Ο Πάνος Δεληγιάννης μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2010 ήταν Διευθυντής του περιοδικού Ευ Ζην, ενώ από το 1996 μέχρι το 2010 εργαζόταν στη Δέσμη Εκδοτική (Αθηνόραμα, Ευ Ζην, Alpha Guide) σε διάφορες επιτελικές θέσεις, σχετικές πάντα με το αντικείμενό του. Πριν μερικές εβδομάδες, ανέλαβε και τη διεύθυνση της ελληνικής έκδοσης του αγγλικού Whisky Magazine, που θεωρείται η βίβλος για την παγκόσμια αγορά του ουίσκι. Είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη συνομιλία μαζί του για το «The Food & Leisure Guide».

Marketing Week: Θα μπορούσε να πει κανείς, «άλλο ένα portal» για τη γευσιγνωσία μέσα σε δεκάδες άλλα. Η μελέτη του όμως αποδεικνύει ότι δεν είναι έτσι, δεδομένου ότι το FnL έχει στοιχεία που δεν συναντάμε αλλού, όπως π.χ. το γεγονός ότι δεν δέχεται διαφημίσεις από εστιατόρια και κρασιά, έτσι ώστε να μπορεί να είναι αντικειμενικό στις κρίσεις του…

Πάνος Δεληγιάννης: Πιστεύω ότι αν πάσχει από κάτι το Ιnternet, στην Ελλάδα τουλάχιστον, είναι από την έλλειψη επώνυμης άποψης και αξιοπιστίας. Διαβάζουμε διαρκώς πράγματα σε διάφορα sites, ανυπόγραφα ή με ψευδώνυμα ή υπογεγραμμένα από ανθρώπους χωρίς σημαντική πορεία στον χώρο, που σχολιάζουν το κάθε τι. Θεωρώ ότι το Food & Leisure Guide (FnL) διαφοροποιείται καταρχήν σε αυτό το θεμελιώδες σημείο.

Κάποιος μπαίνοντας στο site βλέπει τη βασική ομάδα των συνεργατών και ένα μικρό βιογραφικό του καθενός που δικαιολογεί το γιατί μπορεί να εκφράζει άποψη στον συγκεκριμένο χώρο. Η βασική φιλοσοφία του FnL είναι η ενημέρωση με άποψη, η επώνυμη κριτική που να είναι και να φαίνεται αξιόπιστη, εξ ου και η άρνηση διαφήμισης εστιατορίων και οινοπαραγωγών.

Πιστεύω ότι ιδιαίτερα σε τόσο δύσκολες εποχές ο κόσμος έχει ανάγκη από αξιολογημένη πληροφορία που τον προφυλάσσει από το να σπαταλήσει χρήμα και χρόνο.

Marketing Week: Το Food & Leisure Guide συνδυάζει τη γευσιγνωσία με τα ταξίδια. Ποιο το σκεπτικό πίσω από αυτόν τον συνδυασμό;

Πάνος Δεληγιάννης: Γαστρονομία και ταξίδι είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, καθώς μια γεύση, ένα κρασί, μια κουζίνα διηγείται και την ιστορία ενός τόπου. Όμως το βασικότερο είναι ότι και τα δυο είναι σημαντικότατες πλευρές της ευζωίας, της χαράς της ζωής που όλοι έχουμε ανάγκη και που δεν είναι απαραίτητο να πληρώνουμε ακριβά για να απολαύσουμε.

Marketing Week: Το Food & Leisure Guide μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό διαφημιστικό όχημα για σειρά προϊόντων και υπηρεσιών;

Πάνος Δεληγιάννης: Το κοινό που επιλέγει να ενημερώνεται από το FnL είναι άνθρωποι σύγχρονοι, απαιτητικοί, που επιλέγουν την άποψη και δεν στέκονται μόνο στην επιφάνεια. Είναι opinion leaders στους τομείς που καταπιάνεται το site, όμως κακά τα ψέματα, για να ασχολείται κάποιος σήμερα με τη γαστρονομία και το ταξίδι είναι επίσης ένας άνθρωπος κοσμοπολίτης, που αρνείται να υποκύψει στην καταθλιπτική ατμόσφαιρα της εποχής, που διεκδικεί το δικαίωμά του να περνά όμορφες στιγμές. Είναι λοιπόν ένα κοινό που πιστεύω ότι ενδιαφέρει ιδιαίτερα τη διαφημιστική αγορά.

Από την άλλη μεριά, πιστεύω ότι το FnL είναι μια ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα που προσφέρει εξαιρετικό περιβάλλον, ιδιαίτερα για premium προϊόντα. Παράλληλα, ένα site που βασίζεται στην έκφραση άποψης και την αξιολογημένη πληροφορία, θεωρώ ότι αποτελεί δυνατό διαφημιστικό Μέσο.

Marketing Week: Θεωρείτε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που μπορούν να διαφημιστούν μέσα από το Food & Leisure Guide;

Πάνος Δεληγιάννης: Είναι προφανές ότι προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με τη γαστρονομία, το αλκοόλ και το ταξίδι, είναι ο βασικός πυρήνας των διαφημιζομένων. Από εκεί και πέρα όμως υπάρχει μια μεγάλη σειρά άλλων προϊόντων από αυτοκίνητα και τράπεζες, μέχρι ρολόγια και συσκευές, που απευθύνονται σε κοινό με αυτές τις αξίες και τον τρόπο ζωής.

Marketing Week: Όσον αφορά στο περιεχόμενο, με ποια συχνότητα ανανεώνεται και ποιοι άνθρωποι «κρύβονται» πίσω από αυτό;

Πάνος Δεληγιάννης: Το περιεχόμενο του Food & leisure Guide ανανεώνεται κάθε Τετάρτη με καινούργιες στήλες στους επιμέρους τομείς του. Καθημερινά όμως προστίθενται σχόλια και μικρές ειδήσεις αξιοποιώντας και το Twitter, ενώ σχεδιάζουμε και ένα section με blogs όπου γνωστοί και λιγότερο γνωστοί bloggers του χώρου της γεύσης και του ταξιδιού, θα αναρτούν τα post τους ακόμη και κάθε μέρα.

Marketing Week: Απ’ ό,τι βλέπω έχετε αξιοποιήσει σε έναν βαθμό τα Social Media. Σε ποιον βαθμό θα προχωρήσει αυτή η αξιοποίηση;

Πάνος Δεληγιάννης: Θα προχωρά συνεχώς μια και τα Social Media είναι πολύτιμη βοήθεια. Επιπλέον όμως, φιλοδοξώ το FnL να δημιουργήσει μια κοινότητα ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία και το ταξίδι, οι οποίοι θα μπορούν να συνομιλούν μεταξύ τους, να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις, σεμινάρια, γεύματα, γευσιγνωσίες κ.λπ.