολύ περισσότερες από τις πιθανές παγίδες, γεγονός που κάνει τον χώρο μας σπουδαίο και ταχύτητα αναπτυσσόμενο στην ελληνική αγορά, μία αγορά που, μην ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια υποφέρει.