Κάθε χρόνο, στις 13 Φεβρουαρίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, όπως ανακηρύχθηκε από τα κράτη μέλη της UNESCO το 2011, και εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 2013 ως Διεθνής Ημέρα. Αποφασίστηκε η ημερομηνία αυτή, κατά την οποία το 1946 πρωτολειτούργησε το ραδιόφωνο του ΟΗΕ. Στόχος του εορτασμού είναι να υπογραμμίσει τη μοναδική αξία του ραδιοφώνου, ως μιας από τις ευρέως χρησιμοποιούμενες μορφές ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επιμόρφωσης.

Το ραδιόφωνο είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μέσα του κοινού, λόγω της αμεσότητας, της αξιοπιστίας και της δημιουργίας αισθήματος κοινότητας μεταξύ των ακροατών και των ανθρώπων του Μέσου. Σε αυτό το πλαίσιο, συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία στη διαφημιστική αγορά, καθώς αποτελεί «εύφορο έδαφος» για αποτελεσματικές καμπάνιες. H τεχνολογία δε, ανοίγει νέους «δρόμους» στη δημιουργία, διανομή και κατανάλωση περιεχομένου, προσφέροντας νέα formats διαφήμισης με στόχευση και εξατομίκευση.

Αύξηση 9,84% ρ/φ διαφημιστικού χρόνου στην Ελλάδα το 2024
Το ελληνικό κοινό δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στο ραδιόφωνο, και σε αυτό ακολουθούν τα brands, αυξάνοντας τον ραδιοφωνικό διαφημιστικό χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Spot Monitor για το σύνολο της χρονιάς που πέρασε. Συνολικά 168.613.466 δευτερόλεπτα καταγράφηκαν το 2024 σε επίπεδο ραδιοφωνικού διαφημιστικού χρόνου, σημειώνοντας αύξηση 9,47% σε σχέση με το 2023 (154.025.909). Αναλυτικότερα, η Αθήνα σημείωσε αύξηση 9,84%, η Θεσσαλονίκη 6,6% και η Περιφέρεια 9,94%. Ανατροπή καταγράφηκε στο επίπεδο της κατηγορίας διαφημιζομένων, καθώς αυτή της διασκέδασης ξεπέρασε την κατηγορία τροφίμων και ποτών, με 22.268.233 (16.409.190 το 2023) έναντι 14.814.238 (17.039.427 το 2023). Επιπλέον, την τρίτη θέση το 2024 κατέλαβε ο εξοπλισμός οικοδομής με 12.137.755 (9.598.331 το 2023), ξεπερνώντας και αφήνοντας στην τέταρτη θέση το δημόσιο με 9.550.649 (11.637.222 το 2023). Σε επίπεδο brands, το top 3 καταλαμβάνουν οι Διάφορες Εκδηλώσεις, Μασούτης και Lidl, ενώ ακολούθησαν Alumil, Jumbo και ΔΕΗ.

Το 82% των ευρωπαίων ακροατών συντονίζεται σε εβδομαδιαία βάση
Στην Ευρώπη, αρκετά υψηλό ποσοστό ακροατών (82%) συντονίζεται στους ραδιοφωνικούς δέκτες σε εβδομαδιαία βάση, με την ακρόαση να φτάνει καθημερινά τις 2 ώρες και 13 λεπτά (1 λεπτό λιγότερο σε σχέση με το 2022), σύμφωνα με την έρευνα «Audience Trends: Radio 2024» της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (EBU). Ωστόσο, το εβδομαδιαίο reach στις νεότερες γενιές είναι μικρότερο, φτάνοντας το 73%, με την καθημερινή ακρόαση να υπολογίζεται στη 1 ώρα και 15 λεπτά (αυξημένη 1 λεπτό σε σχέση με το 2022).

Ανάπτυξη της αγοράς παγκοσμίως
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η έκθεση «Radio Advertising Global Market Report 2024» της The Business Research Company, προέβλεψε αύξηση της αγοράς από 24,82 δισ. δολάρια το 2023 σε 26,56 δισ. δολάρια το 2024, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 7%. Η ανάπτυξη αποδόθηκε στην κυριαρχία των media, στη στόχευση της τοπικής αγοράς, στο cost-effective advertising, στην προτίμηση των ακροατών στο audio content, καθώς και στην αναγνώριση της μάρκας μέσω των jingles. Στα επόμενα χρόνια δε, η αγορά προβλέπεται να σημειώσει ισχυρή ανάπτυξη, φτάνοντας τα 33,92 δισ. δολάρια το 2028, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,3%.