Σε περισσότερα από 5,1 τρισ. δολάρια θα εκτιναχθούν οι e-commerce πωλήσεις έως το τέλος του 2020, αντιστοιχώντας στο 17% του συνόλου των πωλήσεων λιανικής, εκτιμά η GroupM στο πλαίσιο του πρώτου της forecast για το κανάλι σε μια χρονιά που σημαδεύτηκε από την πανδημία. Το νούμερο αυτό γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς ότι εξαιρούνται οι πωλήσεις τροφίμων και οι υπηρεσίες delivery.
Επιπλέον, το προβάδισμα στην αλλαγή του τρόπου αγοράς των προϊόντων τους φαίνεται ότι έχουν οι προμηθευτές συσκευασμένων καταναλωτικών αγαθών, όπου σημειώνεται φέτος αύξηση 277% στις λιανικές πωλήσεις σε σχέση με τα κανάλια e-commerce. Η ανοδική πορεία αυτή αναμένεται ότι θα διατηρηθεί και στο μέλλον, αγγίζοντας τα 7 τρισ. δολάρια και 25% της αγοράς το 2024, ενώ αναμένεται και νέα αύξηση έως το 2027, όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα μπορούσαν να αγγίξουν ακόμα και τα 10 τρισ. δολάρια. Η στροφή στο e-commerce και τo video άλλαξε και τις προσδοκίες των αναλυτών σχετικά με τη διαφημιστική δαπάνη, η οποία αναμένεται να συρρικνωθεί μόλις κατά 7,5% στα 587 δισ. δολάρια έναντι της αρχικής ανησυχίας για πτώση 9,1%.
Οι εν λόγω αλλαγές δημιούργησαν μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για τους marketers που δίνουν προτεραιότητα σε cross channel στρατηγικές για να προσεγγίσουν τους online shoppers. Αντιθέτως, οι λιανέμποροι που δραστηριοποιούνται στο φυσικό περιβάλλον, χρειάζεται να επανεκτιμήσουν συνολικά το retail management, το layout των καταστημάτων τους, την περιοχή που εδρεύουν, καθώς και την customer service στρατηγική τους για να περιορίσουν τις απώλειες.
(Πηγή: The Drum)