Οι εξελίξεις αυτές δεν άφησαν ανεπηρέαστο τον κλάδο της Επικοινωνίας, ο οποίος το 2014 είχε δειλά-δειλά αρχίσει να συνέρχεται. Αν σε όλα τα παραπάνω, υπολογίσει κάποιος και τα «καυτά» θεσμικά ζητήματα της αγοράς που μένουν ανοικτά (τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές άδειες, φόρος στο διαδίκτυο, αγγελιόσημο, νόμος 4279/2014) καταλαβαίνει εύκολα ότι η οδύσσεια του κλάδου δεν τελειώνει εδώ.

Έτσι, ο Σεπτέμβριος βρίσκει την ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας «μουδιασμένη» από τις εξελίξεις, αλλά σίγουρα όχι φοβισμένη. Θα περίμενε κανείς να έχει παγώσει κάθε επικοινωνιακή δραστηριότητα, ωστόσο «υπάρχει ακόμα ζωή». Η αγορά δείχνει να έχει απορροφήσει τις αρνητικές συνέπειες των γεγονότων του καλοκαιριού, έχοντας παράλληλα συνειδητοποιήσει ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το να προχωρήσει «μπροστά» (για να αντιγράψουμε το αγαπημένο επικοινωνιακό μήνυμα όλων σχεδόν (!) των πολιτικών κομμάτων στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου). Η κρίση των τελευταίων 6 χρόνων έμαθε πολλά στην αγορά και στους ανθρώπους της, με το μεγαλύτερο μάθημα να αφορά στο αξίωμα πως «αν σταματήσεις, έχασες». Έτσι, εάν δεν προκύψουν ακραίες πολιτικές εξελίξεις, το πλέον πιθανότερο είναι η αγορά της Επικοινωνίας (αλλά και το επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον γενικότερα) να βρει πολύ πιο γρήγορα από ότι αναμένεται τον βηματισμό της.

Στο παρόν τεύχος δημοσιεύουμε αναλυτικό ρεπορτάζ για την πορεία του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων, ο οποίος απασχολεί την αγορά της Επικοινωνίας από το 1983 ακόμα. Ο φόρος ξεκινά πλέον να αποδίδεται άμεσα και τις τελευταίες εξελίξεις σχολιάζουν στο Marketing Week οι Πρόεδροι των ΕΔΕΕ, ΣΔΕ και ΕΙΤΗΣΕΕ, Μανόλης Παπαπολύζος, Γρηγόρης Αντωνιάδης και Πάνος Κυριακόπουλος, αντίστοιχα.