Δύσκολη χρονιά και για μεγάλες αλυσίδες

Σε θέση “οδηγού” ανάπτυξης στον κλάδο βρέθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος (ο όμιλος περιλαμβάνει και την ΕΝΑ Ενοποιημένες Αγορές) με αύξηση πωλήσεων 3,22% (50,8 εκατ. ευρώ) και πωλήσεις 1,62 δισ. ευρώ πωλήσεις. Εντυπωσιακή ήταν η άνοδος των πωλήσεων της Μασούτης, κατά 10,64%. Συνολικά, οι 10 όμιλοι και εταιρείες παρουσιάζουν αρνητικά καθαρά αποτελέσματα προ φόρων (-181,5 εκατ. ευρώ), ενώ οι αντίστοιχες ζημιές προ αποσβέσεων είναι -4,1 εκατ. ευρώ. Όμως, υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των 10 πρώτων. Εξαιρετική ήταν η χρονιά για τη Μασούτης (κερδοφορία +8,48%).

Την αμέσως επόμενη μεγαλύτερη βελτίωση εμφάνισαν η Πέντε (+4,60%) και η Μετρό (+4%). Τα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα εξακολουθούν να έρχονται από την Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος. Ο ηγέτης της κερδοφορίας του κλάδου αύξησε τα κέρδη του ομίλου κατά 1,68%, από 54,8 εκατ. ευρώ σε 55,7 εκατ. ευρώ, κατακτώντας έτσι για άλλη μια χρονιά την πρώτη θέση ως προς την κερδοφορία στον κλάδο, με διαφορά από τον δεύτερο.

Αμέσως μετά, για 2η συνεχή χρονιά, τα περισσότερα καθαρά κέρδη έχει η Σκλαβενίτης (19,3 εκατ. ευρώ), μειωμένα σε σχέση με το 2010 αλλά με σημαντικά περισσότερες πωλήσεις, κατά 69,6 εκατ. ευρώ (+5,84%), φτάνοντας τα 1,63 δισ. ευρώ. Η λεπτομερής καταγραφή και ανάλυση ων οικονομικών στοιχείων του κλάδου μαζί με την απεικόνιση σε χάρτες των δικτύων σούπερ μάρκετ ανά γεωγραφική περιοχή, διατίθεται και σε CD-ROM. http://www.selfservice.gr/default.asp?pid=54&la=1&nID=14