Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου, Evo

Λίγες ημέρες προτού κυκλοφορήσει το επετειακό τεύχος του Evo, ο Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Option Press, μίλησε, μεταξύ άλλων, για τη φιλοσοφία, τη μέχρι τώρα πορεία και τους στόχους του περιοδικού, καθώς και για το ρόλο των εντύπων στην εποχή των νέων μέσων.

Marketing Week: Το Evo συμπληρώνει αυτές τις ημέρες 7 χρόνια κυκλοφορίας. Πώς θα χαρακτηρίζατε την έως τώρα διαδρομή του περιοδικού;

Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου: Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι με την έως σήμερα πορεία του Evo στην ελληνική αγορά. Το περιοδικό έχει γίνει αποδεκτό ως ο niche, upmarket τίτλος των περιοδικών αυτοκινήτου τόσο από τη διαφημιστική αγορά και τον έλληνα αναγνώστη, όσο και από τη μητρική εκδοτική εταιρεία Dennis Publishing, γεγονός πολύ σημαντικό για εμάς.

Τίποτα δεν είναι τυχαίο φυσικά. Το περιοδικό διατηρεί εδώ και χρόνια σταθερά την υψηλή ποιότητα παραγωγής, την ακέραια και εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική άποψη, τη βαθιά τεχνογνωσία για το αυτοκίνητο και τη γραφιστική καινοτομία, στοιχεία τα οποία το διακρίνουν και τα οποία έμειναν ανεπηρέαστα από τις οποιεσδήποτε περιόδους οικονομικής κρίσης της αγοράς και αλλαγής του τοπίου. Το Evo είναι σε κάθε περίπτωση πανέτοιμο να υποδεχτεί το 2010 και τις νέες προκλήσεις της τεχνολογίας, των online και social media, τα οποία έχουν ήδη γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του αυριανού μας αναγνώστη και των απαιτήσεων του διαφημιζόμενου.

Marketing Week: Έχει αλλάξει πολύ από τότε η αγορά των περιοδικών αυτοκινήτου, έτσι δεν είναι;

Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου: Η αγορά των περιοδικών αυτοκινήτου έχει αλλάξει άρδην μέσα στα τελευταία 7 χρόνια. Πριν περίπου 5 χρόνια παρατηρήθηκε μια «έκρηξη» νέων εκδόσεων με θέμα το αυτοκίνητο σε μια μικρή αγορά η οποία δεν μπορούσε να υποστηρίξει τόσο μεγάλο αριθμό ειδικών εκδόσεων, γεγονός το οποίο, όπως ήταν αναμενόμενο, σταδιακά οδήγησε σε κορεσμό.

Έπειτα από τα τελευταία 2 χρόνια, τα οποία ήταν άκρως δύσκολα και ανταγωνιστικά για την αγορά και την οικονομία γενικότερα, αντιμετωπίζουμε πλέον μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα. Τίτλοι έπαυσαν την κυκλοφορία τους, έγιναν ένθετα σε εφημερίδες, προχώρησαν σε αποκλειστικά online έκδοση και αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του κλάδου. Επιβίωσαν τίτλοι που βασίζονται σε συγκεκριμένο concept, βαθιά γνώση του αντικειμένου το οποίο πραγματεύονται, αξιοπιστία, ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και ουσιαστικό χαρακτήρα, αλλά και τα brands με στρατηγική, μακροπρόθεσμο planning, στοχοποίηση, ευελιξία και προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα.

Marketing Week: Πόσο διαφορετικός είναι πια ο ρόλος των εντύπων;

Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου: Ας αρχίσουμε με την παραδοχή ότι ο κόσμος των Media αλλάζει, γίνεται interactive σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στο Διαδίκτυο το οποίο είναι το μέλλον. Ο αναγνώστης θέλει πλέον να συμμετέχει, να έχει αμφίδρομη επικοινωνία, να έχει άποψη για το προϊόν σου και να την εκφράσει. Δεν δέχεται αβίαστα την πληροφορία που θα του βάλεις στο χαρτί ή σε μια διαφημιστική καταχώριση. Τα περιοδικά αυτοκινήτου πρέπει να μπουν ενεργά στη νέα πραγματικότητα, να προσαρμοστούν άμεσα και να δώσουν στον αναγνώστη τη δυνατότητα να το κάνει αυτό.

Θα πρέπει να κάνουν την υπέρβαση και να ξεφύγουν από τα αυστηρά όρια της αξιόπιστης και ουσιαστικής πληροφόρησης στον αναγνώστη -στοιχείο το οποίο ούτως ή άλλως θεωρείται προαπαιτούμενο, προκειμένου να εξακολουθήσει να υπάρχει και να αναπτύσσεται ένας υγιής τίτλος- αλλά δεν αρκεί πλέον μόνο αυτό. Πρέπει να σχεδιάσουμε προσεκτικά και στρατηγικά τα επόμενα βήματά μας.


Marketing Week: Ποιος είναι, ως εκ τούτου, ο επόμενος στόχος που θέτει το Evo;

Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου: Θα έλεγα ότι είναι αναγκαίο να αξιοποιήσουμε τα νέα «κανάλια επικοινωνίας» που είναι διαθέσιμα, όπως, για παράδειγμα, τα interactive events και τις online experiences. Αφού, όμως, πρώτα έχουμε εξασφαλίσει για το κοινό μας ένα περιοδικό υψηλής ποιότητας, με ευδιάκριτα και μοναδικά USPs. Το Evo έχει ήδη καταξιωθεί ως ο upmarket αυτοκινητικός τίτλος, οπότε είναι εύκολο για το brand να φέρει ακόμη πιο κοντά τον αναγνώστη του, μέσω ενεργειών event marketing όπως π.χ. το Evo Test Drive Experience στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης αυτοκινήτου Athens Motorshow Live.

Εκεί, δηλαδή όπου το περιοδικό υποδέχτηκε περισσότερους από 2.400 επισκέπτες οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το επόμενό τους αυτοκίνητο, επιλέγοντας ανάμεσα σε 64 διαφορετικά μοντέλα. Μια απόλυτα επιτυχημένη ενέργεια υπό τις οδηγίες των εξειδικευμένων επαγγελματιών οδηγών του περιοδικού, οι οποίοι παράλληλα έδιναν συμβουλές στους πιθανούς αγοραστές.

Όσον αφορά την online παρουσία του τίτλου, στόχος μας είναι να συμβαδίζει με το προφίλ και τη συνολική στρατηγική του brand. Στο πλαίσιο αυτό, το Evo από πολύ νωρίς προσέγγισε την online κοινότητα με ένα minimal αλλά ουσιαστικό website [www.evomagazine.gr], κομμάτι στο οποίο επιφυλάσσουμε πολλά περισσότερα στο προσεχές μέλλον.

Ο βασικός στόχος του περιοδικού είναι συνεπώς ο συνεχής διάλογος με το αναγνωστικό κοινό σε όλα τα επίπεδα. Η αμφίδρομη επικοινωνία και το interaction είναι πλέον οι λέξεις κλειδιά στις οποίες θα βασίσουμε τη στρατηγική μας για να εξασφαλιστεί η σταθερά ανοδική πορεία του brand.

Marketing Week: Και αυτός ο συνδυασμός online παρουσίας και offline εκδηλώσεων αποτελεί την καλύτερη τακτική προκειμένου να πληθύνει το πιστό αναγνωστικό κοινό του Evo;

Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου: Η καλύτερη συνταγή είναι πράγματι το interaction με το κοινό και αυτό θα επιτευχθεί τόσο μέσω ζωντανής επαφής κατά τη διάρκεια events, όσο και μέσω μιας δυναμικής και ουσιαστικής online παρουσίας. Πάντως, το Evo είναι ούτως ή άλλως ένα πολύ ισχυρό brand με ιστορία, διεθνές κύρος και πιστό αναγνωστικό κοινό, σε παγκόσμιο επίπεδο. Το «Πάθος για Οδήγηση» ήταν ο πυρήνας της φιλοσοφίας του Evo από το ξεκίνημά του το Νοέμβριο του 2002 και αυτό ισχύει μέχρι σήμερα. Το περιοδικό αγαπά και σέβεται το αυτοκίνητο, εξειδικεύεται στη δοκιμή, την αναλυτική παρουσίαση και την καθ’ όλα έγκυρη αξιολόγηση μοντέλων αυτοκινήτου, απευθυνόμενο σε ένα εξαιρετικά δυναμικό κοινό (το 77% ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18-44), με ιδιαίτερα ποιοτικά και καταναλωτικά χαρακτηριστικά.

Πρόκειται για αναγνώστες opinion leaders, οι οποίοι αγαπούν τα καλά αυτοκίνητα και τις εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις και εκτιμούν την έγκυρη, εξειδικευμένη και πλήρη τεχνική πληροφόρηση γύρω από αυτά. Θεωρώ ότι το Evo είναι μοναδικό στο είδος του και έχει καταφέρει εδώ και χρόνια να κερδίσει την αγάπη και το loyalty των αναγνωστών.

Το στοίχημα, λοιπόν, είναι να κρατήσει τους αναγνώστες αυτούς ικανοποιημένους και φυσικά, να συνεχίσει την υγιή πορεία του.

Marketing Week: Έχοντας συμπληρώσει αρκετά τεύχη στο «κοντέρ» του, μπορεί το Evo να εξακολουθεί να εκπλήσσει ευχάριστα το κοινό του; Τι μας επιφυλάσσει για το μέλλον;

Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου: Το «κοντέρ» του Evo θα συνεχίσει να γράφει χιλιόμετρα με μεγάλες ταχύτητες. Στόχος μας είναι να κρατήσουμε πολύ υψηλά τα επίπεδα και τις προδιαγραφές του γραφιστικού σχεδιασμού, του περιεχομένου και των αποκλειστικοτήτων, της παραγωγής και της προβολής του brand, επιλέγοντας τους πιο έγκριτους δημοσιογράφους του χώρου -οι οποίοι πρώτα απ’ όλα πρέπει να αγαπούν με πάθος το αυτοκίνητο- και τα πιο σύγχρονα μέσα για να το επιτύχουμε.

Σε μια περίοδο που η αγορά γενικότερα αλλά και τα ΜΜΕ βιώνουν έντονους κραδασμούς, το Evo θα είναι εδώ ως ο brand-elevator τίτλος, προσφέροντας ένα διαφημιστικό περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων και ένα αποτελεσματικό όχημα κυκλωτικής και αποτελεσματικής προσέγγισης του opinion leader αναγνώστη-καταναλωτή.

Αγαπημένα εξώφυλλα
Marketing Week: Βρίσκεστε στο «τιμόνι» του Evo από την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησε. Ποιο ήταν το εξώφυλλο που σας έκανε περισσότερο υπερήφανο;

Κωνσταντίνος Παπατριανταφύλλου: Αρκετά εξώφυλλα του Evo ήταν μοναδικά στην κατηγορία του περιοδικού, το καθένα για διαφορετικούς λόγους. Ένα από τα αγαπημένα μου εξώφυλλα είναι αυτό του Νοεμβρίου 2005 και αυτό γιατί το συγκεκριμένο εξώφυλλο συνδυάζει τις αυτοκινητιστικές καταβολές του περιοδικού με την απόλυτη εξειδίκευση και τεχνογνωσία που το χαρακτηρίζουν από το ξεκίνημά του το 2002 (όπως το θέμα «Με τα V-Box στη Ριτσώνα») και το κάνουν μοναδικό. Στην ουσία, το τεύχος σχεδιάστηκε με στόχο να συνδέσει τον κόσμο των αγώνων, με αυτούς που ξέρουν και αγαπούν πραγματικά το αυτοκίνητο και με τους opinion-leaders αναγνώστες του περιοδικού.